برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

5719

فیلم تست جاده ای کامیون ام پاور کمپرسی جدید با بار در معدن و جاده

تاریخ خبر
فیلم بررسی کامیون ام پاور کمپرسی جدید با بار در معدن و جاده

در این ویدئو به سراغ تست جاده ای کامیون ام پاور کمپرسی، یا همان ام پاور BD300 جدید گروه بهمن رفته‌ایم. تلاش کرده‌ایم تا تمامی مزایا و معایب این کامیون را به صورت دقیق بررسی و به تصویر بکشیم. در باکامیون برای اولین بار در ایران، تست جاده‌ای کامیون‌ها را به همراه بار در مسیرهای سخت و چالش‌برانگیز انجام داده‌ایم تا عملکرد واقعی آن‌ها را در شرایط جاده‌ای برای شما نمایش دهیم.

فیلم تست جاده ای کامیون ام پاور کمپرسی جدید

عملکرد تست جاده ای کامیون کمپرسی امپاور  با وزن و بار مشخص در سربالایی و سرازیری

همان‌طور که در ویدیو مشاهده کردید، کامیون ام پاور کمپرسی در حالت بارگیری حدود ۱۲ تن عملکرد قابل توجهی از خود نشان می‌دهد. در این شرایط، صدا و لرزش خودرو به میزان چشمگیری کاهش یافته و تجربه رانندگی نرم و آرامی را فراهم می‌کند.

در سربالایی‌های تند، این کامیون بدون هیچ‌گونه بکس‌باد و افت قدرت، به‌راحتی مسیر را طی کرده و شتاب و کشش مناسبی ارائه می‌دهد. این ویژگی نشان‌دهنده قدرت بالای موتور و هماهنگی سیستم انتقال قدرت است.

در تست سراشیبی‌های طولانی و تند، عملکرد این کامیون با دنده یک و در حالت خفه‌کن کاملاً نرم و بدون لرزش انجام می‌شود. همچنین، در حالت خفه‌کن، خودرو به‌خوبی شتاب گرفته و بار را بدون مشکل به پایین سراشیبی هدایت می‌کند. نکته قابل توجه این است که در این شرایط، صدا و لرزش به حداقل رسیده و راننده احساس کنترل و امنیت کامل دارد.

یکی از ویژگی‌های برجسته تست جاده ای کمپرسی تک امپاور، عملکرد آن در دنده ۵ و سرعت ۵۰ کیلومتر در سراشیبی بدون نیاز به ترمز است. در این حالت، خودرو به‌راحتی مسیر را طی کرده و بدون کوچک‌ترین لرزش یا تکان، به حرکت خود ادامه می‌دهد.

علاوه بر این، در زمان حرکت در سراشیبی، فن خنک‌کننده و دمای آب کاملاً ثابت و روی ۸۰ درجه تنظیم باقی می‌ماند. این موضوع نشان‌دهنده عملکرد مناسب سیستم خنک‌کننده و پایداری موتور در شرایط سخت است.

به‌طور کلی، کامیون ام پاور کمپرسی در جاده‌های پرشیب و پرفرازونشیب، با عملکرد پایدار و بدون لرزش خود، تجربه‌ای مطمئن و آرام را برای راننده به ارمغان می‌آورد.

نحوه عملکرد سیستم و آپشن ها در تست کامیون امپاور کمپرسی

در تست جاده‌ای کامیون کمپرسی ام پاور، عملکرد کروز کنترل این خودرو در مسیرهای طولانی به خوبی ارزیابی شد و توانست خستگی راننده را کاهش دهد. دید مناسب و طراحی اصولی کابین نیز باعث شد راننده تسلط کافی بر جاده و محیط اطراف داشته باشد. سیستم تعلیق و ترمزگیری این کامیون نیز در مسیرهای ناهموار عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد و به عنوان یک گزینه مناسب برای حمل بارهای سنگین معرفی شد.

کامیون کمپرسی امپاور 19 تن مجهز به سیستم ترمز جلو و عقب کاسه‌ای دو مداره مستقل بادی و همچنین ترمز دستی پنوماتیکی بر روی محور عقب است. این کامیون از ترمز اگزوز به عنوان ترمز کمکی نیز استفاده می‌کند. همچنین، امپاور 19 تن دارای سیستم ترمز ضد قفل است که به کمک کنترلرهای الکترونیکی عمل می‌کند. این سیستم شامل خشک کن هوا، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)، سیستم ضد لغزش (ASR)، سیستم ترمز اضطراری هوشمند (AEBS) و سیستم کنترل الکترونیکی ترمز (EBS) است.

در بخش تعلیق، کامیون امپاور کمپرسی از سیستم تعلیق جلو و عقب با استفاده از فنر تخت چند لایه، کمک فنر و استابلایزر استفاده می‌کند. این سیستم تعلیق بهبود استحکام و پایداری خودرو را فراهم می‌کند.

آرامش و آسایش راننده در مسیرهای طولانی در تست و بررسی امپاور تک کمپرسی 

راننده‌هایی که با کمپرسی ام پاور و گیربکس FAST سروکار دارند، به خوبی می‌دانند که این مشخصه یک شتاب مناسب و قابل قبول را به کمپرسی می‌دهد. این ویژگی در مسیرهای طولانی و معدنی که باری سنگین به همراه دارند، می‌تواند تفاوت قابل مشاهده‌ای را روی کارایی و خستگی راننده ایجاد کند.

