برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

3234

بررسی کامیون باری دیما ۱۹تن .dima truck

تاریخ خبر
کامیون دیما باری

در نمایشگاه حمل و نقل سال ۱۴۰۰ تهران کامیون باری دیما رونمایی شد.
در این مقاله وبسایت باکامیون به سراغ بررسی و معرفی مشخصات کامیون باری دیما ۱۹تن رفته ایم.

کامیون باری دیما

سالهاست که در ایران کامیون باری جدید مدرنی به دلیل تحریم ها و تمایل مردم به استفاده بیشتر از کشنده ها تولید و یا عرضه نمی‌شود.
در سری واردات اخیر نیز کامیون های باری خیلی دیر رسیدند و با توجه به‌ قیمت بالا دیگر آنچنان توجه ایی به آنها نشد.
اخیرا چند برند چینی و شرقی از جمله دیما و دوو شروع به عرضه کامیون باری جدید در ایران کرده اند.
در حال حاضر تنها بنز باری۱۹۲۴ ایرانخودرودیزل است که در ایران به تولید می‌رسد و برخلاف اینکه کامیونی با چهارچوب ۵۰ سال پیش و بدون هیچ استانداردی است ،اما هواداران و مصرف کنندگان خاص خود را نیز دارد.
گروه مایان از زیر مجموعه های ماموت است.
این شرکت در واقع همان مایان کوگل بود که بعد از برشکستگی توسط ماموت و آقای مهندس فردوس خریداری شد.
در ابتدا در سال ۹۹ گروه مایان کشنده دیما و سپس در سال ۱۴۰۰ کامیون باری دیما را مونتاژ کرد.
کامیون باری دیما در شهریور ماه ۱۴۰۱ برای اولین بار در طرح فروش گروه مایان قرار گرفت .
قیمت کامیون باری دیما ۲۱۶۰ تومان بود و در سری اول ثبت نام کامیون باری دیما مشخص نشد چه تعداد به فروش رسیده است اما در همان دقایق اول ظرفیت خرید سایت پر شد.

داشبورد کابین دیما باری
داشبورد کابین کامیون باری دیما

مشخصات فنی کامیون باری دیما

کامیون باری دیما کامیونی از برند جک است که این کامیون نیز مانند کشنده دیما با نام تجاری دیما عرضه می‌شود و نامی از جک در کار نخواهد بود.
کابین این کامیون در سال ۹۵ بر روی کامیون باری کاویان نصب شد و این کامیون هر چند با تعداد کم عرضه شد اما در حال حاضر در جاده ها موجود است.
در ابتدا جک و سپس گروه مایان تغییراتی را در کابین کامیون باری دیما ایجاد کرده اند و با تغییر جلو پنجره این کامیون را اختصاصی خود تولید کرده اند .
کابین این کامیون دارای جای خواب کوچک است و اطراف و پشت کابین دریچه شیشه ایی را دارد.

موتور کامیون باری دیما

موتور این کامیون از نوع موتور دیزلی کمنز است.
موتور کمنز شش سیلندر هفت لیتری که حدود ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.
استاندارد آلایندگی موتور یورو پنج است و ادبلو مصرف می‌کند.
موتور دارای ترمز موتور تک زمانه در اصل خفه کن است.

دیما285 باری
کامیون دیما285 باری

گیربکس کامیون باری دیما

گیربکس این کامیون از نوع گیربکس فست ۸ سرعته دستی است.
کامیون باری دیما تنها کامیونی است که گیربکس فست هشت سرعته را در ایران دارد.
این گیربکس نشان می‌دهد کامیون بیشتر قدرتی بوده و برای کار های سرسخت نیز می‌شود روی آن حساب کرد زیرا که اگر مانند کامیون باری دوو گیربکس شش دنده را داشت کامیون سرعتی و به اصطلاح کفه رو بحساب می آمد.
لازم به ذکر است گیربکس فست در سال‌های قبل بر روی کامیونت های ایسوزو از نوع شش سرعته این برند گیربکس در ایران مورد استفاده قرار می‌گرفت.

مشخصات و اطلاعات کامیون باری دیما

کامیون باری دیما مجموع وزن ناخالص ۱۹ تن را دارد و وزن خالص آن ۶.۵ تن است.
این کامیون حدود ۱۰ تن خالص بارگیری خواهد داشت.
تعلیق دیفرانسیل سوار بر فنر شمش است و ترمز ها دیسکی قرار داده شده است.
کامیون باری دیما دارای کروز کنترل،خفه کن موتور و گرم کن آینه است.

کامیون دیما باری
کامیون باری دیما جدید

مزایا و معایب کامیون باری دیما

مزیت ها:قیمت شرکتی مناسب نسبت به رقبا ،مجموع وزن ۱۹ تن و وزن خالص ۶.۵ تن (نسبتا سبک) ،موتور کمنز قوی،طول شاسی مناسب انواع کاربری ، فنربندی و تعلیق خوب
معایب :کابین با طراحی داخلی قدیمی ،جای خواب کوچک(در حد کامیونت) ،گیربکس نا آشنا برای بازار ایران ، نداشتن حداقل امکانات و آپشن ها از جمله قفل کن دیفرانسیل و ترمز ضد لغزش ،داشبورد و صحفه کیلومتر بسیار قدیمی و ساده
از همه مهم تر اینکه هنوز مشخص نیست خدمات کامیون باری دیما در ایران چگونه خواهد بود و اگر مانند کامیونت های فوسو ، گروه مایان سیاست فروش به شرکت ها را داشته باشد مالکان شخصی از نظر خدمات این کامیون دچار مشکل خواهند بود.

جهت مشاهده ویدیو بررسی کشنده دیما اینجا کلیک کنید.

گالری
اولین نفر امتیاز دهید

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به باکامیون می باشد.