مشکلات اصلی کامیون های وارداتی جدید در ایران

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleدر این مقاله به مشکلات و چالش های کامیون وارداتی در ایران از جمله مشکل سوخت کامیون وارداتی و دلایل پلاک نشدن کامیون وارداتی میپردازیم.
مراحل واردات کامیون
هدف از واردات کامیون که از اواسط سال ۱۳۹۹ شروع شده و هنوز هم در حال انجام است نوسازی ناوگان فرسوده به قصد بهبود بخشیدن میزان سالانه مصرف سوخت در کشور ،کاهش آلودگی ناشی از کامیون های قدیمی و حفظ بهتر سلامت جاده ها توسط کامیون های جدید بوده است.
به همین دلیل به ازای هر کامیون وارداتی جدید که پلاک میشود باید یک کامیون فرسوده بالای ۴۰ سال از رده خارج و اسقاط شود و گواهی اسقاط آن کامیون فرسوده برای پلاک شدن کامیون وارداتی جدید نیاز است.
کامیون وارداتی مجاز به ورود به کشور است که فقط سه سال از عمر آن گذشته باشد و جز یکی از برند های داف ،رنو و ولوو باشد.
کامیون وارداتی از بازرگان میتوانند به کشور وارد شوند و پس از خرید توسط افراد یا شرکت های خصوصی در خارج از کشور،افراد خریدار در داخل مبلغی را بیانه پرداخت میکنند و پس از رسیدن کامیون وارداتی به مرز بازرگان و چک کردن کامیون وارداتی توسط خریدار مبلغ کامل میگردد.
سپس کامیون وارداتی به یکی از گمرکات کشور قبض انبار شده و پس از مشخص کردن شرکت ترخیص کننده از گمرک توسط خریدار اقدامات لازم جهت خروج از گمرک و بازدید های مختلف انجام شده و سپس کامیون وارداتی از گمرک خارج میشود.
در صورت داشتن گواهی اسقاط پس از مدتی نوبت بازدید پلاک گرفته شده و کامیون به مرکز تعویض پلاک رفته و پس از بازدید و گذشت مدتی پلاک به درب خانه پست میشود.
این روند در بهترین و ایده آل ترین حالت ممکن حداقل ۶ ماه زمان میبرد.

مشکلات گواهی اسقاط کامیون وارداتی
اولین ایراد و مشکل کامیون های وارداتی ،واردات کامیون بدون دخالت دولت و کاملا خصوصی توسط شرکت و افراد خصوصی است.
واردات کامیون خصوصی باعث شده تعداد زیادی از خریداران کامیون وارداتی با شرکت و یا افراد واردکننده دچار مشکلات حقوقی شده و در این میان افراد سودجو بسیاری از سرمایه های مردم را کلاهبرداری کرده اند.
عمده کلاهبرداری ها مربوط به گواهی اسقاط کامیون است به این شکل که بسیاری از خریداران کامیون وارداتی را با تمام هزینه های گمرکی و گواهی اسقاط خریداری کرده اند اما پس از مدتی از طرف فرد یا شرکت فروشنده اقدامی جهت پلاک شدن کامیون صورت نگرفته است و در این میان قیمت گواهی اسقاط هی بالاتر رفته و از طرفی نبود گواهی اسقاط نیز باعث رسوب شدن کامیون های وارداتی در گمرک شده است.
نبود گواهی اسقاط با بالا رفتن قیمت گواهی اسقاط تا مرز یک میلیارد و سیصد میلیون تومان رابطه مستقیم داشته تا اینکه باعث شده توان خریداران کامیون وارداتی برای خرید گواهی اسقاط کاهش یافته و مجبور به رها کردن کامیون وارداتی خود در گمرک یا انبار ها شده اند.

