معرفی و مشخصات فنی اسکانیا جی۳۸۰ ،اسطوره کامیون اسکانیا

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleاسکانیا ۳۸۰ را میتوان یکی از محبوب ترین مدل های کامیون اسکانیا و یکی از پرطرفدار ترین کامیون های اسکانیا در ایران داست.
این کامیون در ۱۳۸۸ در نمایشگاه های خودرو کشور رونمایی و عرضه آن به بازار از سال ۱۳۸۹ شروع شد.
اسکانیا جی۳۸۰
اسکانیا ۳۸۰ را میتوان نماد اعتماد مردم به برند اسکانیا در ایران دانست زیرا عرضه این کامیون برای سال های اولی بود که اسکانیا وارد ایران شده بود و هنوز این کامیون خوب جای خود را در بازار پیدا نکرده بود و برای همین میزان فروش کمی را در بازار داشت،در آن زمان قیمت اسکانیا جی۳۸۰ حدود ۹۸ و سپس ۱۱۳ میلیون تومان شد که در زمانی که ۱۱۳ میلیون تومان قیمت کامیون بود فقط با پرداخت ۵۰ میلیون تومان این کامیون قابل خریداری بود. (حال قیمت اسکانیا جی۳۸۰ مدل ۹۰ با کارکرد ۲ میلیون کیلومتر اگر بی رنگ باشد بالای ۶ میلیارد تومان است)
بدلیل شرایط فروش اقساطی خوب کم کم کامیون وارد بازار شد و سپس مردم در طول زمان اندکی متوجه شدند که این کامیون چقدر کامیون خوب ،به روز،کم خرج و کم مصرفی است.

اسکانیا جی۳۸۰ بدلیل دارا بودن گیربکس ، موتور و دیفرانسیل اختصاصی که باعث شده بود عملکرد کامیون در تمام جاده ها عالی باشد.
اسکانیا جی۳۸۰ از جمله اولین کامیون هایی بود که در کشور دارای اینتاردر گیربکس بود که باعث میشد این کامیون هزینه های مصرفی ترمز و …کمتری داشته باشد.
این کامیون در سال های ابتدایی در انواع رنگ سبز ،آبی،زرد،نارنجی،قرمز و سفید به بازار کشور عرضه شد که در سال ۱۳۸۹ رنگ های سبز آن با کمپرس های نارنجی اختصاصی در تعداد بسیار بالا به شرکت گلگهر سیرجان فروخته شد که این موضوع نیز باعث برندینگ و شهرت بسیار بالای این کامیون در آن سالها شد.

مشخصات فنی اسکانیا جی۳۸۰
کابین اسکانیا جی۳۸۰ :
کابین این کامیون از نوع کابین های لاین سقف نرمال بود.
شایز بعد از این مدل کابین سری تاپ لاین بود که فقط بر روی کامیون های سری آر سوار میشد.
کابین کامیون اسکانیا جی۳۸۰ هم سایز و چهارچوب مشابه با کابین اسکانیا آر۴۲۰ های لاین را داراست اما تفاوت اسکانیا جی و آر مفصل بودن و فول آپشن بودن کابین ها بر اساس نوع هدف مورد استفاده کامیون است.
در واقع اسکانیا آر۴۲۰ چون کامیونی مختص مسافت های طولانی و ترانزیتی ساخته شده است کابین فول امکانات تر است راحت تری را نسبت به اسکانیا سری جی۳۸۰ داراست.
در آن سری تولیدات هر دو کابین لپی دار بودند.

موتور اسکانیا جی ۳۸۰
موتور این کامیون به گفته تعمیرکاران و متخصصان بهترین آلیاژ را در میان موتور های اسکانیا وارد شده به کشور داشت زیرا که هنوز هم میتوانیم نسخهوهای بالای ۱.۵ میلیون کارکرد آن را بدون تعمیر کامل ببینیم.
این موتور ۶ سیلندر خطی دارای مجموع حجم سیلندر ۱۲ لیتر بود که توانایی تولید ۳۸۰ اسب بخار قدرت و حدود ۲۱۰۰ نیوتون متر گشتاور را دارا بود.
استاندارد آلایندگی موتور یورو سه بود که بالا ترین سطح استاندارد تولید آلایندگی موتور در کشور بود.
