دلیل عدم ورود کامیون های وارداتی به مرز، به نفع رانندگان کامیون!!!!!

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleاز ابتدای سال 1403 مکانیزم ورود کامیون به کشور عوض شده است. قبل تر کامیون ها بدون ثبت سفارش به کشور وارد می شدند،
بعد ها ثبت سفارش الزامی شد و بعد از آن تخصیص ارز نیز الزامی شد.
از ابتدای سال 1403 علاوه بر تخصیص ارز، تامین ارز نیز اجبار شده است. یعنی کامیونی که وارد ایران می شود هم باید ثبت سفارش رسمی و معتبر داشته باشد
که تخصیص ارز گرفته است و هم زمان با ثبت سفارش باید تامین ارز آن نیز انجام شده باشد.
این مکانیزم از ابتدای سال 1403 انجام شده است و از 15 فروردین شرکت ها اقدام به تامین ارز کردند.
تامین ارز قبل تر بخشی از ترخیص کامیون ها در داخل کشور بود این موضوع در حال حاضر به خارج از کشور منتقل شده است.
این به این معنی است که کامیونی که وارد کشور شده و تامین ارز آن انجام شده است
عملا 70 یا 80 درصد از پروسه ترخیص آن نیز انجام شده است.
قبل از این کامیون ها 20 روزه وارد گمرک ایران می شدند و 4 ماه در گمرکات داخل کشور معطل می شدند
اما در این شیوه به دلیل اینکه تامین و تخصیص ارز از قبل انجام شده است در داخل کشور 40 یا 45 روز بیشتر کار ندارد.
دلیل وارد نشدن کامیون ها از مرز بازرگان و سرو
شرکت های ترخیص کننده به دلیل اینکه اتفاق جدید و تازه ای بود خیلی آشنایی با این روش واردات نداشتند
اما در ظرف یک هفته آینده همه چیز به روال عادی خود برمی گردد
و چون تخصیص ارز از محل صادرات است عملا عملیات واردات در حال انجام است.
کامیون هایی که پشت مرز سرو هستند کارهایشان در حال انجام است.
حتما از اشخاص معتبر کامیون وارداتی تهیه کنید. از افراد بی نام و نشان و کسانی که تعهدی به کارشان ندارند کامیون تهیه نکنید.



شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
-
ویدیو قویترین کامیون دنیا، ولوو اف اچ۷۸۰ جفت دیفرانسیل ۲۰۲۵22 فروردین, 1404
-
-
ویدیو معرفی اسکانیا تورینگ جدید، اولین اتوبوس وارداتی 202525 اسفند, 1403
-
-
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
ارسال دیدگاه