مشکلات کامیون های وارداتی جدید
دیگر چالش و مشکل کامیون های وارداتی نبود زیر ساخت های سیستمی قوی و مناسب گمرک و ستاد سوخت و دیگر ارگان های مربوطه در زمان خروج از گمرک و پلاک شدن کامیون های وارداتی بوده است که همین موضوع بسیار زمان بر بوده و باعث شده روند پلاک شدن یک کامیون وارداتی چند ماه طول بکشد و در همین زمان ها با افزایش تعرفه ها و افزایش قیمت گواهی اسقاط ،خریداران مجبور به ترک و رها کردن کامیون های وارداتی در گمرک و انبار ها تا مشخص شدن وضعیت شوند.

مشکلات سوخت کامیون وارداتی
کامیون های وارداتی سری جدید استاندارد آلایندگی یورو شش را دارند در حالی که گازوئیل ایران یورو سه است و بتازگی چند جایگاه سوخت یورو چهار دارند.
عدم همخوانی سوخت کامیون وارداتی با سوخت ایران باعث مشکلات سوخت کامیون وارداتی و خرابی و ایرادات و اخطار های کامیون ها پس از پلاک شدن شده است.
در این میان حساسیت کامیون هایی مانند داف نیز بیشتر است.
اگر کامیون اخطار سوخت نگیرد و با سوخت ایران نیز بتواند کار کند بدلیل سوخت یورو چهار و افزایش دوده در مخزن اگزوز این کامیون ها مصرف ادبلو کامیون وارداتی بسیار بالا رفته و با توجه به قیمت ادبلو کامیون وارداتی ،مالکان کامیون های وارداتی توان آن قدر هزینه برای ادبلو در مصرف روزانه را ندارند.
اخطار گرفتن و محدودیت سرعت روی ۲۰ کیلومتر کامیون های وارداتی و از طرفی مصرف بیش از حد ادبلو و افزایش دوده در مخزن اگزوز باعث شده که خریداران کامیون وارداتی پس از خرید مجبور به قطع ادبلو و حذف سیستم کاهنده آلایندگی کنند که این موضوع باعث میشود کامیون وارداتی جدید نیز مانند کامیون های قبلی در ایران میزان تولید آلایندگی بالایی را داشته باشند.

مشکلات خدمات کامیون وارداتی
با توجه به تحریم ها شرکت های خدمات پس از فروش انحصاری برند های ولوو ،رنو و داف در ایران ،توان ارائه خدمات با قیمت مناسب یا حتی خدمات در حد قابل قبول را ندارند و خریداران کامیون وارداتی پس از خرید برای تامین لوازم مصرفی و دیگر لوازم کامیون خود چالش های جدی و گران قیمتی را پشت سر میگذارند.
جهت مشاهده آخرین وضعیت طرح اسقاط ۱.۵ درصد لطفا اینجا کلیک کنید.
شما نیز نظرات تان را درباره دیگر مشکلات کامیون وارداتی در ایران برای ما در پایین همین صحفه لطفا بنویسید.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
58 دیدگاه
ای کاش میشد شرکتها و دوستان وارد کننده ؛ که کامیون صفر از اروپا از کمپانی ها میخرن و وارد میکنند ؛ میشد سفارش ایران با استاندارد پایین تر ؛ مثلا یورو ۴ هم سفارش بدن و خریداری کنند ؛ مثلا رنو تی تو ایران ؛ نمونه های وارداتی چون از اروپا میان یورو ۶ هستند ؛ ولی ۳ سال پیش تعدادی خوده آریا دیزل مونتاژ کرد ؛ بعید میدونم مشکلات این چنینی یورو ۶ ها رو داشته باشند ؛ و فکر کنم ، مطابق شرایط ایران ساخته شدند …… البته که بیشتر خودروها ، چه کامیون چه سواری وقتی در یک کشور مونتاژ میشن ؛ همه جوانب آب و هوایی و سوخت و وضعیت جاده و در نظر میگیرن …