این موتور دارای سوپرشارژر و ترمز موتور تک زمانه (خفه کن) نیز بود.

گیربکس اسکانیا جی۳۸۰
گیربکس این کامیون در نسخه گیربکس ۱۸ سرعته و گیربکس ۱۴ سرعته عرضه میشد که هر دو گیربکس دنده دستی بودند.
گیربکس ۱۴ سرعته بدلیل اینکه کامیون سرعتی تر و مناسب جاده های کفه ایی بود بهتر مورد پسند رانندگان بود و قیمت کامیون با گیربکس ۱۴ سرعته(شش دنده) بیشتر از کامیون اسکانیا با گیربکس ۱۶ سرعته (هشت دنده )است.

تعلیق و ترمز
تعلیق دیفرانسیل سوار بر بالن ،تعلیق اتاق جلو سوار بر فنر شمش و تعلیق کابین سوار بر چهار بالن بود.
ترمز هر چهار چرخ از نوع کاسه ایی و کامیون دارای ترمز ضد لغزش (ترمز TCS) و ترمز گیربکس پنج زمانه (اینتاردر )و ترمز موتور تک زمانه(ریتاردر) نیز بود.

آپشن و امکانات کامیون اسکانیا جی ۳۸۰
نسخه های ابتدایی که نمایشگاهی بودند تمام فول آپشن بودند و علاوه بر کولر درجا و یخچال داخل کابین و سنسور ها حتی دارای برف پاک کن چراغ جلو نیز بودند.
در کل کامیون های اسکانیا سری جی ۳۸۰ دارای قفل کن دیفرانسیل ،قطع کن باطری(ADR) ،گرم کن آینه،تنظیم آینه برقی،جفت تخت ،تک صندلی راننده بادی ،سیستم تهویه مطبوع و پیش گرم کن سوخت بود.

شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
59 دیدگاه
قابل قبول چرا به رانندگانی که درجاده کا ر میکنند وکارت هوشمند فعال دارن واگذار نمیکنید کبرای خودشون وجامعه زحمت بکشن فقط میدین به سرمایه داران جیبشون پرتر میکنین عدالت نیست از خدا بترسین من ۲۵ ساله برای سرمایه داران کارمیکنم چراباید اینطور باشد جوانی وعمرمرا در جاده گذشت وبا حقوق اندکی که میدن سپری میکنیم
اگه به سرمایه دارا ندن که ما راننده ها درآمدمون بده بالا ماشین رو میخوابونیم یاهروقت دلمون خواست میریم که اکنم نمیشه
با تشکر از آقای روستا بابت اطلاعات خوبتون🙏❤️
خداوکیلی به داد ما راننده گان برسین ما چقدر بدبختی بکشیم هرما ۲۴۰ میلیون کارکرد دارم بمن داده ۱۲تومن ماشین بدین به خودمون قسط بیشتر بگیرین خداهم راضی باشه ماهم به حقمون برسیم نه اینکه همه هجوم آوردن به این سمت قصاب بنا مغازه دار چوپان گله دار کشاورز فقط ما قشر زحمت کش بحثمون نرسیدیم
چی کار میکنیدتانک؟ کمپرس؟ یخچال؟
