برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

9822

کامیون نیکولا هیدروژنی، مناسب برای پروژه‌های حمل و نقل طولانی

تاریخ خبر

کامیون الکتریکی پیل سوختی هیدروژنی نیکولا FCEV متعلق به انجمن حمل و نقل موتوری آلبرتا (AMTA) یک پروژه رفت و برگشت 519 کیلومتری از ادمونتون به کلگری را بدون نیاز به سوخت گیری و با هیدروژن موجود در مخزن کامل کرد.

به گفته رابرت هارپر رئیس انجمن حمل و نقل موتوری آلبرتا (AMTA)، مهمترین نکته این رویداد و پروژه  این است که این کامیون تجاری کاملا مناسب برای پروژه‌های طولانی مدت بوده و از 61 درصد هیدروژن در مخزن خود استفاده می‌کند.

به گفته نیکول رز، رئیس روابط عمومی و ارتباطات کمپانی کامیون سازی نیکولا، این پروژه و موفقیت یک نقطه عطف فوق العاده هیجان انگیز و فوق العاده برای کمپانی نیکولا محسوب می‌شود.

این پروژه حمل و نقل با این مقدار مسافت و بدون سوخت‌گیری اولین باری بود که انجام شد که کامیون نیکولا پیل سوختی هیدروژنی FCEV در کانادا به خوبی از پس این پروژه برآمد.

راننده دیو لو از Bison Transport، یک راننده حرفه ای بوده که با 27 سال تجربه، در 24 ژانویه این پروژه را با این کامیون به پایان رساند.

کامیون نیکولا هیدروژنی FCEV
کامیون نیکولا هیدروژنی FCEV

اطلاعات بیشتر درباره پروژه زمستانی کامیون هیدروژنی نیکولا

کامیون نیکولا هیدروژنی FCEV با وزن 11793 کیلوگرم یک تریلر خالی با وزن 6350 کیلوگرم را حمل می کرد. به گفته رابرت هارپر رئیس انجمن حمل و نقل موتوری آلبرتا (AMTA) دمای هوا در ابتدای پروژه حدود 11- درجه سانتیگراد بوده و در پایان سفر به حدود 0 درجه سانتیگراد افزایش یافت.

راننده دیو لوو حدودا سه ساعت طول کشید تا در بزرگراه ز ادمونتون به سمت کلگری رانندگی کند و راه برگشت نیز حدود سه ساعت دیگر طول کشید. هارپر گفت که گام بعدی نیز، تعیین میزان مصرف هیدروژن با یک تریلر خواهد بود.

سایر وسایل نقلیه و کامیون‌های تجاری بدون انتشار آلایندگی که در آلبرتا تست شده اند، برای پروژه‌هاس بازگشت به پایگاه و حمل و نقل‌هایی با مسافت کوتاه مناسب هستند.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به باکامیون می باشد.