ولی رنو تی واقعا تو وارداتی ها محشره ….. خیلی نازه
مهندسی سوئدی / فرانسوی
سلام ایران تحریم هس و نمیتونه سفارش گذاری برای خرید مستقیم انجام بده .اگه هم بتونن انجام بدن این تعداد کامیون اصلا نمیشه سفارش داد چون ساختش چند سال طول میکشه پس مجبورن فقط از کارکرده بیارن که اونا هم به قصد اروپا ساخته شده و همه صفر کیلومترن
خیلی هم عالی توضیح دادین
این طرح اگر درست اجرا می شد خیلی عالی بود ولی افسوس که افتاد دست لاهای بی انصاف
من یک راننده زجر کشیده باکامیون فرسوده امیرزاده هستم دلم می خواست که کامیون وارداتی رابا تحصیلت آسان دراختیار ما قرار میدادند
چرا کسی نمیگه که سود جویی بیش از حد دلالان باعث گرفتاری تمام مالکان کشنده های فرسوده وخریداران کامیون شده هیچ جا حرفی از سود چند میلیاردی که وارد کننده ها دارن میخورن نیست آخه تفاوت قیمت اینور واونور مرز چقدر باید باشه هر موقع دست دلالال کوتاه شد اونوقت کامیونهای فرسوده نو سازی میشه
قیمت کامیون تو اروپا کمتر از گمرک ایرانه؟
سلام بله
سلام کامیون های وارداتی کیفیت خوبی دارند اما اولاد زیرساختهای لازم برای فعالیت درکشور راندارند دوم کامیون های وارداتی یک طیف خاصی دارند همگی کشنده هستند که کاربری خاص ومتقاضی خودش رادارند وسوم اگر در این طرح سازوکاری ایجاد میشد که مالکان کامیون های فرسوده مسقیم وارد این طرح میشدند استقبال بهتری میشد اما بدلیل مثاعل و مشکلات بسیار فراوان این طرح مالکان ترجیح میدهند کامیون های فرسوده خود را در اختیار دلالان این طرح قرار دهند .
ممنون .
کاش که اینطور که شما میگین میشد
ممنون .
کاش که اینطور که شما میگین میشد
اقازاده ها نمیگزارند کامیونهای وارداتی پلاک شوند چون خودشان کامیون چینی اوردند میخواهند کامییونهای اشکال چینی رابه مردم بفروشند ومافیایخودرو هستند
سلام. دیگه همه دنیا مشکل رانندگان کامیون های وارداتی را فهمیدن نمیدونم چرا دولت زودتر مشکل را حل نمیکنه یا درش را ببنده تا دیگه کمتر مردم گرفتار واردات به پایه و اساس بشوند.
سلام من اسقاط خرید کرده ام کامیون را تا گمرک تهران آورده ام ولی ثبت سفارش انجام نمیشه آخر ما نفهمیدیم گیر کار اسقاط هست یا ثبت سفارش تو را بخدا مردم و اذیت نکنید چرا سایت ثبت سفارش بسته قرار کی باز بشه
سلام من اسقاط خرید کرده ام کامیون را تا گمرک تهران آورده ام ولی ثبت سفارش انجام نمیشه آخر ما نفهمیدیم گیر کار اسقاط هست یا ثبت سفارش تو را بخدا مردم و اذیت نکنید چرا سایت ثبت سفارش بسته قرار کی باز بشه
سلام گرفتار شدیم فقط دولت همین 1.5درصدرا اجرا کنه تشکر شما
سلام آقای روستا
مثل همیشه عالی بود
اگه میشه یه برسی از آمیکو ده چرخ بزارین ممنون میشم
سلام حتما بزودی
سلام خدمت آقای روستا واقعا از تو ضیحات عالی شما از کامیونها لذت میبرم وخیلی خوشبختم از آشنایی باشما .ای کاش میتونستم حضوری شما رو ببینم.
اول وارد کننده باید بره سیستم سوخت کامیون را چک میکرده دوم ببینه اصلا رو جادهای ترانزارتی ایران جواب میده سوم اصلا میتونه خدمات و قطعات بده بعد وارد کنه ..