شما که راست میگی 240 میلیون کار کردی 12 میلیون حقوق گرفتی اول الکی نگو بعضیها خیال برشون میداره تریلی 240 میلیون کار میکنه دوم حقوق تریلی که 240 میلیون کار میکنه شبانه روز دو شوفرباید باشه کارم پشتش باشه خاموش نشه برای بارگیری تخلیه یکی دوساعت نخوابی مثل تانکر یا کمپرس کارکرد 240 میلیون 20%حقوقش میشه 48 میلیون هشت میلیونشم آدم بدی بوده حقت خورده کمتر حقوق داده 17% حقوق داده بازم 40 میلیون حقوقت میشه پس بااین حساب تو شاگرد ماشین نیستی نه شوفر هنوز خیلی راه داری که شوفر بشی بعد ماشین دار الکی هم حساب کتاب مال مردم نکن بنده خدا هفت هشت میلیاردش گیره سود بانکی هم گیرش نمیاد خدا همه بندهاش میشناسه برای همین خدا… میشناسه که شاخش نداده
چی کار میکنیدتانک؟ کمپرس؟ یخچال؟
چه مسیری کار میکنید
خدا خیرت بده اگر تریاک هم جابجا کنی برای صاحب ماشینت نمیتونه سه ماه یه ماشین زیاد کنه ار بچه گی پدرم کامیون داشته خیلی راننده اومدن رفتن دیدم ولی واقعا این بگم نود درصد رانندهای که هنوز شوفر هست بخاطر این بوده که مثل این آقا چشمش به دست کسی بوده که یکی بگه بیا این ماشین برای تو نه عزیزم اون کسی که ماشین داره خودش به هزارتا آب آتیش زده شبانه روز کار کرده نترسیده وام گرفته قسط بسته شریک شده دونگ طرف یواش یواش خریده ولی یه تعدادی هم نشستن میگن میشه دولت بیاد بگه بیا این ماشین برای تو یا میشه شب بخوابم صبح بلند بشم یه اسکانیا سرته در خونم گذاشته باشه بعد هر موقع عشقم کشید برم یه سرویس بیارم نه عزیزم هر کسی میبینی ماشین داره خیلی زحمت کشیده اونی هم که نکشیده پدرش زحمت کشیده یا ارثی چیزی زمینی گیرش اومده داده ماشین برو برای همون بنده خدا کار کن همون حقوقم بهت میده بگو شکر کار کن یه لقمه گیر خودت بیاد یه لقمه هم صاحب ماشینت بگو خدا خیرش بده نمیخواد براش سه برجی یه ماشین بخری اگر اینجور بود در هر صاحب ماشینی صدتا ماشین بود سالیانشم نمیتونه یه ماشین بخره چه برسه سه ماه
چه مسیری کار میکنید
اقای محترم شماداریداشتباه میکنیدالان راننده بیست درصدحقوق میگیره مثلااگه صدمیلیون کارکنه بیست میلیون سهم خودش میشه مگراینکه داخل قراردادنوشته باشیدهیچی نمیخوام مگه میشه شما۲۴۰میلیون کارکنیدسهمتون بشه۴۸میلیون تومن اونوقت یک چهارم اونوبگیرید؟شماداریدپنج درصدکارمیکنیدنه بیست درصدیابریدقراردادتون رودرست کنیدیانه دیگه اینجورجاهانیایدنگین پول نمیدن وفلان وبیسار
آفرین کاملا درست فرمودی
خداوکیلی به داد ما راننده گان برسین ما چقدر بدبختی بکشیم هرما ۲۴۰ میلیون کارکرد دارم بمن داده ۱۲تومن ماشین بدین به خودمون قسط بیشتر بگیرین خداهم راضی باشه ماهم به حقمون برسیم نه اینکه همه هجوم آوردن به این سمت قصاب بنا مغازه دار چوپان گله دار کشاورز فقط ما قشر زحمت کش بحثمون نرسیدیم
چه مسیری کار میکنید
چه چوری کارمیکنی ماهی 240
بارسبک، کرایه بالا،مسیرکوتاه ،
لواشک بارمیزنم .!
