قسمت اول تست جاده ای کامیون شکموتو 520 با بار در گردنه؛ عملکرد موتور

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleقسمت اول تست جاده ای کامیون شکموتو 520 را در طول مدت یک هفته و پیمایش حدود ۲۰۰۰ کیلومتر تست جاده ایی با بار انجام داده ایم. و این مستند را در قالب سه قسمت ویدیو بررسی کامیون تقدیم شما میکنیم.
ما تصمیم داریم ویدئو های تست جاده ایی کامیون را به صورت کامل تر و در فاصله زمانی و پیمایش کیلومتر بیشتر انجام دهیم. همچنین لازم به ذکر است، باکامیون اولین رسانهای است که عملکرد کامیونها را در جادههای سرسخت به نمایش میگذارد.
فیلم تست جاده ای کامیون شکموتو 520 با بار در گردنه
عملکرد تست جاده ای کامیون شکموتو 520 با وزن و بار مشخص در سربالایی و سرازیری
کامیون شکموتو ۵۲۰، مجهز به موتور ۵۲۰ اسب بخاری کامینز دانگ فنگ و گیربکس ۱۸ سرعته اتوماتیک فست، در تست جادهای با بار ۲۶ تنی در مسیرهای کوهستانی و گردنهها عملکرد قابل توجهی از خود نشان داده است. در سربالاییها، با سرعت 40، این کشنده توانسته است سرعت مناسبی را حفظ کند و بدون کاهش قابل توجه در شتاب، مسیرهای شیبدار را طی کند. این امر نشاندهنده قدرت بالای موتور و هماهنگی مناسب آن با گیربکس اتوماتیک است.
در سرازیریها نیز، سیستم ترمز (کروز کنترل) و کنترل پایداری کامیون عملکرد مطمئنی ارائه می دهد. بهطوریکه راننده توانسته است با اطمینان کامل سرعت را کنترل کند و از ایمنی بار و وسیله نقلیه اطمینان حاصل نماید. این ویژگیها، همراه با کابین راحت و امکانات مدرن، تجربه رانندگی مطلوبی را برای رانندگان فراهم میکند.
نحوه عملکرد سیستم و آپشن ها کامیون شکموتو 520
کامیون شکموتو بهرهگیری از موتور ۵۲۰ اسب بخاری کامینز دانگ فنگ و گیربکس ۱۸ سرعته اتوماتیک فست، عملکرد قدرتمند و هماهنگی بالایی در مسیرهای مختلف از خود نشان میدهد. این کامیون مجهز به سیستمهای پیشرفتهای مانند ترمز بادی چندمرحلهای، ترمز موتور و سیستم کنترل پایداری است که در شرایط جادهای سخت، ایمنی و کنترل بهتری را برای راننده فراهم میکند. همچنین، سیستم تعلیق بادی به همراه شاسی تقویتشده، باعث افزایش دوام و کاهش ضربات ناشی از ناهمواریهای جادهای میشود.
در بخش آپشنها، شکموتو ۵۲۰ از کابینی مدرن و راحت برخوردار است که دارای صندلیهای بادی ارگونومیک، نمایشگر دیجیتال، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و امکانات رفاهی مناسب برای رانندگی طولانی است. سیستم چندرسانهای با صفحهنمایش بزرگ، دکمههای کنترلی روی فرمان و دوربینهای کمکی از دیگر ویژگیهای این کامیون هستند که تجربه رانندگی را بهبود میبخشند. بهطور کلی، ترکیب این قابلیتها، شکموتو ۵۲۰ را به گزینهای ایدهآل برای حملونقل سنگین در مسیرهای طولانی و سخت تبدیل کرده است.
آرامش و آسایش راننده در مسیرهای طولانی کامیون شکموتو 520
کامیون شکموتو ۵۲۰ با طراحی مدرن کابین و امکانات رفاهی متنوع، آرامش و آسایش راننده را در مسیرهای طولانی تضمین میکند. صندلیهای بادی ارگونومیک با قابلیت تنظیم در چندین جهت، خستگی راننده را کاهش داده و رانندگی را راحتتر میکنند. سیستم تعلیق بادی نیز به کاهش ضربات جادهای کمک کرده و تجربهای نرمتر را برای راننده فراهم میآورد. همچنین، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، همراه با عایقبندی مناسب کابین، از ورود سر و صدای بیرون و تغییرات دمایی ناگهانی جلوگیری میکند. لازم به دکر است کابین این کامیون ارتفاع کمی دارد و تقریباً مشابه کامیونهای اسکانیاست. در این حالت دسترسی به تمامی بخشها به راحتی انجام میشود. همچنین دید و تسلط خوبی به راننده میدهد.