چرا مشکل سال ساخت وسال تولید راحل نمیکنید چرا بیش از دو سال است کامیونها وادراتی به خاطر این درگمرکات دپو شده اند خواهشن صدای ما بیچاره ها را بشنوید بخدا تمام زند گی مان رافروخته ایم کمرمان شکسته شد
باید اسقاط پا برجا باشد
با عرض سلام بنده با سابقه بیش از 20سال رانندگی با انواع کشنده فقط خواستم اینو بگم که واقعا مسعول دلسوزی نداریم که از لحاظ الایندگی هوا از لحاظ مصرف سوخت و کارایی ماشین دست دوم اروپایی صد برابر بهتراست از ماشینهای چینی بی کیفیت که الان صدتا برند مزخرف چینی تو بازاره باقیمتهای فضایی بنده از شما مسعولین مرتبط خواهش میکنم اولا ماشین اروپایی وارد کنید دوما فقط به راننده های زحمت کش بدین نه دلال و واسطه گر که فقط دنبال اینه که خون راننده و مردم رو سر بکشه
خدا ازشون نگذره بدلختمون کردند۴.۵میلیاردونیم دادم ولوو خریدم الان۱۱ماه داخل حیاط
دولت چه کاره است تمام دست دلالال است تو ایران شده تمام دزدی مال مردم خوردن بی انصافی
توربخدا اسقاط کامیونها وارداتی درست کنید به خاطر خدا
وقتی قرار شد کامیونهای وارداتی بدن به راننده ها خیلی از راننده ها ماشین های خودشون رو فروختن تا وارداتی سوار بشن ولی اکثرشون پشیمون شدن چون ماشینا پلاک نشدن الان بیکار شدن و توان خرید اسقاط رو ندارن اون اوایل قرار بود با 700ملیون اسقاط بدن الان شده بالای یک ملیاردو چهارصد و خیلی از راننده ها الان بیکارو حیرونن از همون یه لقمه نون هم افتادن
وقتی قرار شد کامیونهای وارداتی بدن به راننده ها خیلی از راننده ها ماشین های خودشون رو فروختن تا وارداتی سوار بشن ولی اکثرشون پشیمون شدن چون ماشینا پلاک نشدن الان بیکار شدن و توان خرید اسقاط رو ندارن اون اوایل قرار بود با 700ملیون اسقاط بدن الان شده بالای یک ملیاردو چهارصد و خیلی از راننده ها الان بیکارو حیرونن از همون یه لقمه نون هم افتادن
باید.دولت.کاری.کند.اون.راننده.که.کامیون.فرسوده.داره.مدارک.کامیل.داره.سابقه.کار.داره.ماشین.به.اون.بده.دست.دلال.کوتاه.بشه.حق.به.حق.دار.برسه
والابه طورکلیهمه این حرفها دروغه قراربودشرکت نفت بدون اسقاط وباتعهدوباکارت هوشمند راننده بده امااگرپیمانکارمخالفت نکندولی همه دست پیمانکاروشرکتهای سرمایه داراست
سلام.یک آدم حسابی پیدا نمیشه بگه آقا این طرح ازاول بخاطر چه اعلام واقدام شد.این آقایون دزد طرح کامیونداران واقعی که بعدم تها دلشون به این طرح واقدام دولت خوش بود که لااقل اولادش جونشون وسر این آهن قراضه ها نمیدن.دزد باید گرفت نه اینکه دنبال راهی برای خلاصی باشند.مصداق(خود کرده راتدبیر نیست)
سلام اگەکامیون باری وارد بشە خیلی خوب میشە سوختشون کمە دود ندارن توجادەها ترافیک بەبارنمیارن خلاصه درهرصورت به نفع کشورهستش همین که راننده بااعصاب آرام رانندگی میکنه ودغدغده ایستادن توجادها نداره خیلی کمک زیادمیکنه