سلام به همگی
دوستان عزیزان اگه این حرفا الکی یا بزنیم ویه رقم هایی برا کارکرد مون بگیم که اصلا درس نباشه دولت مردانمان از همین گفته هابول گرفته وگازاییل وروغن ولوازم واز همه مهمترخودماشین را قیمت نجومی میزندومیگندکارکردخوبه پس راننده ها درامد دارند ولی نمی دانند که راننده برد بندر وبرگردد تهران چه سختی هایی راباید پشت سربگذاردواگه سالم برسد چقدر مصیبت بکشدتا بار بزند و از اسکله بیاد بیرون بخدا الان هزارجا آدم پاره میشد تا یک ماه بتوند سالم کارکند که بشد صدوخورده صافی بده دست طلب کار
.بابا نگید این حرفارا.ما که هنوز ندیدیم.شبانه روزم بکارم
چی کار میکنید ؟ ترانزیت؟ یخچال؟
زرشک بابا تو به درد همون دوازده ملیون میخوری تو چطور ماهی ۲۴۰ کار میکنی اگر آدم کارش درست باشه گاری هم بود تا حالا خریده بود این حرف یعنی چی که ۲۴۰ کار میکنم بده به خودم قسط میدم یعنی لیاقت شما همینه اگر ایرانی جماعت کارش درست بود این وضع کشور نبود روزی بندر امام سال ۷۳ راننده شهرکردی در سالن علامبار بندر شاپور به ترکان وزیر راه سابق گفت چرا ولوو آف شده دوازده ملیون ترکان هم ۲۶ آذر برای سخنرانی آنجا بود در جوابش گفت وقتی تو شهرکردی برای خرید ولوو آف میری شرکت سایپا لاحاف پهن میکنی تا بخری میشه همین گفت عرضه و تقاضا مهر تا ببینم ولوو پانصد سایپا به کجایش باید فرو کند مهر تا بفهمی طعم احترام به شخصیت خودت چیست ارزش برای هیچکس قائل نمیشین برای خودتان باشید تا لیاقت و حقوق مشتری بی سواد رو یاد نگیرم باید از حرف ها بزنیم بده به خودم ۲۴۰ قسط میدم ای بابا به کجا دارن میبرن این ملت رو …………
دمت گرم دادا
حرف حق زدی
از بندر شاپور هم خوشم امد 😍😍😍😘😘
این بنده خدا یادش رفته بگه ازجایی هدایت شده که اینطور ادعا کنه ۲۴۰کار کرده تا بازار کامیون را با شایعه داغ کند ولی شنونده باید عاقل باشد کسانی که راننده وکننده این کار هستند که میدانند چه خبره پس خاک بر سر راننده ای که بداندو خودش را به نفهمی بزند
سلام عباس آقا دنبال راننده سالم هستم برای دهچرخ اتگو شهرستان بردسکن خراسان رضوی
درصدی یا حقوق ماهیانه 09360666976
لطفا از آر420 هم توضیحاتی بدهید
سلام ختما بزودی
زرشک بابا تو به درد همون دوازده ملیون میخوری تو چطور ماهی ۲۴۰ کار میکنی اگر آدم کارش درست باشه گاری هم بود تا حالا خریده بود این حرف یعنی چی که ۲۴۰ کار میکنم بده به خودم قسط میدم یعنی لیاقت شما همینه اگر ایرانی جماعت کارش درست بود این وضع کشور نبود روزی بندر امام سال ۷۳ راننده شهرکردی در سالن علامبار بندر شاپور به ترکان وزیر راه سابق گفت چرا ولوو آف شده دوازده ملیون ترکان هم ۲۶ آذر برای سخنرانی آنجا بود در جوابش گفت وقتی تو شهرکردی برای خرید ولوو آف میری شرکت سایپا لاحاف پهن میکنی تا بخری میشه همین گفت عرضه و تقاضا مهر تا ببینم ولوو پانصد سایپا به کجایش باید فرو کند مهر تا بفهمی طعم احترام به شخصیت خودت چیست ارزش برای هیچکس قائل نمیشین برای خودتان باشید تا لیاقت و حقوق مشتری بی سواد رو یاد نگیرم باید از حرف ها بزنیم بده به خودم ۲۴۰ قسط میدم ای بابا به کجا دارن میبرن این ملت رو …………
یادمه سال 96بود اگه اشتباه نکنم ماموت اسکانیا مدل جی 150ملیون پیش پرداخت ماهی 5ملیون میداد یکی خریده بود میگفت ماهی 5ملیون قسطش زیاده
تشکر از بابت تولید این محتوا
این کامیون های چرت وپرت چینی روخدا دورکندازسررانندگان ایران
چین داداشی ایران هستش هرچه جنس گرز هست به ایران میندازه اینجا خبری از اسکانیا و ولوو نیست اگه هست هم به نفع سرمایه داران هست
بله..کامیون عالی وکم خرجیه….اما برای رانندگانی مثل ما که با اندک حقوق مجبوریم واسه مردم کارکنیم زحمت بکشیم وجیب اونها رو پربکنیم تابتونن ۳ماه یدونه ماشین دیگه بخرن اما خودمون همون هستیم که هستیم.۱۸ساله راننده ام وزحمت کشیدم توی جاده های کشور وبیرون کشور..هنوز عدل وعدالت علی..بهم یه ماشین نداده که برم واسه خودم کارکنم وبیارم قسطش رو بدم….شمارو بخدا انصاف داشته باشید بشنوید درد این مردم رو..
