روند کاهشی یا افزایشی آمار تولید کامیون،کامیونت و کشنده در سال1402؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleبررسی آمار تولید کامیون، کامیونت و کشنده در سال ۱۴۰۲ نشان از رشد ۵ درصدی این محصولات دارد. اما این رشد همراه با چالشهایی است؛ زیرا در سال گذشته، بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ با کاهش تولید مواجه شدند.
بازار کامیون، کامیونت و کشنده همچنان پرطرفدار است. این صنعت، علاوه بر افزایش تنوع و ظرفیت تولید، درصدد نوسازی خودروهای فرسوده نیز میباشد. تولیدکنندگان داخلی همچنین با رقابتهای وارداتی نیز مواجه هستند.
پس از گذر از بحرانهای تحریم، تولید خودرو در ایران به تدریج افزایش یافت. آمار تولید کامیون، کامیونت و کشنده در سالهای اخیر نشاندهنده بهبود وضعیت است. در سال گذشته، تعداد ۳۶۰۸۳ دستگاه انواع کامیون، کامیونت و کشنده تولید شد که نسبت به سال گذشته ۵ درصد و نسبت به سال ۱۳۹۸، ۱۰۲۴ درصد رشد داشته است.
با وجود این رشد، بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ به دلیل مشکلاتی مانند تحریمها و کمبود ارز، با کاهش تولید مواجه شدند. به جز شرکتهای آرین دیزل و آریا اورست، سایر تولیدکنندگان کاهش تولید داشتهاند. همچنین، میزان تولید بسیاری از شرکتها به هزار دستگاه نرسیده است.
آمار تولید کامیون در ایران
در سال ۱۴۰۲، ایران خودرو دیزل تنها شرکتی بود که توانست بیش از ۱۰ هزار دستگاه تولید کند و با ۱۲۱۲۳ دستگاه در صدر قرار گرفت. بهمن دیزل با تولید ۴۸۱۸ دستگاه در رتبه دوم قرار دارد. شرکتهای آریا اورست و آرین دیزل نیز به ترتیب با تولید ۳۸۳۵ و ۳۴۹۹ دستگاه، در رتبههای بعدی قرار دارند.
دیما دیزل و سایپا دیزل نیز به ترتیب با ۲۳۲۸ و ۲۰۳۰ دستگاه، رتبههای بعدی را به خود اختصاص دادهاند. پیلسان، سیبا موتور، سروش دیزل و ارس خودرو دیزل نیز از دیگر تولیدکنندگان بودند که تولیدشان بیش از هزار دستگاه بوده است.
میزان تولید سایر شرکتها کمتر از ۵۰۰ دستگاه بوده است و رخش خودرو دیزل با ۸۴ و آذر اتصال با ۱۳ دستگاه، کمترین تولید را در این بخش داشتند. همچنین، سال گذشته تولید در شرکتهای شهاب خودرو و مایان به صفر رسید.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
4 دیدگاه
سلام تولیدبله خوب تولیدمکنیدولی قیمت انقدربالاهست که منه راننده و امسال من واقعابااین قیمت بالا توان نداریم چه خبرماشین چینی پنج الی شش میلیارد.
جالبه بااینهمه تولید ولی هنوز کلی کامیونهای فرسوده و داغون درجادها میبینیم و هنوزم هیچ شرکتی باپیش۵۰۰الی ۷۰۰میلیون و اقساط۸۴الی۹۶ماهه به رانندگان کشنده و باری و.. ندادن.
این یعنی بزودی شاهده نابودی کامل کامیونداری و شغل رانندگی سنگین و نیمه سنگین خواهیم بود
سلام همین ایرانخودرو دیزل کشنده های فوتون ۴۳۰ پارسال رو تحویلی بهمن و اسفند رو تحویل نداده هیچکیم جوابگو نیست
همه این آمار دروغه زندگی مردم رو بستن به آمار دروغ واقعن اگه این آمار درست بود حال و روز مردم از این فلاکتی که گرفتارن بهتر بود خود ایران خودرو پا گذاشته رو خرخره مردم هیچ کس هم جوابگو نیست این یعنی یک دموکراسی بخور بخور خیلی راحت دولت اسلامی خدا ازتون نگذره
ارسال دیدگاه