کامیونهای باری کلا فرسوده شدن واینقدر دود روغن میرزن هواروبه طورکامل الوده کردن وراننده پشت فرمان همیشه توفکرهستش که کامیون خراب نشه بمونه توجاده همین توفکررفتن راننده مشکلات زیادی به بارمیاره انشالله دلشون به حال کشوربسوزه وارد کنن
سلام
راهها خیلی شلوغ شده پر از کامیونهای وارداتی هست اسقاط باید حتما اجرا بشود وضع بار روز به روز بدتر میشود
اینکه ماشین بیشتر از بار باشه خیلی خوبه قشر کامیون دار اگه زور بالاسرش نباشه اتش میسوزونه
سلام ۱.۵ گمرک کی میخواد اجرای بشه مردم گرفتار شدن
سلام
کامیون های وارداتی در سال های آینده به جز گرفتاری صرفه دیگه ای نخواهند داشت
آخه با کدوم عقل ۱۰ میلیارد رو تو این دست اندازها کار میکشید
سلام ایران درست بشو نیست چرا بنز ۱۳۶۴ ۲میلیارد داف ۲۰۱۸ ۲۱۰۰ امان از دست دلال ها حسلب کردید چنتا گواهینامه هست چن تا کامیون هر نمایشگاه ۲۰ تا داف رنو ولوو دارند مگه اقتصاد ایران را نمایشگاه داران میجرخونن این راننده هست که شب روز ندارن باید باید از راننده همایت بشه وارداتی به هر پایک یه هر هوشمند یکی داده بشه
یه ولوو ۵۰۰مدل ۲۰۱۸ تو کشور همسایه گرجستان حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ ملیون با پول ما درمیاد حالا چطور میشه اینور باید با قیمت ۵تا۶ ملیارد خرید و فروش بشه
ممنون .
کاش که اینطور که شما میگین میشد
نظر خودشان ماشینهای اشغال چینی هست
سلام من یک رانند ماک هستم تا زالوان اقتصادی دست از سر این مملکت بر ندارن هیچ وقت این مملکت روی ابادی نخواهد دید شمالیان
افسوس و صد افسوس ….
کامیونهای وارداتی هم برا مالکان خود هم برا بقیه ودرکل برا سیستم حمل ونقل هیج اثر وبه صرفه نیستند وزیان فراوان هم برا حمل ونقل دارا میباشند چون فساد در واردات رقم خورد و متاسفانه اصلا گیر افراد ومالکان ناوگان فرسوده نیفتاد با این همه مشکلات که برادران همه واقفا واونهایی هم که خریدن باز سودی نمیبرن بخاطر مشکلات قطعه اصلا ما که فرسوده وکامیون ایرانی داریم کم آوردیم چه به این وارداتی ها برسد بعد بار هم دیگه متاسفانه کم شده کافیه یه هفته مرز عراق ببنده بد تریلی باید بار نیسان بزنه والسلام نخریم تا قیمت پایین بیاد لااقل یه ماه کار نبود صاحبش بیچاره نشه
سلام چرا اونور اینقدر ارزونه اینجا گرونه
با سلام اگه ماشین چینی بود کشتار زیاد داشت الایندگی فراوان هر روز تو جاده میموند سریعا پلاک میشد نفری 10میلیون میدادن مثل هوو سریعا پلاک میشد حالا با این همه بدبختی انگار نه انگار ایا خدا رو خوش میاد اگه خلافه از اون روز اول چرا جلو نگرفتین حالا هر روز به یه جوری
