بازار ایران به ۲۰۰ هزار دستگاه کامیون تجاری جدید نیاز دارد

طبق پیشبینی و عملکردها طی سال گذشته، در سال جدید انتظار میرود که تولید کنندگان و واردکنندگان خودرو و کامیونهای تجاریموفقیت بیشتری در صنعت حمل و نقل در اختیار خواهد گرفت.
سال قبل صنعت حمل و نقل بازار ایران تقاضا و تولید کمی داشت و وضع آن به دلیل نوسانات ارزی مساعد نبود هرجند که با مدیریت وبرنامه ریزی و پیشبینی درست وضعیت تولیدکنندگان خودروهای تجاری تاحدودی این وضع را کنترل کردند با اینحال بعضی ازتولیدکنندگاد هم در وضع رمود باقی ماندند.
در سال آینده انتظار میرود که بازار حمل و نقل تجاری ایران برخلاف سال قبل، در زمینه تولید و تقاضا پیشرفت داشته باشد.
با وجود بیشتر از 200هزار دستگاه خودرو تجاری فرسوده و قدیمی در ایران و نیاز روزافزون بازار در این دهه برای جایگزینی اینخودروها با محصولات جدید و به روز میتوان گفت جادههای ایران به ۲۰۰هزار دستگاه خودرو تجاری جدید نیاز دارد.
هرچند که به دلیل هزینههای بالا و عدم تمایل مالکان برای نوسازی و جایگزینی با محصولات و مدلهای مدرن به روز با وجود تقاضا ونیاز صعودی بازار به این محصپلات جدید هنوز از این ظرفیت استفاده نشده است.
بازار حمل ونقل تجاری ایران مانند سالهای گذشته نیاز بسیاری به محصولات و خودروهای تجاری جدید و به روز دارد اما با وجود نرخارز نوسانی و تاثیر زیاد آن بر محصولات داخلی و وارداتی بازار و تقاضای خودروهای تجاری را راکد کرده است.
همچنین از دلایل دیگر رکود بازار میتوان به واردات کامیون و کشندههای تجاری کارکرده اشاره کرد که موجب حضور دلالان در صنعتحمل و نقل تجاری ایران و کاهش تقاضا برای خودروسازان داخلی شده است.
با اینحال با وجود اصاع اقتصادی ناپایدار و نوسانی کشور عزیزمان ایران، اگرچه تولیدکنندگان داخلی خودروهای تجاری به اوجعملکرد و تولید خود نرسیدهاند اما خودروسازان تجاری توانستند با غلبه بر تحریم و نوسانات ارزی و سایر مشکلات، به نسبت عملکرد وجایگاه خوبی برای خود فراهم کنند و با افزایش تولید عملکرد بهتری داشته باشند.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
22 دیدگاه
سلام
قبلا مطلبی نوشتید که بازار کار برای این همه ماشین وارداتی کشش ندارد و میزان بار کمتر از تعداد ماشین هست ولی حالا در تضاد با قبل فرمودید ، میشه لطفا قضیه را شفاف کنید
متشکرم
وضعیت کامیون های فرسوده باید روشن بشه کامیون های وارداتی و مونتاژی باید جایگزین فرسوده ها بشه، و مهم تر وضعیت اسفناک جاده های مملکت هستش، ک هر سال بدتر از قبل میشه ، در شان ایران و ایرانی نیست ک جاده هاش پینه بشه و ترک و چاله و چوله داشته باشه، افتضاحه وضعیت راه های کشور،.
باسلام قرارشدبه ازای هرخو درو وارداتی یک خودرواسقاط شودامامتاسفانه این کارعملی نشد وفقط به نفع کسانی شدکه پول داشتند نه خودروفرسوده بندرعباس پرشده از ماشینای وارداتی ایابرای این 200هزاردستگاه که میگید واردبشه وخودروهای فرسوده نره کناربارهم وجودداره چرانمیگیدفقطخودروفرسوده هاماشین واردکنن نه پولدارا واقعابه خودروفرسوده هاهمیشه داره ظلم میشه
مسولین اگر در موارد این چنینی انگولک نکنند بازار خودش خود را پیدا کرده وما تورم وگرانی بی حدمرز نخواهیم داشت . اول سال ۱۴۰۱ یک کشنده هوو مدل ۱۳۸۷ تمیز و کار بده حدود ۲ ملیارد بلکه کمتر خرید و فروش میشد دیدیم با دست بردن مسولین و با تمهیدات غیر مسئولانه این قیمت یه ۵ر۳ملیارد رسید آقا مملکت پناه بر خدایی بهتر روی پایش میچرخد تا آقایان تفکر کنند
مسولین اگر در موارد این چنینی انگولک نکنند بازار خودش خود را پیدا کرده وما تورم وگرانی بی حدمرز نخواهیم داشت . اول سال ۱۴۰۱ یک کشنده هوو مدل ۱۳۸۷ تمیز و کار بده حدود ۲ ملیارد بلکه کمتر خرید و فروش میشد دیدیم با دست بردن مسولین و با تمهیدات غیر مسئولانه این قیمت یه ۵ر۳ملیارد رسید آقا مملکت پناه بر خدایی بهتر روی پایش میچرخد تا آقایان تفکر کنند