خدا خیرت بده اگر تریاک هم جابجا کنی برای صاحب ماشینت نمیتونه سه ماه یه ماشین زیاد کنه ار بچه گی پدرم کامیون داشته خیلی راننده اومدن رفتن دیدم ولی واقعا این بگم نود درصد رانندهای که هنوز شوفر هست بخاطر این بوده که مثل این آقا چشمش به دست کسی بوده که یکی بگه بیا این ماشین برای تو نه عزیزم اون کسی که ماشین داره خودش به هزارتا آب آتیش زده شبانه روز کار کرده نترسیده وام گرفته قسط بسته شریک شده دونگ طرف یواش یواش خریده ولی یه تعدادی هم نشستن میگن میشه دولت بیاد بگه بیا این ماشین برای تو یا میشه شب بخوابم صبح بلند بشم یه اسکانیا سرته در خونم گذاشته باشه بعد هر موقع عشقم کشید برم یه سرویس بیارم نه عزیزم هر کسی میبینی ماشین داره خیلی زحمت کشیده اونی هم که نکشیده پدرش زحمت کشیده یا ارثی چیزی زمینی گیرش اومده داده ماشین برو برای همون بنده خدا کار کن همون حقوقم بهت میده بگو شکر کار کن یه لقمه گیر خودت بیاد یه لقمه هم صاحب ماشینت بگو خدا خیرش بده نمیخواد براش سه برجی یه ماشین بخری اگر اینجور بود در هر صاحب ماشینی صدتا ماشین بود سالیانشم نمیتونه یه ماشین بخره چه برسه سه ماه
خداوند لعنت کند هر کسی کامیون چینی وارد کشور می کنر بی انصافها حداقل بفکر جان مال مردم باشید این همه کامیون خوب در دنیا داریم چسبیدین بنجل های چینی خیر نبینین اگه وارد کننین
بسیار عالی… یعنی حق ترین توضیحی که میشد برای این سلطان بی آزار داد همین بود… حیف این کشنده های کم استهلاک که دیگه نمیاد و نیست
سلام،عرض ادب خدمت دوستان و همکاران عزیز وهمچنین آقای علیرضا روستا.
آقای روستا بنده از شما خیلی متشکرم که توضیحات مختصر از کامیون ها میدید خیلی ممنون.
اما لطف میکنید از رانندگانی که مشکل دارند از کم بود قطعات،کم بودن کرایه،کمیسیونی گزاف که باربری ها میگیرند و….. .
خواهش میکنم از این مطالب هم بذارید تا به دست مسئولین برسه.
و بعضی از مردمان عزیز کشورمان بفهمند که شغل رانندگی حرمت داره.
باتشکر از اقای روستا بخاطر مطالب مفیدی که ارائه میدن لطفا در مورد سری R450جدید (وارداتی)توضیح بدیدومقایسه داشته باشید بانسل R450که داخل ایران هست .پاینده باشید .
