جدیدترین کامیون کمپرسی دنیا در ایران،ولوو افامایکس۵۴۰ صفر
مطلع شدیم که جدید ترین کامیون زیر سنگین ولوو که مدل بالاترین کامیون کمپرسی در دنیا نیز بحساب می اید وارد ایران شده است و به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این بخش به بررسی ولوو اف ام ایکس ۵۴۰ بعنوان کامیون کمپرسی جدید کشور که یک کامیون ۱۲۰ تن حدود ۲۰ میلیاردی بحساب می اید بپردازیم.
ولوو اف ام ایکس ۵۴۰
ولوو اف ام ایکس را اینگونه باید بگوییم که ولوو کامیونی را تولید کرده که به ادعای خود توانایی حمل ۱۲۰ تن مجموع وزن ناخالص را در معابر سخت و شرایط دشوار جاده ایی دارد.
در واقع یک کامیون معدنی بسیار خاص که با ویژگی های خود قابلیت حمل بار های سنگین را در شخت ترین شرایط زمین داراست.
قابلیت های ولوو اف ام ایکس۵۴۰
ولوو همیشه پیشتاز در زمینه تولید کامیون های توانمند بوده و سری ولوو اف ام ایکس بعنوان یک کامیون کمپرسی تمام معدنی تا کنون در سه نسل تولید شده که نسل دوم این کامیون ها در ایران نیز سال ۹۷ و ۹۸ تعداد محدودی مونتاژ گردیدند و طرفداران بسیاری را دارا هستند.
اما حال که جدید ترین سری کمپرس اف ام ایکس وارد گردیده لازم است ویژگی و قابلیت های مهم این کامیون را برای شما شرح دهیم.
ولوو های سری اف ام ایکس بدلیل دارا بودن ویژگی های ظاهری مانند ارتفاع بالا نسبت به دیگر کامیون های ولوو و سپر های فولادی و طراحی متفاوت جلوپنجرهو اطراف کامیون طبق ادعای ولوو برای کار در معادن و شرایط سخت بسیار مناسب است.
باید اشاره کنیم که کابین اف ام ایکس نیز مانند دیگر کابین سری های ولوو اف ام است و تفاوت آنچنانی را بجز اینکه در این سری فقط بدون خواب ارائه میشوند ندارد.
دلیل کابین بدون خواب بودن این است که فضای بار خور شاسی بیشتر باشد.
در بخش فنی ولوو اف ام ایکس از انواع محور بندی شروع میکنیم که کامیونی که مشاده میکنید و وارد ایران شده است آرایش محوری اختصاصی ولوو اف ام ایکس ها را در دنیا داراست.
سری اف ام ایکس نیوفیس با چهار محور تولید گردیدند که دو محور انتهایی دیفرانسیل هستند و دیگر میکنند،محور فرمان نیز دیفرانسیل است و درگیر میکند و اینگونه کامیون در رمپ ها و مکان های گود برداری و خاک ریزی مشکلی برای بالا رفتن با بار های سنگین را ندارد.
این کامیون چهار محور است و محور دوم فقط محور است و دیگر دیفرانسیل نیست،این محور بدلیل کاهش فشار شاسی در زمان های پیچیدن کامیون با بار ایجاد گردیده و با فرمان جلو با درصد پایین تری قابلیت چرخش فرمان را داراست.
در بخش شاسی ولوو اف ام ایکس نیوفیس یکی از توانمند ترین های دنیا است و بدلیل دارا بودن شاسی دو لایه که هر لایه ۸ میل است و به وسیله دیاگ های ۸ میل دیگر مهار شدند حدود ۲۴ میل زخامت را داراست و طبق ادعای ولوو شاسی این کامیون توانایی تحمل فرود سنگ و یا وزنه ۸ تنی را از ارتفاع ده متری بدون از دست دادن سلامت خود دارد،ولوو این ادعا را با یک ویدئو تبلیغاتی اثبات کرد.از این مورد که بگذاریم این شاسی طوری طراحی شده که بتواند وزن های بالا را که در این نسخه ۱۲۰ تن مجموع وزن ناخالص است را تحمل کند و در زمان های خاص و شیب و پیچ های مختلف سلامت خود را حفظ کند.
