برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

12613

تست جاده ای کامیون بایک 560 با 32 تن بار در گردنه سخت!

تاریخ خبر
فیلم تست جاده کامیون بایک 560 با 32 تن بار در گردنه سخت!

در این ویدئو، به سراغ تست جاده ای کامیون بایک 560، قوی‌ترین کامیون چینی جدید بازار رفته‌ایم و با چالش بار ۳۲ تنی، عملکرد واقعی این کشنده  را بررسی کرده‌ایم. در باکامیون، برای نخستین بار در ایران، تست‌های جاده‌ای کامیون‌ها را با بار سنگین در جاده‌های دشوار انجام می‌دهیم تا شما بتوانید قدرت و قابلیت‌های واقعی این کامیون‌ها را در شرایط سخت جاده‌ای مشاهده کنید.

فیلم تست جاده ای کامیون بایک 560

عملکرد تست جاده ای کامیون بایک 560 با وزن و بار مشخص در سربالایی و سرازیری

همانطور که در فیلم کشنده بایک مشاهده کردیم، در حالت اکونومی، در سینه‌کشی و سربالایی جاده، کامیون بایک 560 به راحتی کامیون‌های داف  و دافران 480 را پشت سر گذاشت. این کامیون از گیربکس 12 سرعته ZF بهره می‌برد که با موتور 560 اسب بخاری همراه است و گشتاوری معادل 2600 نیوتن متر تولید می‌کند. این موتور قوی‌ترین موتور موجود در ایران است که روی کامیون‌ها نصب می‌شود. با توجه به اینکه پدال گاز تا انتها فشرده و دور موتور روی 15 قرار گرفته است، اما دنده‌ها و معکوس‌ها تغییر نمی‌کنند.

در تست و بررسی کامیون بایک، هنگام سراشیبی طولانی، دمای آب از 75 درجه که در ابتدای حرکت بود، تغییری نمی‌کند. عملکرد اینتاردر و کروز کنترل در سرازیری قابل توجه بود و سرعت بین 70 تا 80 کیلومتر در ساعت مشکلی ایجاد نمی‌کند. به طور کلی، در سرعت 70 تا 80 در سراشیبی اینتاردر روی حالت 3 با دنده 9، دمای آب همچنان تغییری نمی‌کند.

همچنین لازم به ذکر است مشخصات فنی کامیون بایک یک کامیون تک دیفرانسیل 44 تن است که زیر بندی مشابه کامیون‌های ام پاور فوتون دارد. موتور این کامیون، موتور 560 اسب بخاری کامینز بوده و گیربکس آن از نوع 12 سرعته ZF اتوماتیک اینترودر دار است.

کابین در تمامی بخش‌ها از کابین اکتروس نسل پنجم سری L 2022 الگوبرداری شده است که در تست جاده ای بایک مشاهده فرمودید. صندلی‌ها نیز دارای سیستم گرمکن و سردکن هستند.

نحوه عملکرد سیستم و آپشن های تست بایک 560

این محصول با استفاده از متریال با کیفیت در طراحی کابین، تجربه‌ای راحت و لوکس در تست کامیون بایک برای راننده فراهم می‌آورد. دسترسی راننده به بخش‌های مختلف کابین به خوبی طراحی شده و صفحه نمایش لمسی موجود، تنظیمات کامیون را به طور ساده و کاربرپسند ممکن می‌سازد.

با این حال، سیستم زیربندی و تعلیق این کامیون در مقایسه با کامیون‌های اروپایی به سطح قابل مقایسه نرسیده است. بایک 560 فاقد میل موجگیر است و این نکته‌ای است که در طراحی زیربندی و تعلیق آن باید بهبود یابد تا عملکرد بهتری در جاده‌های مختلف ارائه دهد.

از نظر دید محیطی، دارای نقاط کور کمتر و نمای اطراف بهتری است که دید مناسبی به راننده می‌دهد. در مقایسه با کامیون‌های هم‌رده چینی در ایران، این کامیون در زمینه راحتی، لوکس بودن و آپشن‌های مختلف بی‌رقیب است. این کامیون به عنوان یکی از لوکس‌ترین و آپشنال‌ترین کامیون‌های موجود در بازار شناخته می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های برجسته تست و بررسی کشنده بایک می‌توان به سنسورهای اطراف، کروز کنترل تطبیقی، سنسور هشدار خواب آلودگی و کلیدهای متنوع اشاره کرد. این کامیون همچنین اولین مدل با کروز کنترل تطبیقی در بازار است. علاوه بر این، کلیدهای بالابر برقی، قطع‌کن برق، رادار خط‌خوان، سنسور تشخیص آب و هوا، کلیدهای EBI، ترمز اضطراری و ترمز ضد لغزش از دیگر امکانات آن هستند. کیفیت ساخت این کلیدها و سیستم‌ها نیز قابل توجه است و به ارتقای تجربه رانندگی کمک می‌کند.

