بررسی کامیون های کاماز در ایران kamaz truck

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleکامیون های کاماز در ایران
کاماز یکی از برند های خودروساز روسیه است که از قدیم در زمینه ساخت خودرو های جنگی و سپس خودرو های سنگین فعالیت میکند.
کامیون های کاماز بدلیل استقامت و قدرت در دنیا مشهور هستند و این شهرت را از کامیون کاماز 6.6 بدست آورده اند که در جنگ جهانی دوم از آن استفاده میشد.
یکی از سهام داران اصلی کاماز دایملر است و به همین دلیل این شرکت از بعضی از محصولات قدیمی دایملر در تولیدات جدید خود استفاده میکند.
نمایندگی تولید و خدمات کامیون های کاماز در ایران شرکت رخش خودرو دیزل است.
شرکت رخش خودرو دیزل هیچ وقت آنچنان که باید و شاید در زمینه فروش و خدمات این کامیون ها در ایران قوی ظاهر نشده و طی چند سال فعالیتش تعداد خیلی محدودی کاماز را به بازار عرضه کرده است که این تعداد هم آنچنان خدمات قابل قبولی را ندارند .

اکسور روسی کشنده کاماز ۱۸۴۲
پس از اینکه تولید اکسور بعنوان یک نسل رویایی مرسدس بنز به اتمام رسید ،امتیاز تولید این کامیون به کاماز داده شد .
این کامیون با تغییراتی در بخش ظاهری در روسیه به تولید رسید و البته آنچنان مورد استقبال خوبی نیز قرار نگرفت .
چرا که بازار روسیه به برند ولوو ،رنو و فریتلاینر بسیار علاقه مند است .
کشنده کاماز ۱۸۴۲ در سال ۹۸وارد ایران شد .
با رفتن برند های معتبر از ایران پس از تحریم ها ،رخش خودرو نیز از جمله برند های نوپایی بود که شروع به تولید کامیون کرد .
کشنده کاماز ۱۸۴۲ توسط رخش خودرو دیزل در نسخه های اتومات و دنده ایی با همان کابین اکسور که در ایران به تولید رسیده بود و شاسی ارتقا یافته تولید شد .

موتور کشنده کاماز
موتور این کشنده نسخه om457 قرار داده شده است که در ایران قبلا بر روی کشنده اکسور و بعد هم اتوبوس های شهری استفاده میشد.
این موتور شش سیلندر ۱۲ لیتری حدود ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰۰ نیوتون متر گشتاور را تولید میکند.
استاندارد آلایندگی موتور یورو پنج است که این مورد تفاوت اصلی این موتور با موتور اکسوری است که در ایران استفاده میشد.
این موتور دارای ترمز موتور دو زمانه و سوپرشارژر نیز است .
گیربکس کشنده کاماز ۱۸۴۲
گیربکس این کامیون از نوع زد اف است که در نسخه های اتومات ۱۲ سرعته و اینتاردر دار و در نسخه های دنده دستی ۱۸ سرعته بدون اینتاردر است.
مشخصات کشنده کاماز ۱۸۴۲
کشنده کاماز ۱۸۴۲ دارای تعلیق دیفرانسیل و اتاق بالنی است و مجموع وزن ناخالص ۴۴ تن را دارد .
قیمت این کشنده در نسخه اتومات ۷۱۰۰ میلیارد و در نسخه دنده ایی ۶۶۰۰ میلیارد قرار داده شده است که نشان میدهد این شرکت قصد فروش این کامیون را ندارد.چرا که با این قیمت بهترین برند های اروپایی را میتوان در ایران انتخاب کرد.

کامیون کاماز دهچرخ باری کاماز ۶۵۲۰
کاماز دهچرخ باری نیز توسط شرکت رخش خودرو دیزل در ایران قرار است که عرضه شود .
این کامیون جفت دیفرانسیل و دهچرخ است که دارای کابین بدون جای خواب بوده و در کاربری های کمپرس و میکسر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
موتور کامیون کاماز دهچرخ باری
موتور این کامیون از برند خود کاماز است که موتور های هشت سیلندر بنز قدیمی را یک سری تغییرات داده و این موتور را تولید کرده است .
این موتور ۸ سیلندر ۱۶ لیتری حدود ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند که قدرت قابل توجهی برای یک کامیون باری است .
استاندارد آلایندگی موتور یورو پنج است و کامیون ادبلو مصرف میکند.

گیربکس کامیون کاماز دهچرخ باری
گیربکس این کامیون از نوع ۱۸ سرعته دستی زد اف است که با توجه به قدرت کامیون و این نوع گیربکس احتمالا عملکرد خوبی را باید از این کامیون شاهد باشیم .
کامیون کاماز دهچرخ باری دارای مجموع وزن ناخالص ۲۶ تن است و قیمت اعلامی شرکت برای این کامیون ۴.۵ میلیارد است .
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
ارسال دیدگاه