موتور و گیربکس اف ام ایکس ۵۴۰ نیوفیس
موتور کامیون های ولوو اف ام ایکس مانند دیگر کامیون های ولوو اف اچ است،موتور این کامیون از نوع ۱۳ لیتری ۶ سیلندر خطی است که حدود ۲۵۰۰ نیوتون متر گشتاور و ۵۴۰ اسب بخار قدرت تولید مینماید.
گیربکس کامیون از نوع ۱۲ سرعته اتوماتیک است که ضرایب و نوع چرخدنده های آن با کامیون های ولوو اف اچ متفاوتواست زیرا این کامیون یک کامیون قدرتی است و لازم است توانایی چنگ زنی بالایی برای به حرکت در آوردن اوزان بالا داشته باشد.
دیفرانسیل های سری جدید ولوو
دیفرانسیل های اف ام ایکس ۵۴۰ از نوع فوق سنگین ولوو است که بتازگی توسط ولوو رونمایی و استفاده میگردد.
این دیفرانسیل ها بر اساس میزان فشاری که بر حسب میزان بار به وسیله سنسور ها درک مینمایند چرخ دنده مشخص خود را به حرکت در می آوردند و در کنار هوشمندی چنگ زنی و توانایی به حرکت در آوردن بینظیری را به کامیون میدهند.
قیمت و شرایط خرید اف ام ایکس وارداتی
ولوو اف ام ایکس ۵۴۰ در اروپا نیز قیمت بالایی دارد و قیمت اف ام ایکس ۵۴۰ صفر کیلومتر حدود ۱۷۰ هزار یورو است (نسخه چهار محور) که عدد بسیار بالا و قابل توجهی بحساب می اید.
قیمت پلاک این کامیون با احتساب هزینه های گمرک و ترخیص و پلاک کلا حدود ۱۵ میلیارد تومان میشود که عدد قابل توجهی است.
در ایران در سری آخر واردات کامیون ثبت سفارش برای ورود این کامیون به ایران وجود دارد و شرایط واردات شان به کشور محیا است اما نکته مهم آن است که کدام شرکت و یا معادن توانایی و شرایط خرید چنین کامیون با ارزشی را خواهند داشت و در واقع وقتی کامیون بنز های ۵۰ سال پیس در معادن در حال کار هستند،کدام معادن ایران ارزش و شرایط اقتصادی کار چنین کامیون را در خود دارند؟!
معادن مس ،طلا و یا خاک اهن گلگهر که شرایط استفاده از قابلیت های مختلف این کامیون را دارا هستند قطعا مقصد این کامیون خاص و جذاب خواهند بود.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیونجدیدترین ویدئو ها
-
فیلم بررسی رنو تی نیوفیس موتور جدید۲۰۲۴ و مشکل کار در ایران!23 شهریور, 1403
-
تست جاده کامیون پیلسان 480 با بار قیر در گردنه معروف بایک!16 شهریور, 1403
مطالب پربازدید
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
26 دیدگاه
وزن خودش چقدره؟
سلام خلایق هر چه لایق در کتاب اسمانی خداوند میفرماید لیاقت بندگی نداشته باشید کسانی را بر شما حاکم میکنیم که بلاها سرتان بیارن حال با داشتن ولایت هنوز نمیدانیم چرا شک داریم خدا خلف وعده نخواهد فرمود تلاش راه موفقیته ملت گرامی با لجبازی خودتونو ضایع میکنید تا دیر نشده بخود اییم و حرف اقای عالم بهجت که حجت است گوش کنیم گوشتان به دهن رهبر دلسوز باشد که گوش اقایم به دهان حجت حق است سرباز وطن
