برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

4381

موافقت صنایع و معان مجلس با واردات خودرو با عمر کمتر از۵ سال

تاریخ خبر

عباس‌پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:
در یکی از پیشنهادات تصویب شده در نشست امروز کمیسیون به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده شد برای توسعه حمل و نقل، تنظیم بازار و کاهش مصرف سوخت، خودروی وارداتی دست دوم با عمرکمتر از 5 سال وارد شود.
از آنجا که این خودروها از پیش تولید شده، فرآیند واردات آن نسبت به خودروهای نو کوتاهتر است، از سوی دیگر قیمت این خودروها نسبت به خودروی نو کمتر است بنابراین تعداد خودروهای وارداتی افزایش می‌یابد.

شرایط مصوب شده واردات خودرو به ابن شکل است که خودرو هایی می‌توانند به کشور وارد شوند که توسط برند های مورد تایید تولید و توسط شرکت های مجاز شده به کشور وارد شوند.

خودرووهای صفر کیلومتر حدود ۷۰ درصد و طبق قانون باید ۳۰ درصد از خودرو های کارکرده باشند که تا به حال فقط کامیون های سه سال کارکرده به بالا مجازبودند اما طبق خبر جدید احتمال ورود خودرو های وارداتی با عمر کمتر از پنج سال نیز وجود دارد.
با توجه به اینکه یکی از شروط اصلی واردات کامیون عمر مفید کمتر از سا سال است احتمال اینکه کامیون هایی با پنج سال کارکرد نیز بتوانند وارد کشور شوند وجود دارد.
با توجه به اینکه کامیون ها معمولا بعد از پنج تا هفت سال ابتدایی حدود ۵۰ درصد از کارایی خود را از دست می‌دهند باید دید این قانون شامل حال کامیون های وارداتی نیز می‌شود یا خیر .

همان طور که میدانید کامیون های وارداتی که مجاز به ورود به کشور هستند باید یا صفر کیلومتر باشند و یا اینکه به صورت کارکرده با عمر کمتر از سه سال باشند.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به باکامیون می باشد.