کامیون امپاور bd300 با سیستم مورد استفاده در تعلیق و شاسی، تکان‌های قابل قبولی را در مسیرهای سنگلاخ و معدنی فراهم می‌کند. این موضوع به ویژه در مسیرهای معدنی که عموما شرایط سختی برای راننده ایجاد می‌کنند، از خستگی زودهنگام جلوگیری می‌کند و راننده می‌تواند با انرژی بیشتری مسیر را پشت سر بگذارد.

در رانندگی مسیرهای طولانی، کمپرسی ام پاور با بهره‌گیری از موتور قوی و گیربکس FAST، می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر را برای راننده فراهم کند. شتاب مناسب، تعداد دنده‌های منعطف و مصرف سوخت بهینه، همه ویژگی‌هایی هستند که این کمپرسی را به گزینه‌ای مناسب برای مسیرهای طولانی و مشاغل سنگین معدنی تبدیل می‌کند.

مزایا و معایب کامیون ام پاور کمپرسی در تست جاده ای

امپاور bd300 کمپرسی در تست جاده‌ای با ویژگی‌های برجسته‌ای همراه است که آن را به گزینه‌ای مناسب برای کارهای سنگین تبدیل می‌کند. از مزایای آن می‌توان به قدرت موتور بالا، عملکرد خوب در جاده‌های ناهموار، و ظرفیت حمل بار زیاد اشاره کرد. سیستم تعلیق آن نیز به‌طور مؤثری ارتعاشات را کاهش داده و راحتی راننده را در مسیرهای طولانی تأمین می‌کند. اما در عین حال، معایبی نیز دارد. مصرف سوخت نسبتاً بالا و ابعاد بزرگ که ممکن است در ترافیک‌های شهری مشکل‌ساز شود، از جمله نقاط ضعف این کامیون هستند. همچنین، سیستم ترمز در شرایط بار سنگین نیاز به دقت بیشتری دارد و ممکن است در برخی شرایط عملکرد آن به اندازه‌ی مطلوب نباشد.

بر اساس تست جاده کامیون ام پاور کمپرسی، این کامیون مناسب چه کاربری است؟

کامیون ام پاور کمپرسی بر اساس تست‌های جاده‌ای، گزینه‌ای مناسب برای کاربری‌های سنگین مانند حمل مصالح و فعالیت عمرانی به شمار می‌رود. مشخصات فنی کامیون ام پاور به دلیل برخورداری از موتور قدرتمند و سیستم تعلیق مقاوم، توانایی جابجایی بارهای سنگین را در مسیرهای ناهموار و شیب‌دار به خوبی دارد. موتور به‌کار رفته در کامیون کمپرسی امپاور، از برند معروف و با کیفیت کامینز با مدل ISD300 50 است. این موتور ۶ سیلندر خطی با سیستم تزریق مستقیم است و استاندارد Euro 5 EEV را دارد. همچنین، به کاتالیست هوشمند (SCR) مجهز شده است. این موتور با حجم ۶۷۰۰ سی‌سی، قدرت ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۱۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند.

سیستم سوخت رسانی این کامیون از نوع انژکتور-کانال مشترک بوده و با برند بوش آلمان همکاری دارد. باک سوخت آلومنیومی این کامیون ظرفیت 600 لیتر و مخزن ادبلو آن ظرفیت 25 لیتر دارد.

گیربکس کامیون کمپرسی امپاور 19 تن از نوع قدرتمند FAST و مدل 8JS118TA-B است. و عملکرد این گیربکس به صورت دستی است. طراحی کمپرسی این خودرو نیز امکان تخلیه سریع و آسان بارهایی مانند شن، ماسه، سنگ و نخاله‌های ساختمانی را فراهم می‌کند و در پروژه‌های راه‌سازی و ساخت‌وساز کارایی بالایی دارد.

علاوه بر این، مصرف سوخت بهینه و دوام بالای قطعات، باعث شده تا ام پاور کمپرسی در مسیرهای کوتاه و متوسط عملکرد اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته باشد. این ویژگی‌ها، همراه با استحکام بدنه و شاسی، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کار در معادن و پروژه‌های زیرساختی تبدیل کرده است. بنابراین، این کامیون انتخابی مناسب برای افرادی است که به دنبال خودرویی مقاوم و کارآمد برای حمل‌ونقل بارهای سنگین در شرایط سخت کاری هستند.

مقایسه با رقبا هم قیمت

قیمت کامیون در بازار چیزی حدود 3,550,000,0 تومان (زمان نگارش این مطلب) به فروش می‌رسد. که بسته به اینکه کاربری نصب شده باشد یا نه، متغیر است. در همین رده قیمتی، محصولات جدید دیگری نیز عرضه می‌شوند، مانند کامیون LR285 دیما و کامیون دوو که قیمت آن‌ها بیش از 3.5 میلیارد تومان است. همچنین، کامیون قدیمی بنز واگن هود 1924 نیز در این بازار حضور دارد که قیمت آن در مدل باری و کمپرسی حدود 2.8 میلیارد تومان است.

در صورتی که قصد خرید و فروش کامیون ام پاور را دارید. میتوانید به صفحه آگهی های این محصول در سایت باکامیون مراجعه کنید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به باکامیون می باشد.