فیلم تست جاده ای ام پاور باری bd300 نوزده تن + مزایا و معایب

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleدر این ویدیو، تست جاده ای ام پاور باری bd300 با ظرفیت 19 تن گروه بهمن را ارائه کردیم. شایان ذکر است؛ ما در باکامیون، برای نخستین بار در ایران، تست جادهای کامیونها را همراه با بار در مسیرهای دشوار انجام دادهایم. تا عملکرد واقعی آنها را در شرایط جادهای به تصویر بکشیم.
فیلم تست جاده ای کامیون ام پاور باری bd300
عملکرد تست جاده ای کامیون ام پاور باری bd300 با وزن و بار مشخص در سربالایی و سرازیری
گیربکس کامیون از نوع ۱۲ سرعته است که عملکرد بسیار خوبی در شتابگیری ارائه میدهد. در تستهای شتابگیری از حالت سکون، کامیون توانست کشش و قدرت قابل توجهی را نشان دهد. صدای سوپرشارژر در هنگام افزایش دور موتور نیز شنیده میشود که نشاندهنده عملکرد قدرتمند آن است. البته در دورهای بالای موتور، صدای بیشتری به داخل کابین نفوذ میکند که ممکن است در سفرهای طولانی باعث خستگی راننده شود. این مشکل به نظر میرسد در مدلهای مونتاژ داخلی کمتر باشد، چرا که در نسخههای اولیه وارداتی این مسئله بیشتر مشاهده شده است.
عملکرد ترمز موتور نیز در تست سرازیری بسیار مناسب ارزیابی شد. این سیستم توانست سرعت کامیون را در یک سرازیری طولانی کنترل کند و فشار کمتری به سیستم ترمز وارد آورد. صدای خاص ترمز موتور نیز که در کامیونهای مجهز به موتور کامینز رایج است، در این مدل شنیده میشود. علاوه بر این، پایداری کامیون در پیچها و جادههای لغزنده قابل قبول بود و حتی در شرایط بارندگی نیز کنترل خودرو از دست راننده خارج نشد. این ویژگی نشاندهنده طراحی مناسب شاسی و توزیع متعادل وزن در این کامیون است. اگر قصد خرید این محصول را دارید پیشنهاد می کنیم به صفحه آگهی های خرید و فروش کامیون ام پاور مراجعه کنید.
در مجموع، تست کامیون امپاور bd300 توانست در جاده عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد. و با ارائه شتاب مناسب، پایداری بالا و امکانات کاربردی، گزینهای مناسب برای رانندگان حرفهای باشد.
نحوه عملکرد سیستم و آپشن ها کامیون ام پاور باری bd300
این کامیون با طراحی کابین مدرن و امکانات متنوع، شباهت زیادی به مدلهایی مانند زتروس و آتکو باری دارد که در اروپا نیز تولید میشوند. کابین جای خوابدار آن اگرچه فضای زیادی ندارد، اما برای یک کامیون باری کاملاً مناسب است. طراحی بیرونی کامیون به سبک امروزی انجام شده و شامل چراغهای زنون با قابلیت تنظیم نور بالا و پایین، سنسورهای پیشرفتهای مانند ترمز اضطراری و رادار حفظ خطوط است. جلوپنجره با زه استیل و طراحی مشبک برای بهبود جریان هوا، از دیگر ویژگیهای ظاهری این کامیون محسوب میشود.
در داخل کابین، امکانات متعددی برای راحتی و کنترل بهتر تعبیه شده است. کلیدهای تنظیم ارتفاع چراغ جلو و کنترل برقی اتاق از جمله این امکانات هستند. صفحه دیجیتالی روی داشبورد امکان مشاهده و تنظیم حالتهای مختلف را فراهم میکند. و به کمک کلیدهای روی فرمان، میتوان بهراحتی تنظیمات مربوط به کروز کنترل، سیستم صوتی، و اتصالات بلوتوث را انجام داد. همچنین، این کامیون به سیستمهایی مانند ABS، کنترل پایداری (ESP)، و ترمز اضطراری مجهز است که ایمنی بالایی را برای راننده و بار فراهم میکنند.
یکی از نکات برجسته این کامیون، وجود دوربین دنده عقب در صفحه دیجیتالی است که در نسخههای جدید، دوربین نقطه کور نیز به آن اضافه شده است. علاوه بر این، تنظیمات پخش و تاخوگراف نیز در دسترس قرار دارند. اگرچه طراحی چراغهای داخلی کابین میتوانست بهتر باشد، اما این مسئله تأثیر چندانی بر عملکرد کلی کامیون ندارد.
