ایا پایان واردات کامیون سر رسیده است؟نبود ثبتسفارشوتخصیص

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleدر اواسط بهمن ماه ۱۴۰۲ به سر میبریم و تا به امروز حدود ۳ سال است که واردات کامیون های کارکرده به کشور در حال انجام است و هر زمان این کامیون ها برای ورود به کشور چالش و مشکلاتی را دارا بوده اند.
در شهریور ماه ۱۴۰۲ سخنانی درباره پایان واردات کامیون بدلیل نبود ثبت سفارش کامیون های جدید برپا بود که در نهایت در مهر ماه سری جدید ثبت سفارش کامیون ها به شرکت های وارد کننده داده و تمدید شد و دوباره واردات کامیون از سر گرفته شد.
پایان واردات کامیون
در این زمان قانون جدیدی وضع شد که به ازای کامیونی که وارد میسود ارز از کشور خارج میگردد و این ارز باید در قبال واردات ارز باشد یعنی ارز که خارج میشود باید به همین اندازه ارز به کشور از طریق صادرات نیز وارد شده باشد.
این موضوع و چالش تخصیص ارز است که امروزه بسیاری از کامیون ها در گیر آن هستند و پس از اینکه کامیون خریداری کردند باید منتظر تاییدیه بانک مرکزی و تایید تخصیص ارز برای ورود کامیون به کشور باشد.
حال گفته شود در این شش ماه گذشته یعنی از شهریور ماه تا کنون ظرفیت ثبت سفارش های تمدید شده شرکت ها به پایان یافته و به این تعداد کامیون وارد کشور شده است و دیگر نیز ظرفیت شرکت ها تمدید نمیگردد.
از طرفی برای بسیاری از شرکت ها تخصیص ارز کامیون وارداتی تایید نشده و یا بسیار زمان تخصیص طولانی گردیده است و طبق گفته ها احتمال عدم تایید تخصیص ارز نیز وجود دارد.
در نظر داشته باشید سیستم ثبت سفارش جدید بسته است اما سیستم ویرایش ثبت سفارش ها هنوز باز است و شرکت ها میتوانند ثبت سفارش های قدیمی را با کامیون جدید خود ویرایش بزنند که البته مشخص نیست تا چه زمان این شرایط برقرار خواهد بود.
در نظر داشته باشید در کل دوران واردات کامیون در این مدت همیشه این چالش ها و مشکلات اساسی وجود داشته است و اگر قصد خرید کامیون وارداتی در این روز ها دارید خیلی خیلی دقت کنید تا کامیون از افراد فوق مطمئن که قبل دوستان و یا آشنایانتان خرید کرده اند اقدام فرمایید.


شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
-
ویدیو قویترین کامیون دنیا، ولوو اف اچ۷۸۰ جفت دیفرانسیل ۲۰۲۵22 فروردین, 1404
-
-
ویدیو معرفی اسکانیا تورینگ جدید، اولین اتوبوس وارداتی 202525 اسفند, 1403
-
-
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
20 دیدگاه
سلام
اصلا بحث تخصص ارز نیست چون واردات کامیون، تماما شخصی بوده و مالکان بر اساس بودجه و سرمایه خودشون خودرو وارد میکنن درضمن جز کالاهای اساسی هم نیست، البته خارج کردن ارز مطلبی جداست
نکته مهم فراوانی کامیون های اروپایی در نمایشگاه های کشور، از شهرک کامیونداران بگیر تا تبریز و کرمانشاه و خوزستان و کرمان و مشهد پر از ماشین های لوکس اروپایی که مشتری ندارن
مشتری نیست آقا
با این وضعیت ک این همه کشنده بی رویه وارد میکنن و بامونتاژ این همه کشنده چینی ،، فکر نمیکنن کدوم بار رو باید جابجا کنن تا حالا ماهی دو تا بار میبردیم در آینده ماهی یک بار باید ببریم بااین نتیجه ضربه و زیان بزرگی ب این صنف وارد میشه ،، باید واردات رو دیگ قطع کنن تا چند سال آینده
