فیلم تاریخچه اسکانیا از دوچرخه سازی تا ساخت اسکانیا ۵۰۰

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleپیشرفت کامیون اسکانیا از دوپرخه سازی تا کامیون سازی !
در این ویدئو به سراغ کمپانی اسکانیا رفته ایم و به صورت کامل این شرکت را از صفر تا صد معرفی و مدل های کامیون اسکانیا را به شما عزیزان نمایش داده ایم.
انواع کامیون اسکانیا در ایران
در ایران تقریبا میتوانیم بگوییم تمام مدل کامیون های اسکانیا موجود است و انواع سری آر تاپلاین و یا هایلاین وارداتی و یا مونتاژ داخل موجود هستند.
مشهور ترین این مدل کامیون اسکانیا۴۲۰ است که با موتور ۱۲ لیتری و گیربکس ۱۲ سرعته اتوماتیک اینتاردر دار از سال ۸۸ تا ۹۱ در ایران تولید گردیده است.
کامیون اسکانیا سری جی کامیون های اقتصادی تر اسکانیا هستند که قمیت کمر دارا بوده و یک سری ویژگی ها را نسبت به سری آر اسکانیا کمتر دارا هستند اما بدلیل کم خرجی و آلیاژ عالی همیشه در ایران پرطرفدار بوده اند.
اولین سری جی اسکانیا در ایران اسکانیا جی۳۸۰ است که از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ تولید و یا وارد گردیده است.اسکانیا جی۳۸۰ موتور ۱۱ لیتری و گیربکس ۱۲ سرعته اتوماتیک اینتاردر دار را داراست.

از سال ۹۱ اسکانیا سری جی در ایران با کامیون اسکانیا جی۴۱۰ لپی دار ادامه یافت که تنها تفاوت شان نسبت به سری جی۳۸۰ موتور شان بود به نحوی که موتور اسکانیا جی۴۱۰ ۱۲ لیتری بوده است.
اسکانیا جی ۴۱۰ تا سال ۹۳ تولید گردیده و از سال ۹۳ به بعد اسکانیا سری جی در ایران با تولید و وارداتی اسکانیا جی۴۰۰ ادامه یافت.
اسکانیا جی ۴۰۰ موتور ۱۲ لیتری یورو سه دارا بود که ادبلو مصرف میکرد و کابین نیز نسبت به سری جی ۳۸۰ و جی ۴۱۰ لپی دار تغییر یافته بود و بدون لپی تولید میگردید.
در کنار سری جی ۴۰۰ در سال های ۹۳ تا ۹۵ تعداد محدودی اسکانیا ار۴۴۰ یورو سه نیز پولید کردید که این کامیون ها موتور ۱۳لیتری و کابین مفصل سری استریم اسکانیا را دارا بودند.
در این مدل تعدادی اسکانیا ار۵۶۰ هشت سیلندر با کابین تاپلاین استریم لاین نیز به صورت محدود به تعدادحدود ۸۵ عدد وارد گرديد.

پس از آن در سال ۹۶ تولید اسکانیا های سری جی با اسکانیا جی ۴۱۰ و کابین بدون لپی شروع شد که این کامیون ها همان کابین اسکانیا جی ۴۰۰ را دارا بودند اما موتور شان ۱۳ لیتری سری جدید و یورو چهار شده بود،تنها نسخه اسکانیا که در ایران نقاط ضعفی را داشت همین مدل بود که در سال ۹۶ و ۹۷ تولید گردیدند از جمله معایب اسکانیا جی۴۱۰ میتوان به ضعیف بودن شاسی که معمولا ترک برمیداشت و یا ضعیف بودن و ترک برداشتن سرسیلندر اشاره کرد که ماموت برای هر دو راهکار فراخوان و تقویت را انجام میداد.
در سال های ۹۶ و ۹۷ اسکانیا سری آر با کامیون اسکانیا ار۴۵۰ در ایران ادامه داشت که موتور شان مشابه اسکانیا جی ۴۱۰ آمل با سیستم شوخی متفاوت و توان ۴۰ اسب بخار بیشتر بود و کابین شان نیز کابین مفصل سری هایلاین استریم لاین بود.

در سال ۹۸ سری جی ۴۰۰ های ۹۸ تعداد اندکی تولید گردیدند که این سری اسکانیا جی400 مدل 98 موتور شان نسبت به سری ۴۱۰ سال ۹۶ و ۹۷ متفاوت بود موتور این نسخه از نوع ۱۳ لیتری یورو چهار ای ای وی دار بود.
در سال ۹۸ اسکانیا سری اسکانیا آر ۴۴۰ نیز در ایران تعداد اندکی تولید گرديد که دقیقا مشابه با اسکانیا های ار۴۵۰ بودند اما موتور شان توان کمتر و استاندارد آلایندگی یورو ۴ ای ای وی دار گردیده بود.


شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
-
ویدیو قویترین کامیون دنیا، ولوو اف اچ۷۸۰ جفت دیفرانسیل ۲۰۲۵22 فروردین, 1404
-
-
ویدیو معرفی اسکانیا تورینگ جدید، اولین اتوبوس وارداتی 202525 اسفند, 1403
-
-
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
7 دیدگاه
اگر در مورد تاریخچه اسکانیا در ایران حرف میزنیم باید به سری های 112 و 113 هم اشاره بشه که نزدیک به 40 ساله کار میکنند
خیلی عالی بود
ممنون از آقای روستا
من با اسکانیا 380هشت دنده و شش دنده خیلی کار کردم ماشین بی نظیری هست، 380دو مدل داریم 8دنده و شش دنده که شش دنده ها نیم هم. میخوره، ولی متاسفانه تولید نمیشه ماشین های اشغال چینی ارابه مرگ جایگزین شدن،
ممنونم ازتوضیحاتی که دادین استفاده کردیم
سلام آقای روستا با عرض خسته نباشید و خدا وقت
به عنوان یه دوست یه انتقادی خواستم از شما بکنم که اون هم این هست :(متون شما معمولا کوتاه و خلاصه هست اما در همین کوتاهی و خلاصگی شما غلط املایی زیاد دارید که اگه اون رو هم رفع کنید بهتر میشه .)
با تشکر.
سلام سپاس از توضیحات شما ،که جالب بودند
بنازمش اسکانیا G400
ارسال دیدگاه