این کامیون به ریتارد موتور تکزمانه مجهز است که بهصورت خودکار بر اساس سرعت و دور موتور، عملکرد ترمز را کنترل میکند. این ویژگی، بهویژه در مسیرهای طولانی و پرشیب، نقش مهمی در کاهش استهلاک سیستم ترمز و افزایش ایمنی ایفا میکند. در مجموع، این کامیون با امکانات مدرن، طراحی بهینه، و عملکرد مناسب، گزینهای ایدهآل برای رانندگان حرفهای در حوزه حملونقل بار به شمار میآید.
آرامش و آسایش راننده در مسیرهای طولانی کامیون ام پاور باری bd300
در تست جادهای کامیون ام پاور باری 19 تن، یکی از نکات مهم بررسی، دید راننده از داخل کابین است. این کامیون زاویه دید مناسبی دارد و نقطه کور خاصی ندارد. طراحی کابین به گونهای است که تسلط راننده بر محیط اطراف به خوبی حفظ شده و ارتفاع کابین دید بهتری نسبت به خودروهای سواری فراهم میکند. البته نسبت به کامیونهای دیگری مانند افام یا بنز باری، ارتفاع کابین کمی بالاتر است و داشبورد به سمت بالا طراحی شده که در برخی شرایط ممکن است دید مستقیم را محدود کند. با این حال، این طراحی مدرن احساس جدیدی را به راننده منتقل میکند.
یکی دیگر از ویژگیهای مثبت این کامیون، دسترسی آسان راننده به بخشهای مختلف کابین است. راننده بدون نیاز به تغییر حالت نشستن، میتواند تنظیمات لازم را به راحتی انجام دهد. با این حال، محل قرارگیری مانیتور مرکزی میتوانست به گونهای بهتر طراحی شود. چرا که در موقعیت فعلی، کار با آن در حین رانندگی کمی دشوار به نظر میرسد. تنظیم برقی آینهها نیز به صورت کاربردی طراحی شده و امکان تنظیم دقیق آینهها را فراهم میکند.
مزایا و معایب کامیون ام پاور باری 19 تن در تست جاده ای
یکی از مزایای اصلی کامیون ام پاور باری 19 تن، تعلیق دیفرانسیل سر عقب سوار بر دو بالون بزرگ است. همراه با دیفرانسیل چرخ دندههای سرعتی، آن را برای استفاده در مسافتهای طولانیتر مناسبتر میکند. این ویژگی باعث میشود که کامیون برای حمل بار در مسافتهای ۲۰۰ کیلومتر یا بیشتر، عملکرد بهتری نسبت به کامیونهای با تعلیق فنری داشته باشد. همچنین، ترمز چرخهای جلو دیسکی است که کارایی بالایی در کاهش سرعت دارد، در حالی که ترمز چرخهای عقب کاسهای است. این طراحی برای استفاده در مسیرهای طولانی و حمل بار در شرایط مختلف مناسب است.
با این حال، یکی از معایب این کامیون، عملکرد تعلیق فنری کابین است. باعث میشود کابین در دستاندازها و مسیرهای ناهموار تکانهای زیادی داشته باشد. این موضوع در جادههای بد باعث پرشهای ناگهانی میشود که میتواند برای راننده و سرنشینان ناراحتکننده باشد. همچنین، صندلی راننده بادی است، اما صندلی شاگرد این ویژگی را ندارد، که میتواند راحتی را کاهش دهد. به طور کلی، این کامیون برای استفاده در مسیرهای صاف و طولانی مناسب است. اما در جادههای ناهموار نیاز به بهبود در تعلیق کابین دارد تا از تکانهای شدید جلوگیری شود.
بر اساس تست جاده کامیون ام پاور باری bd300 این کامیون مناسب چه کاربری است؟
کامیون ام پاور باری 19 تن با توجه به ویژگیهای خاص خود، برای استفاده در مسافتهای طولانی و حمل بارهای مختلف بسیار مناسب است. ترکیب دیفرانسیل، تعلیق کابین، و گیربکس ۸ سرعته این کامیون باعث میشود که به راحتی بتواند در مسیرهای طولانی عملکرد بهینهای داشته باشد.
طول کلی کامیون حدود ۸.۸ متر است که ۶.۵ متر آن به فضای بار اختصاص دارد. این ویژگی آن را برای حمل انواع بارها مانند میوه، لوازم خانگی، و مبلمان ایدهآل میکند. فاصله محوری ۵.۵ متری و شاسی قوی نیز باعث میشود که کامیون در هنگام حمل بارهای سنگین و در مسافتهای طولانی، تعادل و پایداری خود را حفظ کند. سیستم تعلیق دیفرانسیل بر روی بالون نیز راحتی بیشتری را برای راننده فراهم میکند. بهویژه در جادههای ناهموار، که باعث کاهش تکانها و افزایش راحتی در طول سفر میشود.