سلام
بنام حمل و نقل عمومی و به کام دلالان مفت خور
اگر راست میگین هم به راننده ای که کارت هوشمند رانندگان دارد ماشین قسطی بدین وهم خودروهای فرسوده را از رده خارج کنید خودرو سالم بهشون بدین تا یک نفسی بکشن این قشر زحمتکش نه جیب دلالان رو پرکنین
مدیریت کنید
داداش من مملکت سرمایه داری اونم نه از نوع اروپایی از کثیف ترین نو و فقط هم ب دست خودشون و به کام خودشون میگرده ماهم ملت نجیب
ماشین تولید میکنید وارد میکنید فقط باید به گواهینامه دار و کارت هوشمند بدید نه همینطور بدید دلالها بخرند
تا زمانی که این مافیا هستن هیچ کامیونی تعویض نمیشه فرسوده به نفع این مافیا هست لوازم میفروشن
کی باشه که انشاءالله مردم عزیز وملت شریف ایران به ارزوی دیرینه برسند وناوگان حمل نقل درشان جمهوری اسلامی ایران که آبروی کشور حفظ یکی از افتخار کشور ناوگان حمل نقل ان کشور است افغانستان اکسور. داف. ولوو ایران کامیون پنجاه سال کار خدایی در شان. ایران نیست مسعو لین
آن شالا روزی این کمبود را در مقامات بالا درک کنند وخصوصا متوجه شوند که اگر یک کوچک بجای لوازم نظامی به اهمیت این نوع وسایل نگاه میشد ما حتما پیشرفت مان بیشتر از الان بود همچنین عزت مردمان ما
حالا شما ببینید همین کامیونهایی که الان وارد کردید وایران هم داره تولید میکنه کار هست بعدا ۲۰۰ هزار تزریق کنید
عقل کل درد همین مسئولین شما جمپولی اسلامی هستن دیگه اینا برن کنار همه چیز درست خواهد شد ریشه فاسد هست که باید کنده بشه وقتی قانون واقعی حاکم باشد واردات مونتاژ کشنده روز دنیا آزاد خواهد شد وبا قیمت خیلی کمتر و حتی قسطی فروخته میشود مثل قبل انقلاب که همه چیز سر جاش بود تا این وحشی ها اومدن ۴۴ساله کسی روی خوش زندگی رو ندیده …..
دولت به یک دسته سودجو اینقدر بها داده که فقط راندوراند بازی شده وفقط بفکر پر کردن جیبشان هستند نه به فکر راننده که شبانه روز میدوه که چرخ مملکت لنگ نمونه به امید روزی که راننده های زحمت کش حمل و نقل جادهای با کمک دولت به حقشون برسند یا حق
دوستای عزیز اصلا دلالی وجود نداره اونا هم جیره خور اقا زاده های بی شرف هستن که به اسم اونا وارد میشه ولی در اصل پولهای نجومی تو حساب یه اشغال دیگه میره اینا به فکر مردم و قشر زحمت کش نیستن اینو تو ۴۴ سال حکومت کثیف و فاسد نشون دادن
اخه عزیز یه چیزی بگو بگوجند تو مملکت ما شفاف سازی معنی نداره این کلمه بیگانه است دیگر از کلمات بیگانه استفاده نکنید
باسلام قرار بود به ازای هر ماشین فرسوده یک ماشین جدید جایگزین شود اما متاسفانه با دیدن سود نجومی توسط دلالان مسأله برعکس شد
دولت هم با دلالان همکاری میکنه نه با راننده کامیون ضررش برا ما رانندگان زحمتکشه
خدا لعنت کنه این جانورهای که از یک سیاره دیگه آمدند وخون مردم رو دارند میکنند تو شیشه
درود بیکران بر شما. متاسفانه قیمت گران کامیون وارداتی یا تولیدی باعث شده حمل و نقل کشورکه در
رده اول منطقه بود به این روز بیافته. تورم در مايحتاج مردم یک بخش مهم آن گرانی کامیون است. که در صورت قیمت های واقعی هم مقرون به صرفه نبودن نگهداری کامیون های کهنه در صرفه سوخت هم منفعت کشور را دارا خواهد داشت.
درود بیکران بر شما زحمت کشان حمل و نقل کشور وترانزیت. ایران در سالهای اخیر دارای یک حمل و نقل قوی بود. متاسفانه با گرانی بی منطق و بی رویه کامیون تورم در زندگی کمر شکن شده. حال اگر قیمت ها کاذب نباشد هم اتوماتیک کامیون کنهه مقرون به صرفه نیست هم هدر رفت سوخت نخواهیم داشت. هم حمل و نقل نو خواهیم داشت. لطفا منطقی بحث کنیم.
تو مملکت ما رئیس جمهور کاره ای هست نه مجلس فقط دلال وسرمایه دار کثیف والسلام فقط یه حقوق مفت میدیم یک مشت مفت خور تو دولت ومجلس
ارسال دیدگاه