داستان دو کامیون وایت وارد شده به ایران از استرالیا سالهای ۱۹۷۵-۱۹۷۶

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleدر دههی ۱۹۷۵-۱۹۷۶، دو کامیون وایت با مشخصههای منحصر به فرد خود، به نمایندگی شرکت Metro Meats در استرالیا خریداری شدند. این دو کامیون با موتورهای Cummins VT903، گیربکس فولر ۱۳ سرعته، و محورهای دیفرانسیل Rockwells با ظرفیت ۴۴ هزار پوند مجهز بودند. آنها وظیفه حمل دام زنده را از بنادر به نمایندگی شرکت در ایران بر عهده داشتند. این معامله توسط شاه ایران انجام شده بود و شرکت Metro Meats به عنوان کارگزار درگیر بوده است.
با توجه به قرارداد معامله، دو کامیون وایت به همراه دو تریلر سه محوره مخصوص حمل دام زنده به OGR در آدلاید تحویل داده شدند. سپس، آنها به Freemantle WA هدایت شدند تا برای حمل به ایران آماده شوند. طی سفر، رانندگان به نامهای آلن، تولنر، کالین آلپایک، و ایان سافین، با شریک زندگیشان، کنی، عکسهایی از مراحل مختلف سفر خود را در دشت Nullabor و هنگام بارگیری روی کشتی باری گرفتند.
تاریخچه شرکت وایت موتور
شرکت وایت موتور (به انگلیسی: White Motor) یک شرکت خودروسازی آمریکایی بود که در سال ۱۹۰۰ توسط توماس اچ. وایت تأسیس شد. این شرکت به عنوان یک تولید کننده اتومبیل، کامیون، اتوبوس و تراکتورهای کشاورزی در بازار آمریکا فعالیت میکرد. علاوه بر این، وایت موتور دوچرخه، اسکیت غلتکی، ماشین تراش اتوماتیک و چرخ خیاطی نیز تولید میکرد.
قبل از جنگ جهانی دوم، مرکز عملیات شرکت وایت در شهر کلیولند اوهایو قرار داشت. شرکت وایت به ویژه با تولید ماشینهای سنگین خود، که در طول جنگ جهانی اول به عنوان وسایل حمل و نقل مورد استفاده در سرتاسر جهان شناخته شدند، موفقیتهای قابل توجهی را کسب کرد. این شرکت برای دههها در صنعت کامیون و خودروهای سنگین حضور داشت و به عنوان یکی از پیشگامان این صنعت شناخته میشد.
با گذشت زمان و تغییرات در بازار و شرایط صنعت خودروسازی، شرکت وایت موتور در دهه ۱۹۸۰ دچار مشکلات مالی شد و در نهایت فعالیتهای خود را متوقف کرد. این نشان از پایان دوران فعالیت چند دههای این شرکت در صنعت خودروسازی آمریکا بود.
در صورتی که دوستانی اطلاعات بیشتری از این شرکت و یا این دو کامیون و تریلرهای مخصوص دارند، خواهشمندیم اطلاعات خود را با ما به اشتراک بگذارند تا بتوانیم تصاویر و خاطرات جالبی را با دوستان به اشتراک بگذاریم.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
35 دیدگاه
درود. خدا رحمت کنه شاه را
چه مملکتی ساخته بود که خرابش کردند
با سلام
در سال ۱۹۷۶ و۷۷ دوسری تریلی همزمان به ایران وارد شد به نامهای وایت واینترنت که تریلی های وایت بخاطر بی دماغ بودن تریلی اجازه حمل ونقل بار به خارج از ایران را داشتند اما تریلی های اینترناش چنین اجازه ای نداشته وکشور های اروپایی از ورود این تریلی ها جلوگیری میکردند که حکومت پهلوی این تریلی ها را بصورت اقساط بلند مدت وبا پیس قسط بسیار ناچیز به رانندگانی که فقط گواهی نامه های پایه یکم داشتند در قبال سفته تحویل میدادند و تقریبا تمامی خریداران تریلی ها از پرداخت اقساط خود داری میکردند و هیچ گونه آقدامی جهت وصول مطالبات از طرف دولت اعمال نمیشد ومیتوان گفت که تریلی ها بصورت رایگان. به ملت جهت کمک به معیشت مردم واگذار میشد و پدر بنده یکی از دریافت کنندگان همین تریلی ها بود
چه خاطره خوبی آدم فکر میکنه داستان تخیلی میخونه.حالا تواین زمان دولت داره زمینا مردم ایران به مردم ایران میفروشن بابهره۱۸درصدوتازه گرونترهم که میشه ۱۴درصد ارزش افزوده شهرداری به نام ارزش افزوده زمین میگیره یعنی ۵میلون میریزیم به حساب کارشناس دادگستری تانیا بازدید میکنه ومیگه زمینت ۱میلیارد می ارزه وتوباید۱۵۰میلیون بدی به شهرداری.جالب اینجاست که من زمین گرون نکردم تورم دولت که سالیانه ۲۰یا۳۰درصدمیکشه روخدماتش ورود دستمزدها گرون میشه.یعنی کی مقصرع؟!!!ما ملت ایران برای رفع بن بست سیاسی اقتصادی در ایران خواهان برگذاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام در ایران خواهان هستیم درسال ۱۴۰۳خواهش میکنم به مسولین بگین.من یه آدم عادی زن خانهدار هستم اگه کارزار انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری بزارم اجازه دارم؟یابهم میگن معاند؟؟؟ولی من رهبرونظام پایبندم انتخابات که شرکت نکردم بخاطر همین ناکارآمدی بعضی ها بود.بد وقتی بدهست آدم به چی رای بده؟!!
