کامیون جفت دیفرانسیل اما محور بالاگیر دار، تکنولوژی جدید کامیون ها

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleسیستم و تکنولوژی جدیدی که برروی کامیون های جفت دیفرانسیل در اروپا در حال پیاده سازی است، کامیون جفت دیفرانسیل کشنده با دارابودن محور بالاگیر هستند.
همانطور که میدانید کامیون هایی که دیفرانسیل دارند یعنی گاردون بین محور ها در حال جریان است و در واقع آن محور را درگیر می کند
و دیفرانسیل به حساب می آید،اما طبق تکنولوژی جدیدی که برروی کامیون های ولوو و اسکانیا و بیشتر برروی
کامیون های اسکانیا قابل مشاهده است این کامیون ها به تکنولوژی دست یافته اند
که کامیون های جفت دیفرانسیل در زمان هایی که نیاز به استفاده از محور دیفرانسیل انتهایی ندارند
می توانند آن محور را بالا بدهند خب اینطور قابلیتی را ما در گروه کامیون های دیگر در ایران نیز قبلا مشاهده کرده بودیم
اما نکته مهم این است که کامیون هایی که در ایران بوده اند و کامیون های قدیمی محور بالاگیرشان فقط چرخ بوده و دیفرانسیل نبود که درگیر کند
ولی در تکنولوژی جدید محور آخر دیفرانسیل را نیز درگیر می کند اما در مواقعی که کامیون بار ندارد
به جهت کاهش اصطحلاک و یا بهبود فرمان پذیری محور آخر را بالا می دهند این سیستم بسیار جالب و جذاب است
که در عین حال که کامیون دارای دیفرانسیل است و گاردون بین دو محور متحرک است در زمان هایی که لازم نیست محور می تواند به بالا برود
و در زمان هایی که لازم است دیفرانسیل پایین می آید که کامیون های اسکانیا اولین برندی بودند که به صورت انبوه از این تکنولوژی استفاده کرده اند.

اسکانیا S770 جفت دیفرانسیل
اسکانیا S770 جفت دیفرانسیل قوی ترین کامیون اسکانیا در دنیا است
که از نظر گشتاور تولیدی تا سال قبل قوی ترین کامیون دنیا نیز به حساب می آمد
و به همین دلیل اسکانیا بجز موارد خاص اختصاصی که سفارش شده باشند الباقی کامیون اسکانیا های s770 را فقط و فقط در نسخه های
جفت دیفرانسیل به بازار عرضه می کند. حال در این تصاویر شاهد حضور اسکانیا جفت دیفرانسیل بالاگیر دار نیز هستیم.
در عین اینکه اسکانیا کامیون هایی با موتور S770 را گاها با موتور 770 اسب بخاری را بیشتر
با وضعیت کامیون های جفت دیفرانسیل به بازار عرضه می کند
این است که کامیون های جفت دیفرانسیل شرایط انتقال قدرت بهتری را نسبت
به کامیون های تک دیفرانسیل دارند و از قدرت و توان موتور بهتر می شود استفاده کرد
و با توجه به اینکه معمولا کامیون های جفت دیفرانسیل دارای دیفرانسیل های قدرتی هستند گشتاور
و قدرت بالای موتور 770 نیز بهتر انتقال می یابد و در واقع کامیون برای کاربری های مناسب تری استفاده می شود.
مشخص است که موتور 770 اسب بخاری برای کامیون تک دیفرانسیل 44 تن سرعتی آنچنان مناسب نیست البته مناسب نبودن به معنای این است
که موتور از این کامیون قوی تر است و موتور توانایی بسیار بالاتری را دارد
اما خب برای کامیون های تک دیفرانسیل 44 تن استفاده می گردند
ولی در نوعی که اسکانیا خود به مشتریان دیگر نیز پیشنهاد می کند
کامیون جفت دیفرانسیل است و کامیون 56 تن را مجاز است و عملکرد موتور بهتر استفاده می گردد.


شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
3 دیدگاه
سلام من کارگرم کچندوقته سرگذرکاربهم نمیخوره ب امام حسین دوتابچه دارم مستعجرم اجارم عقب افتاده ب فاطمه زهرا مهتاجم زنم زانوش آب برداشه ندارم ببرمش دکتراگه مسلمونی میتونه کمک کنه انسانیت کنیدخدا عزیزانتو نگه داره واقعاکسی میتونه کمککنه
6104337446580449
اسکانیا عشقه❤❤❤❤❤❤
برند های معروف جهانی در ایران رو به انقراض اند فقط چینی
ارسال دیدگاه