تست جاده ای کامیون بایک 560 با 32 تن بار در گردنه سخت!

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleدر این ویدئو، به سراغ تست جاده ای کامیون بایک 560، قویترین کامیون چینی جدید بازار رفتهایم و با چالش بار ۳۲ تنی، عملکرد واقعی این کشنده را بررسی کردهایم. در باکامیون، برای نخستین بار در ایران، تستهای جادهای کامیونها را با بار سنگین در جادههای دشوار انجام میدهیم تا شما بتوانید قدرت و قابلیتهای واقعی این کامیونها را در شرایط سخت جادهای مشاهده کنید.
فیلم تست جاده ای کامیون بایک 560
عملکرد تست جاده ای کامیون بایک 560 با وزن و بار مشخص در سربالایی و سرازیری
همانطور که در فیلم کشنده بایک مشاهده کردیم، در حالت اکونومی، در سینهکشی و سربالایی جاده، کامیون بایک 560 به راحتی کامیونهای داف و دافران 480 را پشت سر گذاشت. این کامیون از گیربکس 12 سرعته ZF بهره میبرد که با موتور 560 اسب بخاری همراه است و گشتاوری معادل 2600 نیوتن متر تولید میکند. این موتور قویترین موتور موجود در ایران است که روی کامیونها نصب میشود. با توجه به اینکه پدال گاز تا انتها فشرده و دور موتور روی 15 قرار گرفته است، اما دندهها و معکوسها تغییر نمیکنند.
در تست و بررسی کامیون بایک، هنگام سراشیبی طولانی، دمای آب از 75 درجه که در ابتدای حرکت بود، تغییری نمیکند. عملکرد اینتاردر و کروز کنترل در سرازیری قابل توجه بود و سرعت بین 70 تا 80 کیلومتر در ساعت مشکلی ایجاد نمیکند. به طور کلی، در سرعت 70 تا 80 در سراشیبی اینتاردر روی حالت 3 با دنده 9، دمای آب همچنان تغییری نمیکند.
همچنین لازم به ذکر است مشخصات فنی کامیون بایک یک کامیون تک دیفرانسیل 44 تن است که زیر بندی مشابه کامیونهای ام پاور فوتون دارد. موتور این کامیون، موتور 560 اسب بخاری کامینز بوده و گیربکس آن از نوع 12 سرعته ZF اتوماتیک اینترودر دار است.
کابین در تمامی بخشها از کابین اکتروس نسل پنجم سری L 2022 الگوبرداری شده است که در تست جاده ای بایک مشاهده فرمودید. صندلیها نیز دارای سیستم گرمکن و سردکن هستند.
نحوه عملکرد سیستم و آپشن های تست بایک 560
این محصول با استفاده از متریال با کیفیت در طراحی کابین، تجربهای راحت و لوکس در تست کامیون بایک برای راننده فراهم میآورد. دسترسی راننده به بخشهای مختلف کابین به خوبی طراحی شده و صفحه نمایش لمسی موجود، تنظیمات کامیون را به طور ساده و کاربرپسند ممکن میسازد.
با این حال، سیستم زیربندی و تعلیق این کامیون در مقایسه با کامیونهای اروپایی به سطح قابل مقایسه نرسیده است. بایک 560 فاقد میل موجگیر است و این نکتهای است که در طراحی زیربندی و تعلیق آن باید بهبود یابد تا عملکرد بهتری در جادههای مختلف ارائه دهد.
از نظر دید محیطی، دارای نقاط کور کمتر و نمای اطراف بهتری است که دید مناسبی به راننده میدهد. در مقایسه با کامیونهای همرده چینی در ایران، این کامیون در زمینه راحتی، لوکس بودن و آپشنهای مختلف بیرقیب است. این کامیون به عنوان یکی از لوکسترین و آپشنالترین کامیونهای موجود در بازار شناخته میشود.
از دیگر ویژگیهای برجسته تست و بررسی کشنده بایک میتوان به سنسورهای اطراف، کروز کنترل تطبیقی، سنسور هشدار خواب آلودگی و کلیدهای متنوع اشاره کرد. این کامیون همچنین اولین مدل با کروز کنترل تطبیقی در بازار است. علاوه بر این، کلیدهای بالابر برقی، قطعکن برق، رادار خطخوان، سنسور تشخیص آب و هوا، کلیدهای EBI، ترمز اضطراری و ترمز ضد لغزش از دیگر امکانات آن هستند. کیفیت ساخت این کلیدها و سیستمها نیز قابل توجه است و به ارتقای تجربه رانندگی کمک میکند.