در کل این روند نوسازی کامیون از اول فقط اسم نوسازی رو داره در اصل اسمش نوسازی جیب دلال و شرکتهای وارد کننده هست در کشوری مثل ایران کی میگه پالایشگاهای ما توان ساخت سوخت یورو شیش ندارن دارن اما برای فروش به من ایرانی به قیمت سیصد تومن نمی صرفه پس زیر پوستی فقط صادر میشن بعد اگر واقعا نظر دولت مردان کمک به قشر زحمت کش بود به نظر بنده باید فقط رانندگانی که بالای پنج سال کارت هوشمند فعال نه اونهای که شغلشون رانندگی نیست و فقط ماهی دو تا بارنامه رد میکنن برای بیمه اونها نه مجوز واردات و میدادن به فقط راننده فعال و بدون هیچ دردسر گمرک بازی و پلاک ماشین مراحل پلاک گذاری انجام میشد و تا مدت پنج سال خریدار واقعی که راننده بود حق فروش و نداشت اگر این طرح واقعی اجرا میشد اول قیمت کامیون ها اینقدر بی حساب و کتاب بالا نمیرفت دوم اینقدر کلاه برداری. و پول بدبخت شب و روز بیداری راننده رو تعدادی کلاهبردار نمیخوردن سوم فقط کسانی کامیون میخریدند که واقعا راننده فعال واقعی هستن الان یک کامیون سه سال کار کرده تمیز تو اروپا با یورو همین امروز بیشتر از صد هزار یورو نیست اما دلال همینو لب مرز با چند برابر میخواد صود کنه و جلب هم اینه که همون پول اولیه خرید کامیون انجام میده و الباقی میشه سود خالص دلال کلا اگر فکری نشه این طرح محکوم به شکست هست همینطور که الان کامینها دپو شدن تو گمرک و هر روز هم یک قانون در میاد
من رانندهم تواخر سال ۹۶ تو جابجای ماشین ۹۵ قسطی داشتم فروختم ده روزتمام زحمت ۲۰ سالهم از بین رفت اول ۹۷ماشین چندبرابرشدوپول من هیچ شد۲۰۰ت فروختم بعدده روزماشین سربه فلک گذاشت چراباید اینجوربشه امثال ما به این گرفتاری بیفتن الانم که این ماشیناقراربودبامبلغ ۱۲۰۰به ماها واگزارکنن ولی کله کندها نذاشتن الانم که ۶میلارد۷م
بایدبخریم این چه وضعشه چرا باید اینجوری بشه اخه
دوستان همه زحمت کشیدن صحبتها مکتوب فرستادن. دیگر حرفی نمانده. البته منم رفتم فوتون صفر خریدم بعد از 20 روز شیشه بالابر خراب شده. رفتم نمایندگی شیراز. جواب میدن. هیچ قطعه از فوتون نداریم. و هیچکس هم نداریم کار ماشین فوتون انجام بده. از اینجا برو خودت آلاف نکن. هیچی دستت نمیگیره. این هم از ماشینی که خودشان مونتاژ میکنند.
دوستان همه زحمت کشیدن صحبتها مکتوب فرستادن. دیگر حرفی نمانده. البته منم رفتم فوتون صفر خریدم بعد از 20 روز شیشه بالابر خراب شده. رفتم نمایندگی شیراز. جواب میدن. هیچ قطعه از فوتون نداریم. و هیچکس هم نداریم کار ماشین فوتون انجام بده. از اینجا برو خودت آلاف نکن. هیچی دستت نمیگیره. این هم از ماشینی که خودشان مونتاژ میکنند.
درود بر عزیزان..از مسئولین بی مسئول خواستاریم که هرچه سریعتر وضعیت این کامیون های وارداتی رو روشن کنن .خاک تو سر اون مسئولینی که کار از دستشون میاد و انجام نمیدن. دلتون به حال این قشر زحمت کش بسوزه لااقل
سلام شما را ب خدا این طرح 1.5درصد اجرا کنن همه ما بدبختیم نزدیکه دیوانه شیم
سلام متاسفانه مشکلات اسقاط و پلاک یکطرف مشکل خرید لوازم هم از طرف دیگر سودی شده برای دلال و نو فروش
میل سوپاپ و میل ترپیت با انگشتی برا رنو یورو شش خریدیم 400 میلیون.