گوه مفت نخور
توهمه رابخورنوش جونت.
ماشاالله به ادب خانم انقلابی البته همین جاهاست که مشخص میکنه چه قشری طرفدار چه گروهی وتفکری هست
از کارزار وحشت ناک زندگی همه به تنگ اومدن الا یه درصد کمی که وصلند به نظام نمیدونم این اوضاع بد اقتصادی تا که ادامه داره ؟ ملت خوب و نجیب چهل و آندی ساله که مورد سؤ استفاده قرارگرفتن .
از کارزار وحشت ناک زندگی همه به تنگ اومدن الا یه درصد کمی که وصلند به نظام نمیدونم این اوضاع بد اقتصادی تا که ادامه داره ؟ ملت خوب و نجیب چهل و آندی ساله که مورد سؤ استفاده قرارگرفتن . خفه شو سایت گاری سوارتورو چه به کامیون باید الاغ کامنت کنی کثافت : یک نفر بخونه کافیه
ماشاالله به ادب و تربیتت. مشخصه بچه انقلابی هستی
خفه
کامیون در حال حاضر یک کالا لوکس و سرمایه گذاری برای سرمایه داران شده برای حفظ سرمایه هایشان .۲۰ سال دویدم یک کامیون سرهم کردم بخاطر نبود ثبات اقتصادی در کشور آمدم تعویض کنم دیگر قادر به خرید نشدم
خوب تو پول بده وبخور
روح وارد کننده اش شاد
حیف شد ملت نشناختنش
والله دیگه بریدیم چراحاضربه اشتباهمون نیستیم عزیزان ماملت این ماشینهای آشغال ایرانی سوارنشیم خودشون جمعشون میکنن بایدتوان بدیم ملت سالهاست خوابیده
چرابی انصافی میکنین کدوم ماشینهای خارجی خرج داشت
من داشتم زندگیمو نابود کرد از بس خرج میتراشید
عجب خانم بیشعوری
سلام فقط یک جمله خودمان کردیم که لعنت به. روحش شاد
کامیون وایت در دو کلاس دماغ دار ( رود باس ) و بی دماغ (کمنز) از سال ۱۹۷۴ با کفی استریک آمریکایی وارد ایران شدند ، ساخته کارخانه ژنرال موتورز آمریکا . وزن کشنده ۱۸ تن پیشرانه ده سیلندر موتور خورجینی با گیربکس تقویت شده مجهز به قفل گیربوکس دنده استرلینگ دار فرمان خشک شماره لاستیک ده بیست، با ظرفیت بار مجاز ۲۲ تن کم خرج و به اصطلاح نان رسان ، در آن سالها جان تازه ای به صنعت حمل و نقل داده بودند . هنوز هم برخی جاها فعال هستند و در سرویس های شهری بار می برند . شرکت تعاونی ترابری رانندگان تهران واقع در کیلومتر ۲۱ جاده قدیم کرج متعلق به اعضاء تشکیل دهندگان و دارندگان این کامیونها می باشد .که خدا همشون رو رحمت کنه .