آرامش و آسایش راننده در مسیرهای طولانی
در تست بایک ۵۶۰ نشان داده است که راننده میتواند در مسیرهای طولانی از آرامش و آسایش بالایی برخوردار باشد. طراحی ارگونومیک کابین کامیون بایک به گونهای است که فضای وسیعی برای راننده فراهم میکند و تمامی کنترلها در دسترس و به راحتی قابل استفاده هستند. صندلیهای راحت با تنظیمات مختلف، کمک میکنند تا راننده در طول سفرهای طولانی احساس خستگی نکند. همچنین سیستم تهویه مطبوع و قابلیت تنظیم دما به راننده این امکان را میدهد که در هر شرایط آب و هوایی احساس راحتی کند.
علاوه بر این، سیستم تعلیق پیشرفته و کاهش نویز در داخل کابین، تجربه رانندگی را بسیار لذتبخشتر میکند. مدل بایک X9 به دلیل استفاده از تکنولوژیهای مدرن در سیستمهای ایمنی و رانندگی، همچون سیستم کروز کنترل، هشدار تغییر خط و سیستم ترمز اضطراری، به راننده اطمینان میدهد که میتواند با آرامش بیشتری در مسیرهای طولانی رانندگی کند. این ویژگیها باعث میشوند تا راننده بتواند تمرکز بیشتری بر روی جاده داشته باشد و از خستگی ناشی از رانندگی طولانی مدت جلوگیری کند.
مزایا و معایب کامیون بایک 560 در تست جاده ای
از جمله مزایای این کامیون میتوان به قدرت موتور بالا، سیستم تعلیق مناسب و طراحی ارگونومیک کابین اشاره کرد که راحتی و ثبات بالایی را در مسیرهای طولانی فراهم میکند. همچنین، مصرف سوخت بهینه و عملکرد خوب در شرایط مختلف جادهای از دیگر نکات مثبت این مدل است. با این حال، در تست جادهای برخی از معایب نیز نمایان میشود. یکی از مشکلات عمده، صدای زیاد موتور در سرعتهای بالا بود که میتواند برای رانندگان در سفرهای طولانی آزاردهنده باشد. همچنین، عملکرد سیستم ترمز در برخی شرایط خاص جادهای نیاز به بهبود دارد تا ایمنی بیشتری را فراهم کند. در مجموع، کامیون بایک 560 برای استفاده در شرایط خاص، ممکن است نیاز به برخی اصلاحات که در ویدیو اشاره کردیم، داشته باشد.
بر اساس تست جاده ای کامیون بایک 560، این کامیون مناسب چه کاربری است؟
کامیون بایک 560 بر اساس تستهای جادهای، عملکرد برجستهای در حمل بارهای سنگین در مسافتهای طولانی دارد. این کامیون به دلیل موتور قدرتمند و سیستم تعلیق پیشرفته، قادر است از جادههای سخت عبور کند و برای حمل کالاهای صنعتی، مواد اولیه و سایر بارهای سنگین در مسیرهای طولانی مناسب است.
علاوه بر این، بایک 560 مصرف سوخت بهینهای دارد که آن را به گزینهای اقتصادی برای شرکتهای حملونقل تبدیل میکند. این ویژگی به ویژه در شرایط اقتصادی کنونی که هزینه سوخت برای بسیاری از کسبوکارها یک چالش است، اهمیت زیادی دارد. بنابراین، این کامیون برای حملونقل در مسافتهای متوسط تا طولانی، انتخاب مناسبی است.
بیشتر بخوانید؛ فیلم تست جاده ای کامیون ام پاور کمپرسی جدید با بار در معدن و جاده
مقایسه کامیون بایک 560 با رقبای هم قیمت
این کامیون جدیدترین کامیون مونتاژ داخل کشور بحساب می آید. و با توجه به ویژگی های جدیدی که دارد. رقابت جدیدی را در دنیای کامیون های چینی موجود در ایران در حال ایجاد است.
در واقع کابین بایک۵۶۰ دارای ویژگی و امکاناتی است که سطح توقع رانندگان کامیون از کامیون های چینی جدید را تا حد بسیاری افزایش می دهد. و احتمالا این موضوع رقابت را برای کامیون سازهای دیگر کشور سخت کند.
برای کسب اطلاع از قیمت کامیون میتوانید به سایت باکامیون مراجعه کنید. همچنین در صورتی که قصد خرید و فروش کامیون را دارید. به صفحه آگهی های محصول مورد نظر خود در سایت باکامیون مراجعه کنید.



شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
-
45 دیدگاه
مرسی بابت این همه تلاش
گواهینامه رانندگی پایه یکم و دوم انجام میدم نیاز داری واتساپ درخدمتم فقط واتساپ
آقای روستا ما یک کشنده فوتون ۴۶۰ داریم مقایسه ریتارد ۳ میکشیم دور متور یکدفعه خیلی میره بالا باید چکار کنیم
چرا تو سرازیری کشنده فتون ۴۶۰ دور موتورش تا ۲۳ میاد
گیربکس فوتون کلا باگ هس تو ویدیو تس جاده اش دو سال پیش کامل نشون دادیم
لینکش…
https://bakamion.ir/blog/test-drive-foton460-in-the-road/
با سلام من باماشینهایی مثل ماک وبنزهای قدیمی کار کردم آیا برنامه ای اموزشی با ماشینهای جدید را در پیج تان دارید یا خیر
جنس اشغال چینی مفتشم گرونه
سلام آقای روستا واقعا خیلی خوب ویدیو رو با مزه میکنی واقعا خیلی خوب چیز توضیح میدی من خیلی چیزا رو از شما یاد گرفتم
سلام آقای روستا واقعا خیلی خوب ویدیو رو با مزه میکنی واقعا خیلی خوب چیز توضیح میدی من خیلی چیزا رو از شما یاد گرفتم ممنون
درود ممنون از همراهی تون
مرسی من عاشق پیج شما هستم
در شروع فیلم نشون میدی یکی از چرخها داغ کرده ولی در خود فیلم هر چقدر متتظر شدیم تا دلیلش رو توضیح بدی خبری نشد
شاسی های این ماشین از سر تا ته کلا سوراخ سوراخ مشکلی در شاسی پیش نمیاد؟
به عنوان مثال شکستگی یا ترک؟
این سوراخها دلیل علمی داره.ضربه به شاسی را پخش میکنه تو کل شاسی هم چنین پیچش تو شاسی را خنثی میکنه
عالی بود.
سپاس
خححح
نخیر.تازه از شکستگی با پخش شدن ضربه ویا پیچش شاسی جلوگیری میکنه
سلام ، کابین خیلی تکون میداد از داخل فیلم مشخص بود ، درکل فقط کابین و پشت کیلومتر زیباست ، داخل سینه کشی کشنده شاکمن هم خیلی قشنگ دنده میده نیاز به دستی نیست ، موفق باشید
فقط پول اتاق میدیدهمین ،میل موج گیر ندارد ، تکان های ماشین از داخل ویدیو معلومه ، وقتی هم که منتاژ بشه هزار عیب دیگه نمایان میشه
سلام، بخوام نظر شخصیمو بگم، از نظر زیبایی و کیفیت داخل اتاق نسبتا خوبه البته اگه برای منتاژیای داخلم همین متریالو استفاده کنن، منتها در کل ماشینای چینی از نظر زیربندی و گیربکسو موتور خیلی قوی نیستن و این قضیه خودشو در دراز مدت نشون میده، ممکنه الانکه کامیون نو هست زیاد مشکلی بوجود نیاد، ولی وقتی پنج سال یا ده سال تحت فشار قرار میگیرن اونموقع س که از هم میپاشه و قطعاتشونم سخت پیدا میشه اصولا، منتها از لحاظ قیمتی قابل رقابت هست و نمیشه با کامیون اروپایی مقایسه کرد، یه نکته ای هم تو فیلم دیدم، یجایی اوایلش چرخ جلوی ماشین ازش دود بلند شد، اون داستانش چی بود؟ چرا راجبش حرفی نزدین؟؟
میشه سریع ترقسمت سوم ترانزیت روبزارین دمتون گرم آقاعلیرضا من عاشم ویدئوهای شما هستم
تو سینه کشی تخته گاز رفتن درسته؟
حالت خوبع؟ کلا داشتی چرت و پرت میگفتی از تشنگی خفه میشن؟؟؟؟؟؟
سلام جناب مهندس روستا، ماشالله اطلاعات کامل ودست فرمان عالی دارید، اگه ماشین های چینی(که من اصلا اعتقاد واعتمادی بهشون ندارم ) بعد ازگذشت زمان ودر جاده های داغون ایران همان توانایی روزهای اول رو داشتن مهمه .