سلام
کاشکی یا ماشین قسطی به دارندگان کارت هوشمند فعال میدادند یا حداقل موقع بازنشستگی یه فرقی بین راننده بدون ماشین با راننده صاحب ماشین قائل میشدند وحقوق بیشتری میدادند
راننده هستم بامدارک کامل ولی توان خریدماشین ندارم صاحب4فرزندهستم.رانندگی واسه هربی پدرمی کنیداخرش یادزدی یاادم خوبی نیستی با8میلیون ایاامروزجواب 3کیلوگوشت میدهد
سلام آقای روستا ممنون از زحماتتون
به قول دوستان که حرف درستی هم هست ، آیا نمیشه کامیون به اونی که واقعا کارش هست واز این راه نون در میاره برسه ، نه به هرکس از راه رسید؟
سلام قطعا میشه اولویت بندی کرد اما متاسفانه انجام نمیشه
زرشک بابا تو به درد همون دوازده ملیون میخوری تو چطور ماهی ۲۴۰ کار میکنی اگر آدم کارش درست باشه گاری هم بود تا حالا خریده بود این حرف یعنی چی که ۲۴۰ کار میکنم بده به خودم قسط میدم یعنی لیاقت شما همینه اگر ایرانی جماعت کارش درست بود این وضع کشور نبود روزی بندر امام سال ۷۳ راننده شهرکردی در سالن علامبار بندر شاپور به ترکان وزیر راه سابق گفت چرا ولوو آف شده دوازده ملیون ترکان هم ۲۶ آذر برای سخنرانی آنجا بود در جوابش گفت وقتی تو شهرکردی برای خرید ولوو آف میری شرکت سایپا لاحاف پهن میکنی تا بخری میشه همین گفت عرضه و تقاضا مهر تا ببینم ولوو پانصد سایپا به کجایش باید فرو کند مهر تا بفهمی طعم احترام به شخصیت خودت چیست ارزش برای هیچکس قائل نمیشین برای خودتان باشید تا لیاقت و حقوق مشتری بی سواد رو یاد نگیرم باید از حرف ها بزنیم بده به خودم ۲۴۰ قسط میدم ای بابا به کجا دارن میبرن این ملت رو …………
با سلام و عرض خدا قوت به زحمتکشان حوزه حمل و نقل و رانندگان و همکاران عزیز و شریف که واقعا از جان و جوانی مایه می زارم تا چرخ اقتصاد مملکت بچرخه و در عوض با کمترین مزد و بیشترین سختی روبرو هستند و همه اینها نتیجه غلط سیاست گذاری مسئولان و پرچمداران این حوزه هست .
بسیاری از همکاران هستند که به خاطر ایجاد نکردن یک چشم انداز مشخص و اصولی و متناسب با شرایط خاص مملکت فقط به خاطر اینکه مورد حمایت دولت قرار نگرفتن خودروهای قدیمی و با سن کارکرد بالا رو به قیمت مفت به عنوان خودرو فرسوده از رده خارج کردن و یا به مفت قیمت فروختن در شرایطی که با اعلام واردات خودروهای اروپایی تا ۳ سال کارکرد
هم قیمت خودرو فرسوده سر به سامان کشید و خودروهای وارداتی هم که کهکشانی شدند
و این وسط بسیاری از این مورد لطمه خوردن و تمام دست رنج و زحمات و سرمایه اندک زندگیشان بر باد رفت
و دلالان به نون و نوا رسیدن
و ماشین داری که ضعیف بود
ضعیف تر هم شد
مثال اینترناش ۷۵ فروخته شد به مبلغ ۱۲۸میلیون تومن و بعد از اعلام واردات خودرو اروپایی تا یک میلیارد و پانصد میلیون هم قیمت گذاری میشد جهت باشه و مدارک
و این شد سرنوشت برای قشری که یک عمر
در گرما و سرما به خاطر داشتن زندگی با آبرو تمام سختی را به جان خرید
و عاقبت بدون پشتوانه ماند
خدا خودش کمک کنه
باسلام…ترانزیت کار میکنم با ماهی ۳سرویس میشه ۱۵۰میلیون…اونوقت اون بنده خدا چطور۲۴۰کارمیکنه..البته یخچال میشه تا۳۰۰هم من شنیدم البته با۲یا۳یخچال نه یکی…یک یخچال بار میشه میفرسته بر تخلیه تا یکی دیگه روبیاره لین یخچالش خالی شده
شاید تانک اسید کار کنه؟؟؟؟!