سلام خسته نباشید به شرکت غول ایران نظر من اینه ۳روزه دارم پشت ماشین ۹۱۱هوای داغ یزدگریه مکنم خدااینجورچیزهای توشرکتش بوده اونوقت من با بدبختی پشت این بشینم بیابخاطرخدا۱۵۰۰پول جورمکنم بیای این پولی که دارم بگیری منم ارزوبه گورنبرم ممنون تشکر از شما
ضخامت با ض هست نه زخامت لطفا املا رو رعایت کنید
خدایی وثط اینهمه مطالب جزاب و جالب فقط یک قلط املایی به چشم شما اومده؟ شما به بزرگواری خودت ببخش چون آدم ها ناخواسته اشتباه تایپی انجام میدن البته غیر از شما که هیچوقت اشتباه نمیکنید
حمید
این ماشین ها چینی رو
خواهشن وارده ایران نکنیدکم بدبختی داریم ببینید کشورهای عقب مانده وجنگ زده که چیزی ندارند بهترین ماشین های روز دنیارو
سوارمیشند کشور ما بهترین کشورخاورمیانه هست من هروقت رفتم مرزعراق یا مرزه دوغارون
وقت نگاهم به ماشین های اونا بود اونا چی دارن که ما نداریم چرا
مسعولین یه فکراساسی برای این غشره زحمتکش رانندگان نمی کنه تمام زحمت کشور وجابجای های کالاهای سبک وسنگین روی دوش این غشره زحمتکش بابا یه فکری کنیدمردم خوبی داریم باتشکر
ماشین خوبی هساش اما زیادی بزرگش کردید، توایران هزینهها هم باید حساب کنید درکل بدرداروپاوشایدامریکا وکشورهای بجز ایران عالیه
من موندم حالا ضخامت رو زخامت نوشتن چه مشکلی داره شما که پولتون نمی رسه اینطور ماشینی بخرید چرا عصبانیتتو اینجا خالی میکنی بجای اینکه تشکر کنی گله میکنی ؟
عالی بود ممنون
اقای مهندس… ضخامت با… ض. ض. نوشته میشه نه زخامت.. اقوام خانم کدام ریس هستی ب شما مسیولیت داده
جوان ایرانی واقعا در حقش ظلم شده … جوان با استعداد و زحمتکش و کاری با توان کاری بالا باید عمر و جونشو با ماشینهای بی کیفیت داخلی و وارداتی چینی هدر بده و وقتش رو تلف کنه
چرا نباید با ماشینهای بروز اروپایی و آمریکایی هم درآمد خوب داشته باشه هم کارایی بالا داشته باشه
اینقدر مردم ایران رو حقیر نکنید … واردات رو با کمترین تعرفه آزاد کنید اگر که میخواهید کشورمون پیشرفت کنه
محسن جان معلوم برای چی همش از این آشغال های چینی وارد می کنن براشون سود داره تا نسبت به اروپای ها مثلا کشنده چینی رو از چین دو میلیارد می خرند به مردم بد بخت فلک زده پنج تو مان می فروشند
سلام .بنظر کمپرسی خیلی قدرتی و خاصی هست و همه فرمایشات شما قبول اما ببخشید اما احساس میکنم یه مقدار زیادتر از چیزی که هست نشونش دادید
داداش ولوو خودش رو به کل دنیا ثابت کرده نیازی به تعریف من و تو نداره
ننگ بر مسولین دزد وفاسد ایران عزیز. مرگ بر همت ن. لاشخورها ذزد
سلام آقای روستا خواهشا تست جاده ای ولوو 500 نیو فیس رو بگزارید
سلام خلایق هر چه لایق در کتاب اسمانی خداوند میفرماید لیاقت بندگی نداشته باشید کسانی را بر شما حاکم میکنیم که بلاها سرتان بیارن حال با داشتن ولایت هنوز نمیدانیم چرا شک داریم خدا خلف وعده نخواهد فرمود تلاش راه موفقیته ملت گرامی با لجبازی خودتونو ضایع میکنید تا دیر نشده بخود اییم و حرف اقای عالم بهجت که حجت است گوش کنیم گوشتان به دهن رهبر دلسوز باشد که گوش اقایم به دهان حجت حق است سرباز وطن