سلام تو خدا برای پلاک شدن ماشینهای وارداتی مثل داف اقدام کنید زندگی ما داره از هم میپاشه به خاطر بچه هامون کمکمون کنید به ستاد سوخت بگید زودتر پلاک کنید ما دیگه تحمل بی کاری وبی پولی شوهرم رو ندارم تو رو خدا یک کاری بکنید یک ساله به بد بختی دارم زندگی میکنم
آره کاش خدا کمک می کرد ماشین های سنگین سریع تر پلاک میشد خیلی الان یکساله با هزار ویک گرفتاری ماشین خریدند الان توش موندن و حتی سبب اختلاف خانواده شده و کار به طلاق کشیده
منم به سهم خودم خواهش میکنم هرچه زودتر تکلیف رو مشخص کنید
اقا شما که از خدا وپیقمبر چیزی نمی فهمید به فکر چین هستید به فکر مردم باشید
به تمام معنا مملکت رهاشده وبه دلال های محترم واگذار شده ۱۵هزار کامیون روز اروپا خاک میخوره آشغال چینی رو دارن پوزش رو میدن هیچ امیدی به درشت شدن اوضاع نیست من خودم ترانزیت کار میکنم باهمه مارک ولوو بنز رنو مان کار کردم الان هم داف گرفتم ولی پلاک نمیشه چون دلال نمیزاره تو اروپا سال ۲۰۳۰ تولید کامیون دیزل ممنوع ماشين یورو ۵ صرفه اقتصادی نداره چند سال آینده بارهای ایران رک باید ماشين های ترکیه حمل کنه دست راننده ایرانی از ترانزیت کوتاه میشه همین الانش هم ترکیه به دست گرفته راننده ایرانی برای کشورهای اروپایی کار میکنن
آخ.آخ.آخ.یکی از دوستان نوشته ولوو رو حیاط انداخته اگه نمیخاش من میخامش هم قطعه اش رو دارم هم مکانیکش
سئوال از دوستان آمیکو ساخت کجاست؟آیاذشباهتی به ولوو دارد؟
سئوال آخر مهم: دوستان آیا میدونی کمپانی بنز در ایران مونتاژ یا تولید داره چرا اتاق قدیمی نارنجی آنرا جدید نمیکنند؟
چرا اتاق فرتون ودیگر برنده های چینی رو روی بنز نمیزارن در اختیار مصرف کننده داخلی بزارن؟
کی میا برویم اعتراضی بزنیم بگیم اتاق موتور چینی را بزارن روی شاسی بنز نارنجی والا بنز نارنجی هنوز قدرتش از کشنده های پیشرفته امروزی چینی در بازار بیشتر است.
باسلام فقط وای به حال مردم وبدتراز مردم وای به حال مسئولین رده بالا ،،خدایا خودت درست کن اینا بیچاره کردن مردم را اینا خون مردم راخوردن،اینا هیچ ارزشی برای خون شهیدایی که دادیم قائل نیستند ،،اصلا اینا چی هستند اصلا اینا کی هستن ،،به نظر شما این مسئولین خون وغیرت ورگ وریشه علی وآل علی تو وجودشونه،،یا یه مشت وطن فروش پول دوست به درد نخورهستن،،به خداوندی خدا قسم هرطور کافری میبود هرطور آدم بی شرفی بود هرطور آدم دزد وبی ناموسی بود اینهمه بی انصاف نبود آخه کسکش میدزدی خوب بدوزد ولی بی ناموس انصافت کجارفته،،آخه گاییدم رگ وریشه وانسانیتت را،،ای خدا دیگه چی باید گفت به این بی شرفا،،،به قران بدبخت کردن مردم را الاهی زن وبچتون جلوچشماتون همه کاره بشن ،،هرچند شما شرف ندارین وبراتون مهم نیست اگه جلوچشماتون حتی بکننشون،،،اینا رانوشتم برای تک تک اونایی که میتونن یک قدم درست برای این مملکت به تاراج رفته ومردمش،،وازهمه مهمتر رانندهای بدبخت وبی ارزشش بردارن وبر نمیدارن سرکارتون به دست بریده علمدارکربلا عباس ،،که توی فرمانبرداری وفرمانبری از ولی خودش هیچی کم نزاشت ولی شما بی شرفا حرف ولی خودتون راهم دیگه عمل نمیکنین ،،آره سرکارتون با اون مرد بزرگ ،،ای نامردای روزگار،،،
بنده سی ماه جبهه دارم جانباز هستم خودم ناراحت هستم برای چه کسی خدمت کردم بنده بیست سال گواهینامه پایه یکم دارم هیچ خیری از اینها ندیدم جز خودم را بدبخت کردم نه یک وامی پول داری می توانی ماشین بخری انهم با رشوه قیمت ماشین دراروپا چند به همان اندازه کمرم می گیرند خودمان خرابیم اینها خوب ماراشناختن
ارسال دیدگاه