سلام من سال ۸۷رفتم نمایندگی ماموت سه راه ادران یکی اسکانیا سیصد چهل گذاشته بودمیگفت هفتاد تومان گفتم نمی تونم بخرم گفت چقدر دارید گفتم سی تومان گفت بروچهل تومان بیارمن سی تومان خودم قسطی میدم گفت بخاطر که راننده هستید اینکار میکنم من نتوانستم سی تومان جورکنم
سال 82اکتروس نقدی 76میلیون بود۲۶پیش ۵۰ولم لیزینگ باقسط ماهی ۱۲۰۰خودمان هلاک میکردیم یه تومنی در نمی آمد..همه ماشینا بدهکارلیزینگ بودن..توی شهرهای بزرگ گشتهای لیزینگ ماشینا توقیف میکردم..وضع کار اینجوری نبود..همیشه یه هفته ده روز بندرها برای بار میخابیدیم…من خودم الان هم اکتروس دارم بزور قسط میدادیم پول خرید کفی سه محور نداشتم چندسال ۲محور پشتش بود
سلام
اونایی که میگن ۲۴۰ نمیشه کار کنی اگه حالش داری و وسواس ماشین نداری بیا معدن سنگ سنگ کشی کن ببین میشه ۲۴۰ کار کنی یا نه
ماشین تو معدن آب میشه و داغون میشه . اگه تو معدن کار کنی نصف در امدت رو سر ماه باید خرج ماشین کنی نادان
بخدا ما راننده بیابون هستيم سرما گرماش زجرکشیدنش مال پولش توجیب تجار میرود تجارچنتا ماشین خرید کرده تحویل راننده با برج 12میلیون بخدا انصاف نیست
راننده با تمام مدارک ولی ماشین نداریم برای ارباب کار میکنم
این حکومت کار برای رانندگان نمیکنه احمدی نژاد هم بیمه رانندگان رو خراب کرد زده شغل تفریحی لعنت به شما مسولین
سلام خدمت دوستان راننده میخواستم بگم چرا تواین مملکت کفتی چرا یکی نمیاد کامیون روقرعه به راننده تحویل بده یا مجوز وارد کردن حداقل یه کامیون رو بده شرطش این که تو ده سال گذشته کامیونی نداشته
سلام خدمت دوستان راننده میخواستم بگم چرا تواین مملکت کفتی چرا یکی نمیاد کامیون روقرعه به راننده تحویل بده یا مجوز وارد کردن حداقل یه کامیون رو بده شرطش این که تو ده سال گذشته کامیونی نداشته
سلام خدمت دوستان گل.شزمنده ولی چرا بعضی ها چش ناله الکی میکنن.رفیق خود من آکسور داشت فروخت به یه آدمی که کلاهبردار اب در اومد.دوباره از صفر شروع کرده الان هم ولوو خریده.چندین سال هم راننده مردم بود.ولی کار کرد و دوباره خودش برا خودش ماشین خرید.آدم باید کمی هم جنم داشته باشه.صاحب ماشین هم با بد بختی ماشین جور کرده خرید.شما هم کار کن برو بهترش رو بخر.
ماشین کشنده اف اچ۵۰۰نیوفیس می گیرم تا سال آینده به امیدخدا، حالاببین که خدابخیل نیست،برادر،یاالله
می خرمت اسکانیافول آپشن،به امیدخدا ی مهربان….&&&&﷼﷼﷼﷼@@@@
سلام خدمت دوستان عزیز
چرا بعضی از دوستان اینطور جوسازی میکنید با شایعه جز بدبختی برای خود و همکاران نتیجه دیگری ندارد اگر واقعا راننده هستید که نیازی به این حرفها نیست و همه میدانند که این شغل نیاز به تجربه در حین کار با سختی هایش میباشد قبول کنید هرکسی ادعا کرد که راننده نیست بدبختی از جایی شروع شد که هربی سروپایی وارد این کارشده ادعا هم دارند الان بدلیل مشکلات زیادی که این چند سال پیش آمده وملاک هرچیزی با پول و دارایی باعث شده عده ای سود جو با ترفند این شغل را به مسیر خرابی و نابودی ببرند که در این چند سال با وعده ها خیلی ها را بیچاره وخانه نشین کرده اند بگذریم آب ریخته را نمیتوان جمع کرد امیدوارم که دوباره شغل رانندگی به جایگاه خودش برگردد که هربی سروپاهایی نتواند اینطور به این قشر زحمتکش ضربه وارد کنندمطمعن باشید اگر همینطور ادامه بدهیم روزگار خوبی را پیش رو نداریم امیدوارم هرچه زودتر چارهاندیشی کنیدتا رانندهها بیشتر از این در این باتلاق سرمایه داری فرونرفته اندبشود کاری کرد
منم راننده هستم دنبال یه ماشین اتومات هستم که تحویل بگیرم وکار کنم ۱۴سال سابقه دارم بدون هیچ خطایی اهل دود و هیچی هم نیستم ساکن یزدم
راننده با مدارک کامل هستم
بارسبک، کرایه بالا،مسیرکوتاه ،
لواشک بارمیزنم .!
ارسال دیدگاه