در کنار این امکانات، داشبورد دیجیتال و نمایشگر چندمنظوره، اطلاعات مورد نیاز راننده را بهصورت واضح نمایش میدهد. و کنترل کاملی بر وضعیت کامیون فراهم میکند. وجود سیستم صوتی مدرن و فضای استراحت مناسب در کابین، امکان استراحت کافی را در سفرهای طولانی فراهم میآورد. بهطور کلی، شکموتو ۵۲۰ با ترکیب راحتی، ایمنی و تکنولوژیهای بهروز، یک گزینه ایدهآل برای رانندگانی است که مدتزمان زیادی را در جاده سپری میکنند.
مزایا و معایب کامیون شکموتو 520 در تست جاده ای
موتور ۵۲۰ اسب بخاری این کشنده، همراه با گیربکس ۱۸ سرعته اتوماتیک، هماهنگی مناسبی در تغییر دندهها دارد. و باعث کاهش استهلاک و افزایش راندمان می شود. علاوه بر این، سیستمهای ترمز بادی چندمرحلهای و ترمز موتور در سرازیریها ایمنی بالایی را فراهم کردند. امکانات رفاهی کابین مانند صندلیهای بادی، نمایشگر دیجیتال و تهویه مطبوع اتوماتیک نیز باعث افزایش راحتی راننده در مسیرهای طولانی شد.
با این حال، شکموتو ۵۲۰ بدون ایراد نیست. وزن نسبتاً بالای کامیون میتواند در مصرف سوخت تأثیرگذار باشد و سیستم تعلیق آن در برخی مسیرهای بسیار ناهموار کمی سفت عمل میکند. همچنین، در مقایسه با برندهای اروپایی، کیفیت برخی قطعات کابین جای بهبود دارد. با وجود این کاستیها، شکموتو ۵۲۰ همچنان یک گزینه اقتصادی و قدرتمند برای رانندگان حملونقل سنگین محسوب میشود.
بیشتر بخوانید؛ تست جاده ای کامیون فورس 12 تن بهمن دیزل در روز برفی!!!
بر اساس تست جاده کامیون شکموتو 520، این کامیون مناسب چه کاربری است؟
این کشنده در سربالاییها توانایی حفظ سرعت و کشش خوبی دارد. و در سرازیریها نیز با بهرهگیری از سیستم ترمز بادی چندمرحلهای و ترمز موتور، ایمنی بالایی را ارائه میدهد. این ویژگیها آن را به انتخابی ایدهآل برای حمل بارهای فلهای، کانتینری و محمولههای سنگین در جادههای کوهستانی و مسیرهای سخت تبدیل میکند.
بهطور کلی، خرید کامیون شکموتو ۵۲۰ با ترکیب قدرت، کارایی و ایمنی، گزینهای مناسب برای حملونقل بارهای سنگین در مسیرهای چالشی مانند گردنهها و جادههای کوهستانی محسوب میشود.





شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
40 دیدگاه
با آرزوی سلامتی و تندرستی به عوامل با کامیون واقع عالی بود ممنون از شما آقای علیرضا روستا بابت این ویدئو و یک نکته اینکه چرا شاکمن 520 چرا امپاور انتخاب نکردید چون امپاور نسبت به بقیه چینی ها بهتر هست و خواهشمندم بعد از این مستند ویدئو مستند ویدئو امپاور رو هم با حضور یک راننده با تجربه مثل آقا روحالله درست کن ممنون میشم با دورود و خسته نباشید خدمت تمامی عوامل این ویدئو بخصوص آقا روحالله
سلام و درود ام پاور سال پیش انجام دادیم در لینک زیر مستونید مشاهده فرمایید
https://bakamion.ir/blog/review-test-mpower490/
سلام اقای روستا خوبید .مشکل ADR را چگونه باید حل کنیم
سلام برای چه ماشینی هس ؟
با سلام، خدمت همه سنگین سواران عزیز
گواهینامه رانندگی پایه یکم و دوم انجام میدم نیاز داری واتساپ درخدمتم
سلام خدمت آقای روستا.
خیلی ممنون.عالی توضیح می دهید.
واقعا به شکل مستند سازی چند قسمت عالی میشود.
اگه میشه بیشتر از این سبک ویدئو ها بسازید
سلام حتما ممنون از نگاه تون
سلام آقای روستا لطفآ اگه امکان داره تست رانندگی با کامیون های چینی مثل ده چرخ سی اند سی یا شاکمن و دیما رو نمایش بدین ممنون میشم با تشکر از زحمات فراوان شما عزیزان منتظر فیلم های بعدی شما هستیم…..ممنون
عرض سلام
واقعاکلیپ جالبی انجام دادین بااین که بنده کامیون ندارم
ولی حال میده تماشاکنی
دمت گرم .سپاس از راهنمایی .
سلام آقای روستای عزیز ممنون از وقت و تلاش و پشتکار و انرژی ک میذارید و با حوصله توضیح میدید همه چیز رو براتون بهترین هارو آرزو میکنم در پناه خدا سلامت و پیروز باشید.