چیه به چی ربط دادین بهجت هیچوقت همچین حرفی نزده
سلام جناب واقعا ماشین عالیه ولی بیست ملیارد تومان مثلاً راننده داارو رو ندارشو بفروش وام بردار یا شریک بشه ماهی چقدر میتونه در بیاره ؟ قربون خدا برم با دلار میخریم درآمدش با ریال باشه وا اااااا. مصیبتها
اینهارو که برای ما نشون میدن فقط برای دیدن هست نه خریدن و سوار شدن ما البته با عرض پوزش ما لیاقت سوار شدن اینهارو نداریم بعد فکر کن بخری بیاری تو جاده یا معدن با این لوازمهایی که ایران هست داشتن هر چیز لیاقت میخاد که ما نداریم همین اختلاس گران با خدا که مسئول شدن برای ما بس است ما گشنه اونها سیر ما پیاده اونها بدزد و سوار شو …ای خدا
اینماشینهایازردهخارججمعشکننوماشینبدنبهرانندهایقدیمیتوهرشقلیهرچیبیشترکارکنیهمحقوقبیشتریداریهممزایایبیشترغیرازشقلرانندگی
سلام اینو الان احتمالا تو نمایشگاه ایران ۶۲ گذاشتن برا فروش جفت همین خیلی اومده ایران و تو زنجان هم زیاده یکی هم هست که رنگ و شکل کمپرسی فقط فرق میکنه
دهچرخ نیو هم زیاده
سلام علیرضا خسته نباشی این ماشین واقعا عالیه اتفاقا من حدودا یه ماه پیش بود داشتن جلوی خونمون رو اسفالت میکردن یکی از کامیون های اسفالت ولوو اف ام ایکس ۲۰۱۴ بود لعنتی خیلی خوب بود اما این هم بزرگتره هم قویتر و به نظرم حرف نداره مرسی علیرضا
من که اسکانیا ۴۱۰ کمپرسی صفر داشتم تا ۴۰ تن بارش میکردم از لحاظ فنر و شاسی و قدرت موتورش اصلا مشخص نبود که بار توشه اما لاستیک ها اینم تنگ زاغ به اسکله بندر تو فشار بودن. بعد از سه سال دادم بدون هیچ ضربه ۵۳۰۰ با کارکرد ۳۰۰تا با این همه دردسر و بدبختی.اگه اصلا کار نکرده بودیم. سودش بیشتر بود.همیشه عشق و زندگیم کامیون بوده.اما خوب این چه شغلی و در آمدی هست که بدبخت کنه
من که اسکانیا ۴۱۰ کمپرسی صفر داشتم تا ۴۰ تن بارش میکردم از لحاظ فنر و شاسی و قدرت موتورش اصلا مشخص نبود که بار توشه اما لاستیک ها اینم تنگ زاغ به اسکله بندر تو فشار بودن. بعد از سه سال دادم بدون هیچ ضربه ۵۳۰۰ با کارکرد ۳۰۰تا با این همه دردسر و بدبختی.اگه اصلا کار نکرده بودیم. سودش بیشتر بود.خوب این چه درآمدیه
من که اسکانیا ۴۱۰ کمپرسی صفر داشتم تا ۴۰ تن بارش میکردم از لحاظ فنر و شاسی و قدرت موتورش اصلا مشخص نبود که بار توشه اما لاستیک ها اینم تنگ زاغ به اسکله بندر تو فشار بودن. بعد از سه سال دادم بدون هیچ ضربه ۵۳۰۰ با کارکرد ۳۰۰تا با این همه دردسر و بدبختی.اگه اصلا کار نکرده بودیم. سودش بیشتر بود.همیشه عشق و زندگیم کامیون بوده.اما خوب این چه شغلی و در آمدی هست که بدبخت کنه
ارسال دیدگاه