مقایسه کامیون ام پاور باری bd300با رقبا هم قیمت
کامیون امپاور bd300، محصولی از بهمن دیزل، در بازار ایران قیمت کامیون حدود 2.800 تا 3.200 میلیارد تومان عرضه میشود. که بسته به نوع کاربری نصبشده متغیر است.
رقبای اصلی این کامیون در این محدوده قیمتی عبارتاند از: کامیون دیما LR285، این کامیون با مشخصات فنی مشابه، در همین محدوده قیمتی عرضه میشود. کامیون دوو، این کامیون با قیمت بالای ۳٫۵ میلیارد تومان در بازار موجود است. کامیون بنز واگن هود 1924، این کامیون قدیمی با قیمتی حدود ۲٫۸ میلیارد تومان در مدلهای باری و کمپرسی عرضه میشود. با توجه به تست جاده ای کامیون ام پاور باری bd300، همراه با قیمت رقابتی، آن را به گزینهای جذاب در مقایسه با رقبا تبدیل کرده است.




شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
19 دیدگاه
جایگزین مناسبی نسبت به بنز قدیمی هست که همه چیش یه زمان میگفتن طلاست ولی خوب همه قطعات افتضاح تبریز با اینکه خودم مخالف چینی هستم بازم جایگزین خوبیه ولی خوب بازم قیمت هم خیلی مهم
لطفا بررسی فورس ۱۲ تن رو هم لطف کنید.البته با بار و مخصوصا در گردنه.ممنونم
سلام فکر میکنم لازم نیست حین رانندگی اجزای داخل رو معرفی کنی اول برای خودت و بعد برای دیگران مشکل ایجاد میشه
سلام
صدای موتور زیاد
تخت خواب نیمه کابین که صبحت نکرد
چون ترمز ماشین ضعیف است وگرم میکند جلو دیسک و عقب کفشک
آتگو مال ۱۷ سال پیشه انگار سواری رانندگی می کنی
در کل ماشین ضعیف و در طول سالهای متوالی سریع از بین می رود چون قطعات اصحلات ندارند و راننده که از اول جوانی کار وعمر خود را هدر و بدبخت میشه
سلام خسته نباشی بی زحمت تست جاده دایون ۴۳۰باباربزارید خیلی وقت قول دادین اما برسی نکردین
سلام خدمت آقای روستا. ممنون از زحماتتون.
اگر ممکن باشد دافران کمپرسی رو هم یه تست بکنید
سلام ویدیو بررسیش تو سایت هس
ممنون. منظورم با بار بود.مثلا تست معدنی
سلام نسخه کمپرسی ام پاور رو در معدن بررسی کردیم ویدیوش هس.لینک بازدیدش
https://bakamion.ir/blog/review-empower-dumptrucks-bd300/
سلام علیرضا جان توی 19تن ها کدومش ارزش خرید داره ؟
سلام آقای روستا ،این کامیون که داری بررسی میکنی گفتی دومین شاسی هست که از چین میاد بعد میگی پرفروش ترین کامیون چینی
سلام لطفا تست جاده ای فوتون ۴۳۰ رو هم بزارید
ای لعنت بر پدر اونی که باعث شده اون لگن بنز هنوز تولید بشه،حیف سه تومن که بدی اون آهن پاره رو بخری
ممنون میشم از اروپایی و چینی ها دست بکشی و آمریکایی هم تست بگیری عالی میشه
کابینش خیلی تو ذوق مینه ، این مابین مال کامیونت هست نه تک باری ، ضمن اینکه فضای در اختیار راننده پشت فرمون بشدت کم و مایه مشکلات زانو ،کمر و گردن میشه، درکل انتظارم از گروه بهمن بالاتر بود
ایسوز بهتر از این ماشینه
واقعا احساس میکنم وضع فیلم برداری و صدا خوب نیست با یه دست توضیح میدید با یه دست فیلم میگیرید فرمان رو کی بگیره لطفا یکم با احتیاط تر رانندگی کنید و وضع فیلم برداری و صداروهم بهتر کنید ممنون
آخه.این.جوان.چه.تجربه.ای.رامیخواد.برایک.راننده.که.عمرشوتوجاده.گذاشته.بده.لااقل.یک.ادم.فنی.وکارکشته.این.کاررا.برای.چنین.فرمایشاتی.میذاشتید.اقااااااآکریمی
با سلام لطفاً با پیش پرداخت پایین واقساط بلند مدت ثبتنام کنید
ارسال دیدگاه