مرسدس بنز از اولین نسخه ی کشنده برقی آکتروس رونمایی کرد

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleکمپانی مرسدس بنز در اولین نمایش جهانی از اولین نسخه ی برقی کشنده آکتروس برای مسافت های طولانی رونمایی کرد. مرسدس بنزاین سازنده خودروهای تجاری، کشنده eActros 600 را در رویدادی در جنوب هامبورگ به مخاطبان بین المللی ارائه کرد.
این شرکت قصد دارد با این کشنده الکتریکی سنگین، استاندارد جدیدی را در حمل و نقل جاده ای از لحاظ فناوری، پایداری، طراحیو سودآوری برای شرکت های حمل و نقل تعریف کند.
شروع تولید اولین سری کشنده برقی اکتروس ۶۰۰ برای پایان سال 2024 برنامه ریزی شده است. علاوه بر کشنده، کامیون هایمرسدس بنز نیز از نوع eActros 600 را درست از زمان عرضه به بازار تولید خواهند کرد و کاربری های بیشتری را برای حمل و نقلتمام الکتریکی به مشتریان ارائه خواهند داد.
در حال حاضر ناوگانی متشکل از 50 نمونه اولیه خودرو در حال ساخت است که برخی از آنها نیز در مرحله بعدی با مشتریان اولیهآزمایش خواهند شد. کارین رادستروم، مدیرعامل مرسدس بنز میگوید:کشنده های، «eActros 600 نشاندهنده تبدیل حملونقلجادهای به سمت حمل ونقل بدون آلایندگی است.
کشنده برقی اکتروس ۶۰۰ مجهز به فناوری رانندگی بسیار نوآورانه است که می تواند به مشتریان راندمان انرژی بالا و در نتیجهسودآوری بیشتر را ارائه دهد.

مشخصات فنی کشنده برقی اکتروس ۶۰۰
کشنده برقی اکتروس ۶۰۰ دارای ظرفیت بالای باتری بیش از 600 کیلووات ساعت است به همین دلیل نام 600 برای این مدل انتخابشده و این کشنده دارای یک محور محرک الکتریکی کارآمد جدید است که این کامیون الکترونیکی را قادر میسازد تا توان پیمایش 500 کیلومتری را بدون شارژ متوسط به دست آورد.
در نتیجه، این کشنده باید بتواند بیش از 1000 کیلومتر در روز طی کند که با شارژ متوسط در طول زمان 30 دقیقه استراحت قانونیراننده این ویژگی امکان پذیر شده است.
حدود 60 درصد از سفرهای طولانی مدت مشتریان کشنده مرسدس بنز در اروپا کمتر از 500 کیلومتر است، که به این معنی است کهداشتن زیرساخت شارژ این کشنده در انبارها و در نقاط بارگیری و تخلیه کافی است. برای سایر مصارف، گسترش مستمر زیرساختشارژ عمومی حیاتی است تا کامیون برقی برای حمل و نقل از راه دور در سراسر اروپا قابل استفاده باشد.
باتری های کشنده برقی اکتروس ۶۰۰ را می توان در حدود 30 دقیقه در یک ایستگاه شارژ مناسب با خروجی حدود یک مگاوات از 20 تا 80 درصد شارژ کرد.
این خودرو از نظر فنی برای وزن ترکیبی ناخالص تا 44 تن طراحی شده است. eActros 600 با یک تریلر استاندارد، ظرفیت حملحدود 22 تن بار در اتحادیه اروپا را دارد.

کشنده eActros 600 جدید دارای سه بسته باتری لیتیوم یون فسفات (LFP) با ظرفیت کل نصب شده 621 کیلووات ساعت و ظرفیتقابل استفاده 590 کیلووات ساعت است و دایملر میگوید که انرژی کافی برای رانندگی با این کامیون با مشخصات اروپایی را فراهممیکند.
کشنده eActros 600 دارای دو موتور است که با طراحی الکتریکی 800 ولت کار می کنند که خروجی پیوسته 536 اسب بخار وحداکثر خروجی 805 اسب بخار را تولید می کنند. این نیرو از طریق یک گیربکس چهار سرعته به چرخ ها منتقل می شود.
دایملر میگوید که eActros 600 با وجود قیمت خریدی که حدود دو تا دو و نیم برابر بیشتر از کشنده مشابه دیزلی خود دارد، طی پنجسال یا پس از طی 600000 کیلومتر، سود بیشتری نسبت به یک کامیون دیزلی دوربرد خواهد داشت.
دایملر همچنین میگوید که eActros 600 با استاندارد دوام مشابه Actros معمولی ساخته شده است، به این معنی که باید طی 10 سال کارکرد، نزدیک به یک میلیون و دویست هزار کیلومتر را طی کند و حتی پس از آن، وضعیت سلامت باتری LFP باید 80 درصدباشد.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
13 دیدگاه
با سلام بنده به عنوان یک راننده با ۶۰ سال سن کامیون روی دست بنز ندیدم
نه پیدا میشه بنز یعنی مال
باسلام واحترام ۲۰سال راننده پایه یکم و واسه مردم کارکردم خانواده بسیجی جانباز شهید شورا بودم خییر بودم حال که فرزندی معلول دارم دستم ار زمین وآسمان کوتاه بخاطر بچه ام نمی توانم جاده برم از مرم تقاضای کنم از دولتمردان خودمان ازملت شریف و خییران خودمان می خواهم ۶۰۶۲۵۶۱۰۱۳۴۱۵۹۱۷ به حسابم واریز کنند فرض کن حاجی شدند مکه وکربلا همینجاست
بساط گدایی تو جای دیگه علم کن کاسه لیس آخوندا ، به درک که تخم شهیدی ، ما که نگفتیم بره جنگ ، جنگم رفت چی شد؟ الان چه فرقی با مستعمره عربا داریم؟ البته غیر از روسیه و چین
وماهمچنان اندرخم یک کوچه ایم!!!!!!!!!
وا اسفا !!!!!!!!!
دوستانی که میگن رخ این کامیون زشته با فیس جدیدش نامأنوس هستند. مثل خود من. اما چون موتور احتراقی نداره , بنابراین نیاز به رادیاتور برای خنک کردن موتور هم نداره. شرکتها برای به رخ کشیدن این موضوع که محصول جدیدشون هایبریدی (برق و گازوئیل) نیست , بلکه 100 درصد برقی هست , جلو پنجره را کاملا حذف میکنند. شاید در آینده چشم های همه مون به این طراحی ها عادت کنه. البته شاید…
هرچی پیشرفت میکنه طراحی بدرد نخور تر میشه
افرین بر طراحان و سازندگان این ماشین… به این می گویند خدمت به بشریت…
زشته
صنعت که با سیاست آمیخته شد باید همینم کلاه تا بندازی بالا که با چارپایان ودا کردیم
چرا هرچی میریم جلوتر ماشین ها زشت تر و ضمخت تر میشن
تمام کشور های جهان رو به پیشرفت متعصفانه کشور ایران رو به پسرفت ماشاالله به ای دولت مردان
فیس تخمی تر نمیشد؟😷
بسیار آلی متابق بنز نیومده هنوز که هنوزه امیرحسین میگه فقط اکتروس
ارسال دیدگاه