سلام قطعا نخواهند داشت
سلام آقای روستا، خیلی عالی بود، واقعاً ممنون از زحمتاتون
درود ممنون از شما
عاشقتمممممممم🤩🤩🤩😘😘😘
سلام آقای روستا
خسته نباشید
لطف میکنید کشنده دایون 430 را تست و برسی کنید
یک دنیا ممنون
سلام ،دوستانی که تو پایانها سوال میکردید که کدوم ماشین ،و با طمینان میگفتم که بایک x9رو بخرید ،اینجا دیگه به واقعه میبیند که حتی راننده ناشی هم باشی این ماشین اذیت نخواهد کرد ،موتور قوی ،گیربکس کمترین ایراد به جرات بگم بدون خطا،اگر میبینید موج گیر نداره ماشین که قدرت بالایی داره بیشترین بار تازه نرم میشه ،رنگ انحصاری ،تک رنگ ،امکانات عالی ،بنده خدا انقد ذوق کرد اول گوشیشو گذاشت شارژ بشه ،فقط خواهشی که دارم بهمن خودرو بیشتر از این دیگه نباید لف بده و زودتر تولید انبوه در اختیار کامیون سواران بزاره ،ولوو سوارا ،ماک سوارا،داف سوارا ، بخاطر گرون بودن ماشینای خارجی و کهنه شدن ماشینی که دارن با خیال راحت برن سراغ این ماشین، این دوستمون کم کم تجربش بیشتر میشه که فقط قشنگی نوع بودن ملاک کایمون سوارا نیست،بابک یک ماشین کامل کمترین نقص به جرات بگم بدون ایراد.یا حق ،بنازم بایک فعلا چون تکه،حالا تا ماشین جدیدتر کاملتری شاید بیاد.
با سلام، بعنوان کسی که کمپانی بایک رو خیلی خوب میشناسه و بارها در سفرهام به چین از این کمپانی و خط تولید و مونتاژ بایک دیدار کارشناسی داشتم، کمپانی بایک یک تولید کننده خیلی قدر انواع خودرو و از جمله کامیون در بازار چین، آسیا، خاورمیانه و حتی اروپاست،
سلام
به جای میله موجه گیر چی به کاربردن
جنس اشغال چینی مفتشم گرونه
جنس اشغال چینی مفتشم گرونه
به نظر من کیفیت و کارایی این ماشین زیر کار و توی مدت زمان طولانی مشخص میشه
و اینکه قیمتش هم مهمه اگه قیمتش برسه به ۸ یا ۹ میلیارد خب بجای این ماشین FH500 بخری عقلانی تره
سلام وقت بخیر
بی زحمت اگه میشه از خط تولید فردا دیزل یک فیلم بزارید
سلام وقت بخیر
ببخشید اگر امکانش هست از خط تولید فردا دیزل
یه فیلم بزارید
ممنونم
من دو بار این ویدئو را دیدم . اما مطمئنم این ویدئو دومی هست و اصلاح شده و نکات انتقادی که نسبت به این کامیون ، آقای روستا داشت ، حذف شده . مثلاً یکی رو پایین بگم :
در مورد عملکرد اینتارد گیربکس این ماشین در سرازیری بررسی شد که اونقدر قوی نیست و اون انتظاری که آقای روستا داشت ، رو براورده نکرده اما در این ویدیو حذف شده است .
راهنمارو خاموش کن😑
داداشی کاش میتونیستی کمتر حرف بزنی صدای ماشینم میشنیدیم/
بعدم از نظر من هیچوقت ماشین چینی هارو با اروپایی مقایسه نکن/ راحتی و استقامت کشنده چینی مثه ولوو و بنز نبوده و نیس
خوشکل پسر معلومه تو با خاور هم کار نکردی آخه تو سرازیری آمپر کدوم دیزل بالا میاد !!!؟؟؟تا یادم میاد آمپر پایین میاد
آقای شوفر وارد خاور شناس؛بخاطر اینتارد داره تو سرپایینی جلوی خروجی اگزوز میگیره و فشار میاد امپر میره بالا که میگفت این باگ رو رفع کردن نداره:؛اره حداقل کاشکی اینقدر سوتی نمیدادی
عاشقتمممممممم🤩🤩🤩😘😘😘
سلام برخلبانان جادهای کشور ایران شماجمعیت چین در نظر بگیرید که به اندازه جمعیت کل اروپاست چین اگه جمعیت اش کم بود مطمئنا ماشین آلات بهتری داشت بازهم اولین کشور دنیاست اقتصاد جهان را با کپی شاپ می چرخونه واز نظر سیاسی دیپلماسی برتر دنیاست که خیلی ها با نصف قیمت کشنده روز سوار می شند
سلام خسته نباشید ماشینهای چینی تا به امروز فقط وفقط به نفع وارد کنندها حست وگرنه راننده در هیچ صورتی ارامش نداره ودر مرحله دوم بدرد قطعه فروشهاش می خوره
ارسال دیدگاه