کامیون وایت در دو کلاس دماغ دار ( رود باس ) و بی دماغ (کمنز) از سال ۱۹۷۴ با کفی استریک آمریکایی وارد ایران شدند ، ساخته کارخانه ژنرال موتورز آمریکا . وزن کشنده ۱۸ تن پیشرانه ده سیلندر موتور خورجینی با گیربکس تقویت شده مجهز به قفل گیربوکس دنده استرلینگ دار فرمان خشک شماره لاستیک ده بیست، با ظرفیت بار مجاز ۲۲ تن کم خرج و به اصطلاح نان رسان ، در آن سالها جان تازه ای به صنعت حمل و نقل داده بودند . هنوز هم برخی جاها فعال هستند و در سرویس های شهری بار می برند . شرکت تعاونی ترابری رانندگان تهران واقع در کیلومتر ۲۱ جاده قدیم کرج متعلق به اعضاء تشکیل دهندگان و دارندگان این کامیونها می باشد .که خدا همشون رو رحمت کنه .
سلام و درود بر شما
تیک. از توضیحات مفصل و مفیدی که در اختیار خوانندگان قرار دادی
خدا برای اون که وارد کرده و ارزان داد به راننده طلب آمرزش میکنم
وایت بیدماغ (روود کاماندر) 15 سال رفیقم بود میشه گفت زمان خودش گردن کلفت بود ولی حساس
ماشاالله به ادب و تربیتت. مشخصه بچه انقلابی هستی
منبع این نوشته رو هم لطف میکردید اعلام میکردید
آدم اینهمه زحمت میکشه اطلاعات جمع میکنه بعد شما به راحتی کپی میکنید و میذارید تو سایت تون جناب آقای مهندس روستا
به پشت سر مان نگاه کنیم سپس برای فردا قدم برداریم آنها که آن طور به مردم خدمت کردند این شد روزگارشان پس وای به حال ما اگر قدر نشناس باشیم
با سلام خدمت عزیزان اول برید تحقیق کنید بعد شروع کنید به تفصیر اول وایت بی دماغ دوم دماغ دار بعد انترناش بی دماغ ودماغ دار با هم امدن .گمرک بندر عباس که نیمی به تهران ونیمی به اصفهان دادند اقای نبی زاده مسعول ان بود و کلیه کامیون هشت سیلندر خورجینی بودن نه ده سیلندر که طی مراحل خود به رانندگان واگذار میشد وراننده باید میرفت بندر تحویل می گرفت راننده هندی و راننده کره ای و بقیه خارجی که کار میکردن اگر بخواهم برایتان بنویسم خسته مشوید خواهشمندم اطلا عات درست بنویسد علی سبیل کامیون دار
خدابیامرزدش روح روانش شادمنکه ۲۰ساله شب روزتوجادم یه تایرشم نمیتونم بخرم ازبس روزبروز یه خواب ویه نقشه برامون میکشن ومیبینن خدایاخودت بیرونشون کن ازماکه کاری ساخته نیست زودی یه مفسد فی الارض میبندن بنافمون ویه معاند وبعدم میگن اصلاطرف اسراییلی بوده واعدام مابخدا حریفشون نمیشیم حقمونانخورن نبرن کشورهای دیگه خرج کنن
با سلام .
از این اینترناش و وایت بی دماغ یکی به عموی من دادن . که تا همین ۴ ۳ سال پیش داشتن فرمان خشک و سفتی داشت قربیلک اینترناش سفید رنگ بود با کفی استریک
خدا بیامرز پدرم یه وایت بی دماغ دستش بود باهاش کار میکرد .اولین بندر و من ویکی از داداشام با اون وایت رفتیم یادش بخیر چه روزایی بود خوش بودیم
خودتونوخسته نکنیدهنوزچوب همچین بیشعورهارا میخوریم که ندانسته غرمیزنن توچه میدونی ازحال وروزمردم
دوستان امثال این خانم مثلا محترم و کثافت هست که وضعیت این مملکت را به گوه کشیدن و از رو هم نمیرن
وایت اینترناش توسط شرکتی که می گفتند شاهپور غلامرضا صاحبش است آورده شد یکسال راننده کار می کرد بعد قسطی ۲۲۰ هزار از دم تحویلش می شد تو بدای شرکت کار کند البت تعدادی هم رفتند بیرون کار کنند شرکت ماک هم در ایران مونتاژ تریلی داشت ولو تریلیش ۲۲۰ هزار تومان قسطی بود الان همان ماکها و ولوو ها هنوز در حال کار هستند تعدادی هم در دهه ۶۰ تعویض اطاق قانونی کروند ماک در ایران از دهه ۵۰ میلادی وجود داشت در زمان جنگ هم ماکها در جابجایی تانک و نفربر فعالیت خوبی انجام دادند ماک ۲۰ دنده الان هر راننده ای نمی تواند با آن رانندگی کند
ممنون از اطلاعاتی که دادی ،،در ضمن آن خانم بی ادب و فحاش تربیت اش هیئتی است متاسفم
ارسال دیدگاه