ریسک بالای خریدکامیونوارداتی از اروپا،همهچیز رویهواست!
در این مقاله این بخش به این موضوع میپردازیم که آیا این روز ها خرید کامیون وارداتی به صورت مستقیم از اروپا مناسب است یا خیر ؟!
خرید کامیون مستقیم از اروپا
طبق قانون و بخشنامه جدید تنها کامیون هایی میتوانند به کشور وارد و از گمرک ترخیص و سپس پلاک شوند که برای خرید آنان ارز از کشور خارج نشده باشد.
در واقع وارد کننده باید ارز لازم برای خرید کامیون وارداتی در مرز که وارد گمرک میکند را با پول حاصل از صادرات کالایی به خارج از کشور بدست آورده باشد و دیگر مانند سال های گذشته نمیشود با ارز آزاد کامیون وارد کرد و باید منشا ارز مشخص باشد.
در کنار تمام مشکلات واردات کامیون موضوع بالا مهم ترین چالش و اصلی ترین مانعی است که در برابر واردات کامیون حضور دارد و عده ایی بدون توجه به این بند بخشنامه و یا شاید به امید بخشش و باز شدن راه جدیدی اقدام به وارد کردن کامیون برای مردم میکنند.
در این بخش لازم دانستیم که هشدار لازم را بدهیم که اگر قصد خرید کامیون وارداتی دارید از منشا ارز آن و از اینکه وارد کننده به چه شکل پول این کامیون را در اروپا تامین میکند با خبر باشد و صرفا به قرار داد های کاغذی و جرایم تاخیر وسوسه کننده اکتفا نکنید.
بند واردات کامیون با ارز صادراتی از اواخر خردادماه ۱۴۰۲ ارائه شده است.
واردات کامیون حدود دو سال است که در حال انجام است و طبق امار حدود ۳۰ هزار کامیون کشنده تا بحساب وارد کشور شده اند.
از بهمن ماه تمدید ثبت سفارش ها بسته شد و بسیاری از کامیون هایی که بدون ثبت سفارش و صرفا با اعتماد متقاضی به وارد کنندگان به گمرکات وارد شده بودند دچار مشکل شده اند و سرنوشت خروج این کامیون ها مشخص نیست.
از طرفی افزایش تعرفه گمرکی کامیون وارداتی و کاهش قیمت کامیون در بازار آزاد باعث شده است دیگر خرید کامیون مستقیم از اروپا مانند گذشته سوده نباشد و یا به زبان ساده تر اختلاف قیمت کامیون در بازار آزاد با قیمتی که به پای وارد کننده حساب میشود دیگر تفاوت زیادی را ندارد.
بعنوان مثال کامیون وارداتی اف اچ۵۰۰ مدل ۲۰۲۰ که در خارج از کشور قیمت ۹۰ هزار یورو یعنی حدود ۵ میلیارد را داراست با احتساب حدود ۲ میلیارد هزینه های پلاک و مدت زمان حداقل ۶ ماهه برای خریدار ۷ میلیارد تمام میشود که همین کامیون در بازار آزاد نهایت با ۷.۵۰۰ قابل خریداری است.
بعنوان سخن آخر حتما در نظر داشته باشید از خرید کامیون وارداتی از مراکزی که اعتبار لازم را ندارند و از آنان شناخت کافی و قابل پیگیری ندارید خودداری فرمایید و همچنین اگر بتوانید این روز ها کامیون وارداتی که در گمرک مانده و یک سری از اقدامات آن انجام شده و بدون مشکلات قانونی است خریداری کنید ریسک پایین تری دارد و احتمال موفقیت شما در خرید کامیون بالا تر است.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیونجدیدترین ویدئو ها
-
فیلم بررسی رنو تی نیوفیس موتور جدید۲۰۲۴ و مشکل کار در ایران!23 شهریور, 1403
-
تست جاده کامیون پیلسان 480 با بار قیر در گردنه معروف بایک!16 شهریور, 1403
مطالب پربازدید
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
7 دیدگاه
عزیز صفرش ۱۰۰ هزار یورو این وارد کننده ها ۳۰_۴۰ هزار یورو سود خودشون میکشن روش ۲۰۲۰ ۶۰_۷۰ هزار یورو بیشتر نیست واردکننده ۵۰ درصد سود میکشه روش کلا ۴_۵ تومن بیشتر براش در نمیاد تو گرجستان همینو میگن ۳ تومن یکم سودشو کم کننده اینجوری ماشیناشون بی مشتری نمیمونه خیلیاشونم از ترکیه میارن زیاد هزینه نداره اروپا کجا بود
دوست عزیز اینایی تو بازاره خیلیاشون با دلار ۲۰ _۲۵ و هزینه زیر ۵۰۰ وارد شدن یعنی ۲_۳ تومن براشون دراومده واسه اونو ارزونتر میدن چندماه دیگه ارزونترم میدن
بزار چندماه دیگه صفرش میاد ۵ تومن
کشور رو حساب باشه همه چی دلال بازی نباشه همه چی اوکی میشه
بنده خدا انگار ااز قیمتا تو بازار بیخبری کجا اف هاش ۵۰۰ میدن ۵ملیارد الان ی زیر مایلر بدردنخور با موتور چینی وکلی عیب میدن ۴ملیارد شاسی و اف هاچ توبازار زیر ۸ نیست و مینگین ۱۰ تا ۱۱ ملیارده بعد امثال من وتو. که عمرا بتونیم وارد کنیم و اقایون وارد کننده هم اکثرا مهره دست اندر کاران دولت هستن همونایی که میگی موندن تو گمرک مال اشخاصی هست ک ب جایی وصل نیستن برا خروج گرفتن غیر گمرکی باید تعرفه مسعولین هم بدن درقالب ترفندایی که دارن همش سیاه بازیه
فقط وفقط بی صورت میشه قیمتا کنترل کرد که واردات بدون قید وشرط و بزارن سازنده ها نمایندگی هاشون ب بازار داخلی راه باز کنن فقط شعار حمایت از تولید و کالای ایرانی ک فقط شعاره رو بزارن برا چین و اکثر مشاغل که مواد اولیه تا مرحله نهایی تولید یا بهتر بگم اجناس اماده چینی و…نیارن داخل مارک بزنن از این ب اصطلاح خودروسازای داخل ک فقط شده منبع رانت ودرامد بعصضیاو نابودی بازار ماشین ومصرف کننده کجای دنیا دیدی ماشین عمومی ۵۰سال عمر کرده بازم داره کار میکنه و قیمتش با ماشین ۵سال کارکرده تو ی رنج باشه بابا اینا الان باید توکوره ذوب اهن برا بار هزارم میجوشیدن وقوطی کنسرو میشدن یا حلبی که باش پراید بسازن 😇😅🤣😂
اینایی که میان میگن اف اچ ۱۲ میلیارد همشون دلالن پلاک شده ۶ تومنم گیر میاد داف زیر ۵ رنو ۵ گیر میاد چند ماه دیگه پایینترم میاد
ارسال دیدگاه