سلام. ده تا کامیون نام ببرید ک افراد سال ۱۴۰۲ شماره کردن هیچ وارداتی تا کنون شماره نشده
دو ست عزیز من خودم الان یکسال هست ماشینم گمرکه وتا الان ترخیص نشده. اما فقط بالای بیست نفر ار دوستانم رو میشناسم که همین امسال خریدن وشماره کردن. از آذر ماه تا الان ۲۷۰۰کشنده وارداتی پلاک شده. آمارش رو دارم جون هرهفته دنبال ترخیص ماشینم هستم. منتهی شرکت ما بی وجدان و بیخیال هست. کا امثال من بقیه هزار نفری هستن
ناوگان حمل به روزمایعنی امنیت جان مردم
نوسازی ناوگان یعنی به ازا هر اسقاطی یک خودرو بدن نه این که اینجوری.الان این همه ماشین قدیم و جدید باید چه چیزی جابجا کنن با این گرونی خود ماشین و خرج ماشین اگر تریاک هم جابجا کنیم خرجمون در نمیاد
مشتری نیست چون بار نیست ا
محض خدا جلوی واردات ماشین کشنده اروپایی را بگیرید دیگه بسه، تا چشم کار میکنه در جاده ، نمایشگاه ، گمرک ، پایانه باربری ها و غیره….. ماشین کشنده هست، تقاضای عاجزانه داریم که واردات ماشین کشنده اروپایی بطور کامل بسته شود.
باید واردات زیادتر بشه تا قیمت های نجومی دلالها و بنگاه داران بشکنه و خودروهای عهد بوق خود بخود از رده خارج بشن
اخه منی که عمرم رانندگی بوده این همه ماشین بیاد چجوری کارکنیم کرایه مفت بار نبودی حرفی میزنیا
سلام باید یه ماشین کهنه بره یه تازه بیا د در غیر این صورت فاجعه میشه باور کنید هیج جا راه نیست ماشین نگه داری نه غذا خوری نه پمپ بنزین نه پایانه
نوسازی ناوگان یعنی به ازا هر اسقاطی یک خودرو بدن نه این که اینجوری.الان این همه ماشین قدیم و جدید باید چه چیزی جابجا کنن با این گرونی خود ماشین و خرج ماشین اگر تریاک هم جابجا کنیم خرجمون در نمیاد
سلام این همه کامیون وارد میکنم جادها جوابگو نیست
باید هرکس که خریدار واقعی است برای استفاده خودش کامیون میخواد ازروی کارت هوشمند از طرف دولت کمک بشه هیچ همایتی نیست
تنها راه حل بی باری اول اسقاط
توقف بی رویه مونتاژ چینی
قطع واردات بی رویه
واردات نبایدمتوقف بشه بایدبه یک ترازی برسه که نه واردکننده ضررکنه نه مصرف کننده.
واردکننده ضررکنه چرخه کور میشه
مصرف کننده ضررکنه چرخه فلج.
پس هردوبایدباهم کناربیان تاسالم بمانند.
همین محصولات واردشده الان یواش یواش به اسقاط نزدیک میشن.
قرارنیست کاریک ماک دهه پنجاه وبنز۱۹۴۶ ازاین وارداتیاکشیداون موقع بازارجواب میدادولی الان اقتصادی نیست .
معزه رضای خدا جلو واردات بگیرید
نظر دادن بیخود هست .مافیا ودلالان براشون مهم نیست جاده ها کشش نداره .بار نیست خرج گرونه اونها فقط میگن ما سود کلان بکنیم بقیش مهم نیست
شما رانندگان محترم هر کدام ساز می زنید ما که کامیون نداریم متوجه نشدیم واردات خوبه یا بده
اصولا کار دست کار دان نیست کسانی در این اوضاع در هم برهم که نه میدانند بازار چیه نه از حمل سر در میآورند متصدی امور شده اند ودر این میان حلقه آخر که خریدار کامیون هست زیر چرخ کامیون خود له شده درستش این هست که آنچه در گمرکات هست بیرون برود واوضاع بررسی بشود اگر نیاز بود اقدام به واردات شود …همان عرضه وتقاضا ..در غیر این صورت خسارت وارده قابل جبران نخواهد بود…سه چهار سال هست که مثلا کرایه تبریز تهران فرقی نکرده در حالی که یک پرس غذا حدود بیست برابر شده…
ارسال دیدگاه