سلام و درود ممنون از شما
آقای روستا اگه میشه همین تست هارو با بار با کامیونهای باری تک مثه دیما۱۹ تن و فورس۱۲تن و باری جفت با سی اند سی و شکموتو و دافران انجام بدین ممنونت میشم
درضمن اگه تونستی به این شرکتها راه فروش منطقی باپیش پرداخت کم ۵۰۰الی۶۰۰میلیونی و اقساط بلندمدت۷۲الی۸۴ نشون بدی عالی میشه چون معلومه این شرکتهاهیچ برنامهءفروشی که بابازار ایران منطبق باشه رو نمیدونن
سلام بزودی انشالله
این ماشین چند تا ایراد داره
اول اینکه الان زمستونه هوا همه جا خنکه و ممکنه توی تابستون توی گردنه داغ کنه
دوم تعویض دنده توی حالت اتوماتیک کمی کند بود نسبت به ماشین های دیگه
بعد یه مشکل دیگه هم بود اینکه صدای زیادی میاره داخل اتاق
سلام اقای روستا بابت ویدوهات تشکرمیکنم ازت یک سوال اگرزحمت نیست توماشین های چینی کدام ازهمه بهتره راهنمایی کنید ممنون
سلام ممنون از شما بستگی به بودجه تون داره
سلام آقای روستا
انشالله که حالتون خوب باشه مرسی از ویدیو هاتون خیلی عالی هستش ممنون که هستی
از مرودشت پیام میدم
سلام و درود ممنون از شما
سلام به آقای علی رضا روستا ممنون از سایت تون من همیشه سایت شما رو دنبال میکنم لطفاً از فورس 12تن هم یه تست توی جاده با بار بگیرید وهم از مزایا و معایب این کامیونت بیشتر بدانیم با سپاس فراوان از زحمات شما
سلام حتما بزودی
سلام آقای روستا
انشالله که حالتون خوب باشه مرسی از ویدیو هاتون
موفق باشید
ممنون از شما
مرسی از ویدیو هاتون مخصوصا آقای روستا
ممنون از شما
سلام کاکو علیرضا دمت گرم
سلام آقای روستاعالی بوداگه درمورداتامان هم کم اطلاعات میدادیدممنون میشدیم
سلام حتما
جناب روستا سلام و خیلی تشکر
ممنون و مرسی بابت این ویدئو
آیا
شما p9. را هم تست این چنین کرده آید یا نه
اگر نه
لطفا در برنامه خودتان قرار دهید
و ضمنا اگر بصورت مقایسه ای هم با هم قدرت و رده خودش باشد
خیلی عالی میشه
سلام حتما بزودی
سلام لطفا تست بررسی فورس 12تن با بار در جاده را هم بگذارید متشکر
سلام آقای روستای عزیز خیلی خیلی ممنون بابت این ویدیو متشکرم خیلی خیلی دوستتون دارم واقعا دستتون درد نکنه
سلام و دود ممنون از شما
سلام آقای روستا ایشالله روزی شهر بشی
بابا درسته راه میره ماشین چینی دوام ندارن و میراث ندارن چینی واشقال کشنده فقط بااصالت نه شبیح سازی …لعنت به چین کمونیست
سلام وقت شما بخیر آقا علیرضا
یه پیشنهاد داشتم
این ماشین شکموتو ۵۲۰ آرين دیزل رو با شاکمن y3 ویرا دیزل یه مقايسه انجام بدید
اول شرکت سازنده هر دو در چین یکی هست؟؟؟
دوم هر دو از گیربکس های متفاوتی نسبت به چینی های دیگه استفاده کردند یکی گیربکس فست ۱۶ دنده و دیگری گیربکس ایتون ۱۲ دنده با گارانتی ۴ ساله بدون محدودیت کیلومتر(البته گفته شده مختص موتور کامینز ساخته شده) عملکرد شون با بار یکسان در یه مسیر مشابه چطوریه؟؟؟
و یه خواهش لطفا وزن خالی کله با باک پر
یا وزن خالی ماشین با گاری یکسان و باک پر هر ماشین ی که بررسي میکنید رو اعلام کنید
الان با اوضاع کرایه و بار و استهلاک ماشین هایی که سبکتر و در عینحال قوی صرفه اقتصادی بيشتري دارند
مثلا اکسور نسبت به اف ۵۰۰ حدود یک تن سبکتر هست که این درآمد رو تو مسیر یکسان خیلی بالا میبره
البته يکی دستی و اون یکی اتوماتیک
شما تو ماشین های اتوماتیک جدید چینی ببینید کدوم نسبت وزن به قدرت بهتری دارند و با گاری مثلا کمپرسی مارال میتونن درآمد بيشتري به دست بیارن
این خیلی به نفع راننده و صاحب ماشین هست
سلام و درود ممنون از نظرتون حتما .البته باید بگم شرکت هاشون یکی نیست
سلام گشتاور 2700 نیست
سلام لطفاً تو گردنه گدوک هم ماشین تست کنید
ارسال دیدگاه