آرامش و آسایش راننده در مسیرهای طولانی

در تست بایک ۵۶۰ نشان داده است که راننده می‌تواند در مسیرهای طولانی از آرامش و آسایش بالایی برخوردار باشد. طراحی ارگونومیک کابین کامیون بایک به گونه‌ای است که فضای وسیعی برای راننده فراهم می‌کند و تمامی کنترل‌ها در دسترس و به راحتی قابل استفاده هستند. صندلی‌های راحت با تنظیمات مختلف، کمک می‌کنند تا راننده در طول سفرهای طولانی احساس خستگی نکند. همچنین سیستم تهویه مطبوع و قابلیت تنظیم دما به راننده این امکان را می‌دهد که در هر شرایط آب و هوایی احساس راحتی کند.

علاوه بر این، سیستم تعلیق پیشرفته و کاهش نویز در داخل کابین، تجربه رانندگی را بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کند. مدل بایک X9 به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در سیستم‌های ایمنی و رانندگی، همچون سیستم کروز کنترل، هشدار تغییر خط و سیستم ترمز اضطراری، به راننده اطمینان می‌دهد که می‌تواند با آرامش بیشتری در مسیرهای طولانی رانندگی کند. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تا راننده بتواند تمرکز بیشتری بر روی جاده داشته باشد و از خستگی ناشی از رانندگی طولانی مدت جلوگیری کند.

مزایا و معایب کامیون بایک 560 در تست جاده ای

از جمله مزایای این کامیون می‌توان به قدرت موتور بالا، سیستم تعلیق مناسب و طراحی ارگونومیک کابین اشاره کرد که راحتی و ثبات بالایی را در مسیرهای طولانی فراهم می‌کند. همچنین، مصرف سوخت بهینه و عملکرد خوب در شرایط مختلف جاده‌ای از دیگر نکات مثبت این مدل است. با این حال، در تست جاده‌ای برخی از معایب نیز نمایان می‌شود. یکی از مشکلات عمده، صدای زیاد موتور در سرعت‌های بالا بود که می‌تواند برای رانندگان در سفرهای طولانی آزاردهنده باشد. همچنین، عملکرد سیستم ترمز در برخی شرایط خاص جاده‌ای نیاز به بهبود دارد تا ایمنی بیشتری را فراهم کند. در مجموع، کامیون بایک 560 برای استفاده در شرایط خاص، ممکن است نیاز به برخی اصلاحات که در ویدیو اشاره کردیم، داشته باشد.

بر اساس تست جاده ای کامیون بایک 560، این کامیون مناسب چه کاربری است؟

کامیون بایک 560 بر اساس تست‌های جاده‌ای، عملکرد برجسته‌ای در حمل بارهای سنگین در مسافت‌های طولانی دارد. این کامیون به دلیل موتور قدرتمند و سیستم تعلیق پیشرفته، قادر است از جاده‌های سخت عبور کند و برای حمل کالاهای صنعتی، مواد اولیه و سایر بارهای سنگین در مسیرهای طولانی مناسب است.

علاوه بر این، بایک 560 مصرف سوخت بهینه‌ای دارد که آن را به گزینه‌ای اقتصادی برای شرکت‌های حمل‌ونقل تبدیل می‌کند. این ویژگی به ویژه در شرایط اقتصادی کنونی که هزینه سوخت برای بسیاری از کسب‌وکارها یک چالش است، اهمیت زیادی دارد. بنابراین، این کامیون برای حمل‌ونقل در مسافت‌های متوسط تا طولانی، انتخاب مناسبی است.

مقایسه کامیون بایک 560 با رقبای هم قیمت

این کامیون جدیدترین کامیون مونتاژ داخل کشور بحساب می آید. و با توجه به ویژگی های جدیدی که دارد.  رقابت جدیدی را در دنیای کامیون های چینی موجود در ایران در حال ایجاد است.
در واقع کابین بایک۵۶۰ دارای ویژگی و امکاناتی است که سطح توقع رانندگان کامیون از کامیون های چینی جدید را تا حد بسیاری افزایش می دهد. و احتمالا این موضوع رقابت را برای کامیون سازهای دیگر کشور سخت کند.

برای کسب اطلاع از قیمت کامیون میتوانید به سایت باکامیون مراجعه کنید. همچنین در صورتی که قصد خرید و فروش کامیون را دارید. به صفحه آگهی های محصول مورد نظر خود در سایت باکامیون مراجعه کنید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به باکامیون می باشد.